اخبار کوتاه استان/دومین نشست هیئت اندیشه ورز دانش آموزان خواهر  اتحادیه شهرستان بیرجند برگزار شد

افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی

و خط شکسته نستعلیق در خراسان جنوبی

به مناسبت هفته خوشنویسی نمایشگاه آثار خوشنویسی و خط شکسته نستعلیق استاد مهدی اسماعیلی مود و فارغ التحصیلان دوره فوق ممتاز شکسته انجمن خوشنویسان بیرجند در نگارخانه شهر بیرجند افتتاح شد. این نمایشگاه با حضور استاد یدا… کابلی خوانساری چهره ماندگار هنر خوشنویسی ایران و تنی چند از مسؤولان استان افتتاح شد. حدود ۸۵ اثر خط شکسته نستعلیق از مجموعه آثار استاد اسماعیلی مود از اساتید برجسته کشور و خراسان جنوبی و نیز ۱۱ تن از فارغ التحصیلان دوره فوق ممتاز شکسته انجمن خوشنویسان بیرجند در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ۳۰ مهرماه جاری صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه شهر بیرجند برای بازدید عموم دایر است.

 

دومین نشست هیئت اندیشه ورز دانش آموزان خواهر

 اتحادیه شهرستان بیرجند برگزار شد

دومین نشست هیئت اندیشه ورز ویژه دانش آموزان خواهر اتحادیه شهرستان بیرجند با حضور دانش آموزان خواهر مقطع متوسطه اول این شهرستان در روز پنج شنبه در محل اتحادیه برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این نشست اعضای هیئت اندیشه ورز ضمن تبیین جمله “شما افسران جنگ نرم هستید” از مقام معظم رهبری در خطاب به جوانان به بررسی جایگاه جوان مسلمان انقلابی پرداختند و پیرامون حوزه وظایف دانش آموزان مطالبی را بیان کردند. در این نشست همچنین پیرامون اوضاع شرایط جهان و نیز احساس مسئولیت دانش آموزان نسبت به گرفتاری های اهل ایمان و در ارتباط با فعالیت های مدرسه ای ۱۳  آبان مطالبی بیان شد.

 

همایش کشوری هزارمین سال سفر ناصر خسرو

 به فردوس برگزار میشود

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس از برگزاری همایش کشوری هزارمین سال سفر ناصر خسرو به این شهرستان در آخرین روز سالجاری خبر داد و گفت: باید تلاش شود با ارائه نمای ارزشمندی از فردوس علاوه بر معرفی توانمندی‌ها بستر سرمایه‌گذاری در شهرستان نیز فراهم شود.به گزارش تسنیم، مجید نقره‌دانی در جلسه هم اندیشی، تصمیم گیری و برنامه‌ریزی همایش کشوری هزارمین سال سفر ناصر خسرو به فردوس با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور مهمانان و اندیشمندانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه فردوس در مسیر عبور مسافران و زائران امام هشتم قرار دارد برگزاری این همایش در ایام عید نوروز می‌تواند در رونق گردشگری و معرفی بیشتر شهرستان فردوس تاثیرگذار باشد.

 

دانشآموزان کم بضاعت شهرستان درمیان شناسایی میشوند

فرماندار درمیان گفت: دانش‌آموزان کم بضاعت با همکاری اولیا و مربیان شهرستان شناسایی شوند تا بتوانیم به آنها کمک کنیم و در شهرستان مرزی و محروم درمیان امکانات حداقلی را برای دانش ‌آموزان مهیا کنیم. محمد بشیری‌زاده در جلسه پیوند اولیا و مربیان شهرستان درمیان اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و دو نهاد تربیتی مهم به شمار می‌آیند که در صدر عوامل تاثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار آینده‌سازان جامعه قرار دارند و مهمترین عامل در هماهنگی و همسویی میان مربیان و مدرسه در واقع همین انجمن اولیا و مربیان است.

 

 

 

 

طرح غربالگری اضطراب در خراسان جنوبی اجرا میشود

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه اول آبان تا ۳۰ دی ماه اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبل چشم برای کودکان است گفت: به زودی در مهدهای کودک منتخب مجری تحت نظارت بهزیستی طرح غربالگری اضطراب ویژه کودکان ۵ و ۶ سال اجرا می‌شود.به گزارش تسنیم، علی عرب‌نژاد در نشست با معاونان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از آغاز طرح فراگیر اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان خبر داد و اظهار داشت: این طرح ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از اول آبان ماه لغایت ۳۰ دی ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود. وی افزود: والدین اگر کودک ۳ تا ۶ سال دارند باید برای اطمینان از سلامت بینایی کودک خود به پایگاه‌های دایمی و غیر دائمی غربالگری تنبلی چشم در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*