نماینده ولی فقیه در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی عنوان کرد: مناقصات هنجار شکن

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طی ۳۵ سال گذشته مناقصات پروژه های عمرانی ناهنجاری در کشور ایجاد کرده است، گفت: این مناقصات نرخ نماهای شهر را در جامعه افزایش داد و برای مسکن مشکل به وجود آورد که کار خوبی نبود.
آیت ا… «سیدعلیرضا عبادی» در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسئولیت‌هایی که شما به‌عنوان شغل به عهده گرفتید جزو خیرات و باقیات الصالحات است.
وی با بیان این‌که از قدیم‌الایام و در اسلام علم یک فریضه شمرده شده است، افزود: در طول تاریخ به رغم مشکلاتی که مردم داشتند در راستای ساخت و ساز مدارس مشارکت داشته‌اند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که فعالیت در حوزه مدرسه‌سازی یک کار خیر است، گفت: آنچه کار شما را رنگ و بوی خیر می‌دهد این است که دو جهت در آن رعایت شود. آیت ا… عبادی تصریح کرد: اول این‌که معادل اعتباری که دریافت می‌شود دستاورد محصول و ساختمان در حوزه کمی و کیفی انجام شود. وی با بیان این‌که در گذشته مناقصاتی که در کشور انجام شده به گونه‌ای بوده که نرخ‌ها را در جامعه افزایش می‌ داد، افزود: باید اکنون روی این واگذاری‌ها دقت نظر داشت.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: نکته دوم در حوزه ساخت و سازها کیفیت است که باید نظارت کامل بر روی پروژه‌ها باشد تا مطابق استانداردها کار به سرانجام برسد.
آیت ا… عبادی با بیان این‌که مسئولان باید در زمینه نگهداشت جمعیت در مناطق مختلف استان تلاش کنند، گفت: افراد از دل خوش مهاجرت نمی‌کنند باید شرایطی برای روستایی فراهم کنیم که درآمد داشته باشد.
وی ادامه داد: اکنون باید با اعتباراتی که می‌توانستیم برای نگهداری جمعیت در روستا هزینه کنیم برای توسعه شهر صرف نماییم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر این‌که دولت باید سیاست جامع‌نگری برای برطرف کردن مشکلات مردم و نیازهای آن‌ها در اختصاص اعتبارات داشته باشد، افزود: دولت خدمتگزار مردم است و مردم نباید آواره شوند. آیت ا… عبادی با بیان این‌که بنیاد برکت و مستضعفان همکاری‌های خوبی در استان داشته و خواهند داشت، یادآور شد: برای کمک در حوزه تکمیل و اجرای پروژه‌های آموزشی، اداره‌کل نوسازی مدارس استان درخواست و پیشنهادهای خود را به بنیاد ارائه کند و ما پیگیری برای موضوع را خواهیم داشت.
نیاز ۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل مجتمع آموزشی در منطقه مهرشهر بیرجند
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه نوسازی مدارس تنها دستگاهی است که از صفر تا صد فعالیت‌ها را خودش انجام می‌دهد، گفت: مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی اتفاق خوبی است و هم‌اکنون خیران در برنامه‌های عمرانی ۳۷ درصد مشارکت دارند. محمدرضا بیکی بیان کرد: نوسازی مدارس تنها دستگاهی است که از صفر تا صد فعالیت‌ها را خودش انجام می‌دهد و با این حجم فعالیت‌ متأسفانه تفاوت در پرداختی را داریم و دریافتی‌ها نسبت به برخی دستگاه‌ها پایین است. وی به کمک‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای از طرف بنیاد علوی با همکاری بنیاد مستضعفان برای نوسازی ۱۰۰ کلاس درس در استان منعقد شده که تاکنون ۳۳ کلاس درس نوسازی و آماده بهره‌برداری شده است. بیکی بیان کرد: خشکسالی‌های پیاپی در استان باعث شده جمعیت مناطق روستایی به سمت مرکز استان سرازیر شود و این موضوع مشکلاتی را در بحث فضاهای آموزشی ایجاد کرده است به طوری که در برخی مناطق روستایی مدارس خالی یا با ظرفیت کم اداره می‌شود در حالی که در بیرجند با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ ساختمان آموزشی با ۹ هزار کلاس درس داریم اظهار داشت: در مرکز استان خصوصاً شمال شهر بیرجند با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و با توجه به جمعیت منطقه، ظرفیت آموزشی مناسبی نداریم. وی با اشاره به عملیات ساخت مجتمع آموزشی در منطقه مهرشهر بیرجند خواستار همکاری و مساعدت نماینده ولی فقیه در استان و بنیاد مستضعفان در این موضوع شد و گفت: عملیات اجرایی این مجتمع با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع و ۵۰ کلاس درس سال ۹۰ آغاز شد که هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*