اخبار کوتاه استان/افتتاح سی و پنجمین فرستنده دیجیتال در خراسان جنوبی

واحدهای تولیدی خراسان جنوبی تا ۱۵ آبان برای ثبت‌نام دریافت تسهیلات فرصت دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: فعالان صنعتی و معدنی استان خراسان جنوبی برای دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی، سرمایه درگردش و ثابت تا ۱۵ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب نسبت به ثبت‌نام و تکمیل مدارک اقدام کنند.

تجهیز همه مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: بهره مندی تمام مدارس استان از سیستم گرمایش مرکزی به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بیگی گفت: هم اکنون ۷۵ درصد از مدارس خراسان جنوبی معادل ۳ هزار و ۵۳۳ کلاس درس، از سیستم گرمایش مرکزی بهره مندند و  ۲۵ درصد مدارس باقی مانده، از سیستم گرمایش بخاری استاندارد، بخاری کاربراتوری و یا سیستم گرمایشی و تابشی استفاده می شود.

افتتاح سی و پنجمین فرستنده دیجیتال

در خراسان جنوبی

سی و پنجمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی در روستای مبارک آباد بیرجند راه اندازی شد.با راه اندازی این فرستنده ۶۰۰ نفر از اهالی مبارک آباد، شبکه های رادیویی وتلویزیونی را با کیفیت بالا دریافت می کنند.این فرستنده با اعتبار ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان صدا وسیمای خراسان جنوبی و همچنین کمک مردم روستا راه اندازی شد.محمد ثقفی مدیرکل صدا وسیمای خراسان جنوبی در این مراسم بابیان اینکه میانگین پوشش شبکه های دیجیتال در کشور بیش از ۹۰ درصد است، گفت: تاکنون بالغ بر ۸۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی از شبکه های دیجیتال صدا و سیما بهره مند شدند .

۵/۶ میلیارد ریال برای اجرای طرح های بافت باارزش روستایی خراسان جنوبی تخصیص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تخصیص شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح های باارزش روستایی در سه روستای استان در سال جاری خبر داد. علی آصغر آسمانی مقدم در گفت و گو با مهر اظهار داشت: این طرح تلاش دارد از طریق حفاظت و احیای ارزش های فرهنگی، تاریخی و معماری روستا به شیوه ای مناسب نسبت به شناسایی و توسعه کالبدی و فضایی آن اقدام کند.وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تفاهم نامه منعقد شده با سازمان میراث فرهنگی از سال ۸۳ اقدام به مطالعه، تهیه طرح و اجرای بهسازی بافت های با ارزش روستایی کرده است.

سرپرست بخشداری مرکزی طبس منصوب شد

طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی ، سعید برقی با حفظ سمت، به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان طبس منصوب شد. در این حکم اظهار امیدواری شده است، وی بتواند در انجام وظایف محوله جهت تحقق اهداف سازمانی موفق و موید باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*