راهکار‌هایی شگفت انگیز برای نابغه شدن کودکان از دوران نوزادی

قسمتی از هوش و استعداد افراد ذاتی و بخشی دیگر اکتسابی است، برای موفقیت فرزند خود در کار و زندگی می‌توانید با انجام تمرین‌های خاص از دوران نوزادی به تقویت هوش آنها بپردازید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند والدین برای باهوش کردن فرزندان خود به جای تنها حرف زدن با کودک باید همراه با او به ماجراجویی بپردازند.

یکی از راه‌های افزایش هوش کودکان همراه بردن آن‌ها با خود به مکان هایی همچون پارک یا مراکز خرید است. در این مکان‌ها وسیله‌های مختلف را به فرزند خود نشان دهید و بخواهید رنگ یا نوع وسیله را شناسایی کند.

یادگیری دیداری وسایل و نشان دادن جسم‌های مختلف به کودک سبب رشد سلول‌های مغزی و تقویت قدرت ارتباطی کودک می‌شود.

با این راهکار‌ها فرزندتان را از دوران نوزادی نابغه کنید
براساس پژوهش‌ها نوزادانی که درمعرض ارتباط با محرک‌های محیطی قرار می‌گیرند از سایر همسالان خود از قدرت ادراک بالاتری برخوردار هستند.

حتی نشان دادن وسیله‌های مختلف به نوزاد و گفتن نام آن می‌تواند سبب تحریک مغز نوزاد و باهوش شدن او شود.

انجام کار‌هایی مانند گفتن اینکه سبزی کلم بروکلی سبز، نارنگی نارنجی و تربچه قرمز رنگ است می‌تواند سبب افزایش قدرت یادگیری نوزاد شود.

از جمله دیگرراه‌های افزایش هوش نوزاد و کودکان نوپا، پخش کردن موسیقی کلاسیک است که می‌تواند سبب تحریک بخش‌هایی از مغز و افزایش ارتباط بین نورون‌ها شود.

این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان علوم اعصاب در موسسه سیستم ملی بهداشت کودکان درآمریکا است که برروی چگونگی توسعه شبکه مدار سلول‌های مغزی نوزاد تحقیق می‌کنند.

کنترل و بررسی روند رشد مغزی کودک از سنین خردسالی برای ایجاد یک زندگی موفق در آینده زندگی او بسیار با اهمیت است.
توسعه مغز در رحم مادر شروع می‌شود و به ویژگی‌های مختلفی از جمله ژنتیک، سن مادر، تغذیه، نداشتن استرس مادر و بیماری‌های زمینه‌ای و محرک‌های خارجی وابسته است.

دربین هفته‌های ۲۳ الی ۳۷ بارداری مغز جنین کامل می‌شود و بخش سفید رنگ که مسئول یادگیری در انسان است شکل می‌گیرد.

از جمله دیگر راه‌های افزایش هوش کودک، بازی کردن او با اسباب بازی‌های مختلف و جدید است، پس از مدتی اسباب بازی‌های کودک را تغییردهید تا به بازی و فکر کردن درباره اسباب بازی‌های جدید خود بپردازد.

همیشه لازم نیست تا اسباب بازی‌های گران و پیچیده برای کودک تهیه شود بلکه حتی اسباب بازی به شکل کاردستی کاغذی نیز می‌تواند در تقویت قدرت ذهنی کودک موثر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*