اخبار کوتاه استان/حضور مدیران آژانس مسافرتی کشور لیتوانی در فردوس

کاهش دمای محسوس در روزهای پایانی هفته

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش دمای محسوس در روزهای پایانی هفته خبر داد.زارعی گفت: سراسر خراسان جنوبی در روزهای پایانی هفته شاهد کاهش دمای محسوس خواهد بود. وی با بیان اینکه شرایط جوی استان صاف همراه با وزش باد گزارش شده است،افزود: تا روز چهارشنبه با افزایش نسبی دما و در روزهای آخر هفته با کاهش محسوس دما رو به رو هستیم.

برداشت زرشک از ۲ هزار هکتار باغ در بیرجند آغاز شد

امروز خراسان جنوبی – محمودآبادی

سطح زیرکشت زرشک در شهرستان بیرجند ۲۵۵۹ هکتار می باشد که ۲۰۶۲ هکتار آن بارور است مدیر جهاد کشاورزی بیرجند گفت: بیش از ۹۰ درصد تولید زرشک ایران و جهان در خراسان جنوبی می باشد و پیش بینی می شود امسال در این شهرستان از سطح بارور میزان ۱۱ هزار تن زرشک تازه برداشت شود. محمد علی محمدی افزود: برداشت این محصول از نیمه دوم مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت مصرف این محصول ۳۰ درصد آن به صورت تازه و ۷۰ درصد آن به صورت خشک به بازار عرضه می شود. وی تعداد بهره برداران این محصول را ۷۶۴۰ خانوار عنوان کرد و گفت: امسال ۷۵۲ هکتار زیر کشت تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

بیانیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه بیرجند

 در اعتراض به سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا

جمعی از دانشجویان تشکلهای اسلامی دانشگاه بیرجند بعد از نماز ظهر و عصر دیروز با تجمع در صحن مسجدامام صادق(ع) و مزار شهید گمنام این دانشگاه سخنان گستاخانه و به دور از ادب رئیس جمهوری آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران را محکوم و بیانیه ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: ما جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند به عنوان بخشی از بدنه جنبش دانشجویی ضمن محکوم کردن سخنان رئیس جمهور آمریکا از دولت مردان مان می خواهیم تا با اقدام متقابل پاسخ این گونه یاوه گویی ها را بدهند.

حضور مدیران آژانس مسافرتی کشور لیتوانی در فردوس

با پیگیری ها و رایزنی های ۲ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دو مدیر آژانس مسافرتی کشور لیتوانی به منظور بررسی و ارزیابی ظرفیت ها، ارائه راهکارها و جذب گردشگر وارد فردوس شدند. این افراد طی ۲ روز از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان نظیر: کویر بکر پلند، سایت گونه های جانوری، موزه مردم شناسی، شهر تون، مدرسه علیا و قنات جهانی بلده بازدید کردند.

بازسازی و زیباسازی میدان آزادی بیرجند انجام شد

سرپرست شهرداری بیرجند با اشاره به انجام بازسازی و زیباسازی میدان آزادی در مدت ۱۸ روز گفت: ۸۴۰ میلیون ریال جهت این امر هزینه شده است.مهندس خانزاد با اشاره به ۱۴۰۰ متر موزائیک فرش و ۱۶۵۰ متر جدول دور میدان اظهار داشت: بازسازی آبنما، گلکاری و نورپردازی میدان از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.

 

 

 

 

نشان مسابقه نقاشی «هیکاری» ژاپن برای کودک قاینی

کودکان و نوجوانان ایرانی در بیست و چهارمین مسابقه‌ بین‌المللی نقاشی «هیکاری‌» کشور ژاپن در سال ۲۰۱۶ خوش درخشیدند. این مسابقه با موضوع‌های «کشاورزی»، «زمین زراعی»، «طبیعت»، «محیط زیست»، «مردم» و «خانواده» برگزار شد و از میان ۱۹ هزار و ۹۸۷ اثر رسیده از ۵۸ کشور جهان ۱۰ عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت نشان‌های «طلا، نقره و برنز» و دیپلم افتخار شدند. محمد متین وحیدی ۱۳ ساله از مرکز فرهنگی‌هنری کانون قائن موفق به دریافت نشان طلایی و دیپلم افتخار این رویداد بین‌المللی شد.

تلف شدن ۴۵ گونه جانوری در جاده ها

۴۵ گونه جانوری از ابتدای امسال تاکنون در جاده های خراسان جنوبی بر اثر تصادف تلف شدند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: روباه، شغال، خرگوش و جوجه تیغی بیشترین گونه های تلف شده هستند که بیشتر آنان در تاریکی شب با وسایل نقلیه برخورد کردند. پرویز آرامنش افزود: جاده بیرجند – کرمان به ویژه در محور عرب آباد به راور محل عبور گونه به شدت در معرض خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی است که خطر بروز تصادفات جاده ای در این محور زیاد است. وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی بین ۵ تا ۱۰ قلاده یوزپلنگ آسیایی دارد، گفت: شناسایی مناطق پر خطر، نصب ۷  تابلوی هشدار دهنده علاوه بر تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای آگاهی مسافران از وضعیت بحرانی گونه های جانوری از جمله یوزپلنگ ایرانی از جمله اقدامات این اداره کل برای حفظ جان حیوانات است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*