راه اندازی آزمایشگاه ماهیرود تا پایان سال

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از راه اندازی آزمایشگاه نوین استاندارد در مرکز استان خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار استانی آزمایشگاه بازارچه ماهیرود تا پایان سال راه اندازی خواهد شد. مروی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ۲۲ تا ۲۸ مهرماه هفته استاندارد نامگذاری شده است، اظهار کرد: در این هفته برنامه  حضور در مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، حضور کارشناسان استاندارد در مدارس، مسابقه مقاله نویسی استاندارد، توزیع اقلام ترویجی استاندارد در مدارس و بازدید از مدارس و مهدهای کودک پیش بینی شده است. وی با اشاره به عملکرد اداره کل استاندارد خراسان جنوبی طی ۶ ماه گذشته افزود: بازرسی از بازار،یک هزار و ۳۷۹ مورد، نمونه‌برداری از بازار ۶۲ مورد، آزمون نمونه ۶۲، صدور پروانه مجوز کاربرد استاندارد ۲۸مورد و بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش ۳۱۲، بازرسی فنی از تجهیزات شهربازی و مهدهای کودک ۳۳۱ مورد، نمونه برداری از مراکز تولیدی ۴۶۰ مورد، برگزاری ۴۲۸ مورد آزمون نمونه مراکز تولیدی، تدوین و بازنگری استاندارد ملی به تعداد ۹۳ مورد و آموزش مدیران کنترل کیفیت به میزان ۲۸۳ نفر ساعت انجام شده است. به گفته مدیرکل استاندارد استان خراسان جنوبی طی این مدت ۱۴ مورد ابطال و تعلیق پروانه علامت استاندارد انجام شده است.

مروی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش بازرسی از مرز ماهیرود اشاره کرد و گفت: طی شش ماه نخست امسال ۱۳ مورد نمونه‌برداری، استعلام ۵۸۰ مورد پنجره واحد، پاسخ به استعلامات به تعداد ۵۸۰ مورد و ۱۳ فقره گواهینامه صادراتی در مرز ماهیرود انجام شده است. مروی مقدم با اشاره به نمونه گیری سوختی در مرز ماهیرود گفت: نمونه‌برداری شامل سوخت تفسیری، هیدروکربن سبک و سنگین و شست و شوی روغن دنده هزار و ۷۸ نفتکش انجام و ۱۳۶ اظهارنامه و ۱۳۶ نمونه برداری انجام شده است.

تعلیق ۶ پروانه استاندارد

وی در ادامه به تعلیق و ابطال پروانه استاندارد واحدهای صنعتی  و تولیدی اشاره کرد و گفت: اگر واحدهایی که پروانه کسب دارند نمرات منفی آنها به ۹۰ برسد تعلیق پروانه و اگر جمع نمرات منفی به ۱۲۰ برسد ابطال پروانه می‌شود واز ابتدای سال ۶ واحد که امتیاز آنها بین ۹۰ تا ۱۲۰ بوده تعلیق شده است.

نیاز ۲۸۲ میلیون تومانی آزمایشگاه نوین استان

مدیر کل استاندارد استان در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص راه اندازی آزمایشگاه نوین اداره استاندارد در مرکز استان و آزمایشگاه مرز ماهیرود افزود:طی شش سال گذشته برای راه اندازی آزمایشگاه نوین اعتبارات و تجهیزات خوبی از محل اعتبارات ملی استاندارد گرفته شده و برای تکمیل این آزمایشگاه نیازمند ۲۸۲ میلیون تومان دیگر هستیم.

وی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه مرز ماهیرود که در سفر رئیس سازمان استاندارد کشور به استان قول تجهیزات آن داده شد، عنوان کرد: شهرستان سربیشه برای این آزمایشگاه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه کرده و از محل ماده ۱۸۰ نیز ۳۱۵ میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.به گفته مروی مقدم، ساختمان این آزمایشگاه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ودر صورت تأمین اعتبار تا پایان سال کار ساخت آن به پایان خواهد رسید و تجهیزات آن توسط سازمان استاندارد ایران تامین خواهد شد. مدیر کل استاندارد استان با بیان اینکه باید پیوست فرهنگی در حوزه استاندارد و صادرات را جدی بگیریم، افزود: کالاهایی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند اجازه صادرات ندارند.وی با اشاره به عدم استاندارد  بودن برخی آسانسورها، گفت: در مرحله اول هر کسی  به صورت دواطلبانه از اداره کل استاندارد برای بازدید از آسانسور ساختمان خود در خواست کند این بازدید انجام می شود .به گفته مروی مقدم در کارگروه استاندارد  شهرداری‌ها را موظف شده اند که جهت نقل و انتقالات از اداره‌کل استاندارد استعلامات لازم را اخذ کنند و آپارتمان‌ها نیز باید برای گرفتن پایان کار استعلامات موجود را از اداره‌کل استاندارد بگیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*