در دیدار فرماندهان، معاونین و مدیران نیروی انتظامی استان با نماینده ولی فقیه مطرح شد: ایجاد امنیت پایدار فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست سالها در حوزه عمرانی و انسداد مرز هیچ اتفاقی در استان نیفتاده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه مرکز استان گفت: بسیاری از اقدامات و فعالیت های پلیس و نیروی انتظامی مصداق اجرای احکام شرعی و اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر است. آیت ا… عبادی در دیدار فرماندهان، معاونین و مدیران نیروی انتظامی استان که به مناسبت هفته ناجا صورت گرفت، افزود: شما در راستای انجام وظیفه، راحتی خود را فدای امنیت جامعه می کنید. به گفته وی، ایجاد امنیت پایدار و حفظ آن به تنهایی برعهده نیروی انتظامی نیست و ممکن است در مواردی از جمله وقوع تصادفات، عواملی از جمله استاندارد نبودن خودروها و جاده ها و یا عدم توجه رانندگان به قوانین و مقررات دخیل باشد با اینحال باید تلاش شود در خدمت رسانی به مردم کوتاهی و قصوری صورت نگیرد.

عدم رعایت بایدها و نبایدها جامعه را به هم می ریزد

آیت ا… عبادی تصریح کرد: گرچه انسان تنها موجودی است که زیر بار بایدها و نبایدها و امر و نهی ها نمی رود اما ما انسان ها باید بسنجیم که خیر و صلاح ما در چیست نه اینکه از چه چیزی خوشمان می آید. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه مرکز استان همچنین گفت: اگر بایدها و نبایدها در جامعه رعایت نشود تمامی تشکیلات جامعه به هم می ریزد. در این دیدار، فرمانده انتظامی استان نیز با بیان اینکه نیروی انتظامی در قالب سه تشکل فرماندهی انتظامی، فرماندهی مرزبانی و مرکز آموزش محمد رسول ا… (ص) در استان خراسان جنوبی مستقر می باشد، گفت: نیروی انتظامی نیرویی مکتبی و اسلامی است و با فرموده اخیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه مجموعه اقدامات و رشادت ها و ماموریت های نیروی انتظامی، آبروی نظام اسلامی است، وظیفه ما بسیار سنگین تر از گذشته شده است.

در مرز استان هیچگونه مورد حاد امنیتی نداشته ایم

وی افزود: در مرز استان نیز تاکنون هیچگونه مورد حاد امنیتی نداشته ایم و نیروهای مرزبانی استان به صورت شبانه روزی مشغول حراست از مرزها هستند و در این راستا به کارگیری جوانان بومی و مرز نشین را نیز در دستور کار داشته و داریم. البته در حوزه های عمرانی و انسداد مرز، سالهاست در استان هیچ اتفاقی نیفتاده و ما حداقل برای حفظ وضعیت موجود در این زمینه مطالبه داریم. آسفالت محور اصلی مرزی استان در حال از بین رفتن است. برای تامین آب در برخی پاسگاه های مرزی با مشکل روبرو هستیم. به هر حال نیروی انتظامی به تنهایی قادر به مراقبت موثر از مرز نیست. وی تصریح کرد: اینکه ۶۱ درصد دستگیرشدگان به ویژه در حوزه سرقت و قاچاق کالا، بیکار هستند و یا شغل ثابتی ندارند، قابل تامل است.

از نظرات مردمی برای ارائه خدمات بهتر استفاده می کنیم

همچنین فرمانده انتظامی استان روز گذشته همزمان با هفته ناجا طبق برنامه هفته ای در محل دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ با اقشار مختلف مردم ارتباط و گفتگوی مستقیم داشت. سردار شجاع پیش از آغاز جلسه ارتباط مستقیم با مردم به خبرنگار ما گفت: با توجه به رویکرد اجتماعی پلیس و محوریت قرار گرفتن مسایل اجتماعی و اصل ولی نعمت بودن مردم برای مسئولین در نظام اسلامی، ما در راستای ارائه خدمات با کیفیت تر و مطلوب تر به مردم، اقشار مختلف مردم را در حوزه های مختلف خدمات رسانی ناظر می دانیم و لذا در سطح استان سامانه ۱۹۷ به صورت پاسخگویی اپراتور و یا ضبط مکالمات، شبانه روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات و تقدیر از عملکرد پلیس و پاسخگویی کارشناسی شده به تماس گیرندگان در اسرع وقت می باشد.

سردار شجاع در ادامه با تک تک مراجعین به صورت حضوری دیدار و دستورات لازم را در خصوص موارد مطروحه از سوی آنان صادر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*