در اولین جلسه علنی شورای شهر بیرجند مطرح شد: بدهی ۴۱ میلیارد تومانی شهرداری آخرین خبرها از انتخاب شهردار بیرجند

ولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیرجند پس از جلسات متعدد غیر علنی انتخاب شهردار روز گذشته در سالن جلسات شورا برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این جلسه دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر، با اشاره به برگزاری جلسات مستمر بررسی برنامه ها و سوابق کاری بیش از ۳۰ گزینه تصدی شهرداری بیرجند، گفت: اخیرا شورای شهر به ۵ گزینه بومی شامل کمیلی دوست، رونقی، رادنیا، بیجاری و حمید رضا امینی و یک گزینه غیر بومی بنام عظیمی زاده رسید که عظیمی زاده انصراف داد و چنانچه در مهلت مقرر قانونی، گزینه بهتری معرفی شد شرایط وی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، در غیر این صورت از بین ۵ گزینه مذکور یک نفر به عنوان شهردار جدید بیرجند معرفی خواهد شد. وی علت برگزار شدن غیر علنی جلسات شورا را بررسی برنامه های گزینه های مطرح برای انتخاب شهردار به منظور حفظ حرمت افراد و جلوگیری از ایجاد جو به نفع یا علیه گزینه ها در سطح شهر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر امور شهرداری توسط سرپرست و با نظارت شورای شهر انجام می شود و اختیارات سرپرست شهرداری نیز محدود نشده است.
اختلاف نظر محسوسی در شورای شهر وجود ندارد
وی با بیان اینکه اختلاف نظر و دیدگاه محسوسی در شورای شهر وجود ندارد، افزود: البته طبیعی است که در این بین برخی گزینه های آرای بیشتر و برخی آرای کمتری داشته باشند اما اینکه گفته شود اختلاف نظر اعضا باعث طولانی شدن روند انتخاب شهردار شده است، درست نیست. در ادامه جلسه بحث معوق ماندن امور شهری به لحاظ بدهی های شهرداری مطرح شد که دکتر میری عضو شورا گفت: قرار نیست به خاطر بدهی های شهرداری، کارهای شهر معطل بماند. یزدان شناس هم گفت: ما از کارشناسان و صاحب نظران در قالب یک کارگروه برای انتخاب شهردار کمک گرفتیم و با استفاده از این نظرات از بیش از ۳۰ گزینه مطرح به ۵۰ گزینه رسیده ایم. دکتر تقی زاده نیز اظهار کرد: در انتخاب شهردار مصمم هستیم تا فردی با تجربه، موفق و متخصص در کار شهرداری و امور شهری را انتخاب و معرفی نماییم.
میزان بدهی ها و مطالبات شهرداری بیرجند
در ادامه جلسه مهندس خانزاد سرپرست شهرداری بیرجند مجموع بدهی های ریالی شهرداری را ۳۱ میلیارد تومان و بدهی های تملکی را ۱۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: شهرداری بیرجند بیش از ۸ میلیارد تومان مطالبات از دستگاه های اجرایی و ارگان ها دارد که در حال رایزنی برای اخذ مطالبات از طریق مذاکره و گفتگو هستیم. البته قانونگذار ماده ۷۷ را نیز برای اخذ مطالبات شهرداری ها وضع کرده که اگر نیاز باشد از این طریق نیز اخذ مطالبات شهرداری را پیگیر خواهیم شد. وی میزان مطالبات شهرداری از محل عوارض نوسازی را حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از محل عوارض خودرو حدود ۳ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: قطعا شهرداری در هر صورت موظف به ارائه خدمات به شهروندان است اما چنانچه از نظر مالی دست شهرداری باز باشد، خدمات مطلوبتری به شهروندان ارائه خواهد داد.
پرداخت حق و حقوق و اضافه کاری کارگران شهرداری به روز است
مهندس خانزاد با اشاره به اینکه چرخه کار شهرداری قائم به شخص نیست، افزود: طبیعی است که روند کار توسط شهردار نسبت به سرپرست شهرداری بهتر و سریعتر پیش می رود اما در هر صورت کارهای شهرداری و امور شهری با نظر شورای شهر در حال انجام است و هیچ محدودیت قانونی نداریم و هیچ مراجعه ای به شهرداری بی پاسخ نمانده است. ضمن اینکه حقوق کارگردان و اضافه کار کارگران خدماتی شهرداری و پیمانکاران بخش خدمات به روز پرداخت می شود و مطالبات پیمانکاران حوزه عمران که پرداخت آنها باید روند قانونی خود را نیز طی کند آنقدرها نیست. اعضای شورای شهر بیرجند در ادامه این جلسه به بررسی نامه های ارجاعی از کمیسیون ها پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*