رئیس سازمان پزشکی قانونی خبرداد: افزایش شکایت ها از جامعه پزشکی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان اداره کل پزشکی قانون استان در خصوص اینکه خراسان جنوبی با وجود مرزی بودن و حضور اتباع خارجی، فاقد آزمایشگاه ژنتیک است، گفت: به لطف خدا در این استان ساختمان مجهز و استاندارد پزشکی قانونی احداث شده که تمامی آزمایشات به جز آزمایشات ژنتیک در آن انجام می شود. دکتر شجاعی افزود: براساس سیاست سازمان پزشکی قانونی، آزمایشگاه ژنتیک در حال حاضر تنها در ۱۰ استان کشور انجام می شود و با توجه به هزینه سنگین ایجاد این آزمایشگاه ها و نیاز
آن به وجود متخصص و نیز وجود نمونه های کم برنامه ای برای افزایش آزمایشگاه های ژنتیک نداریم و آزمایشگاه های ژنتیک این استان در مشهد انجام خواهد شد.
شرط ایجاد آزمایشگاه ژنتیک در استان؛
تصویب شورای تامین و تقبل هزینه ها
به گفته وی، استان مرزی سیستان و بلوچستان نیز همین مشکل را داشت که شورای تامین استان، احداث آزمایشگاه ژنتیک را در این استان مصوب کرد و هزینه راه اندازی آزمایشگاه و تربیت نیروی متخصص را نیز تقبل کرده و پیگیر موضوع است. چنانچه در آینده بنا به نظر شورای تامین استان خراسان جنوبی، احداث آزمایشگاه ژنتیک در این استان نیز مصوب شود و هزینه های ایجاد آن و به کارگیری تربیت نیروی متخصص را متقبل شوند، احتمال پیگیری وجود دارد اما به نظر من به دلایلی که اشاره شد، ایجاد آزمایشگاه ژنتیک، اتلاف هزینه است.
آمار مصدومان ناشی از ضرب و جرح
و نزاع در کشور رو به افزایش است
وی در خصوص مشکل کمبود پزشک متخصص پزشکی قانونی در استان نیز گفت: اخیرا مجوز جذب پزشک متخصص را صادر کرده ایم و پزشکی قانونی خراسان جنوبی می تواند پیگیر شود.
دکتر شجاعی تصریح کرد: بیشترین آمار فوتی ها در کشور ما مربوط به تصادفات و حوادث رانندگی است. ضمن اینکه آمار مجروحین و مصدومین ضرب و جرح ها و نزاع ها نیز در کشور ما رو به افزایش است.
آمار رو به افزایش شکایت ها از جامعه پزشکی
به گفته وی سالانه حدود ۳ میلیون پرونده در پزشکی قانونی تشکیل می شود که بیشترین مراجعات نیز مربوط به مراجعات سرپایی و تعیین میزان خسارت و صدمات است. البته ۳ تا ۵ درصد مراجعات برای تعیین علت فوت می باشد. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین گفت: ۵ تا ۶ درصد آمار پرونده ها نیز به کمیسون های پزشکی و شکایت از جامعه پزشکی است که متاسفانه رو به افزایش می باشد.
آمار خودکشی های کشور بالا نیست
وی افزود: آمار خودکشی ها در کشور ما آمار بالایی نیست و از این حیث شاید در رتبه ۷۰ یا ۸۰ جهان باشیم اما آمار ما در بحث نزاع بالاست. دکتر شجاعی گفت: تلاش کردیم تا ساختمانی مجهز و استاندارد در شأن مردم شریف استان احداث کنیم و امیدواریم خدمات خوب و مناسبی در این ساختمان به مردم این استان ارائه شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*