اخبار علمی

برای عیادت از بیمار به جای بردن شیرینی و شکلات به بیمارستان، خوراکی‌های سالم همچون آناناس را همراه داشته باشید تا به بهبود هرچه سریع‌تر بیمار کمک کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آناناس یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌ها برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها است، این میوه با ارزش می‌تواند مانند یک مکمل درمانی برای تسریع در بهبود بیماری‌ها و جراحت ها مورد استفاده قرار بگیرد.

آناناس از دسته میوه‌های گرمسیری و مخصوص مناطق استوایی است و در خود نوعی آنزیم طبیعی به نام بروملین دارد؛ طی سال های متمادی استفاده از آناناس برای درمان بیماری‌های گوارشی و برطرف کردن التهاب در طب باستانی بسیاری از کشور‌ها استفاده شده است.

اهالی کشور‌هایی که آناناس میوه بومی آنجا بوده برای درمان زخم‌ها و آسیب‌های پوستی از آب آناناس استفاده می‌کردند.

بهترین میوه‌ای که باید همراه خود به بیمارستان ببرید
همچنین استفاده از آب آناناس برای درمان زخم معده و درمان سوء هاضمه استفاده می‌شده است.

تحقیقات علمی جدید در جهان نشان داده است که آنزیم بروملین موجود در آناناس می‌تواند برای کاهش تورم، کبودی، التهاب و درد پس از اعمال جراحی مورد استفاده قرارگیرد.

بامیه سرشار از پروتئین و فیبر است و مصرف آن می‌تواند سبب کاهش ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی – عروقی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بامیه خوراک تابستانی و سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی همچون ویتامین K، منگنز، ویتامین C، فولات، منیزیم، تیامین و ویتامین B است.

بامیه گنجینه میوه‌های تابستانی
علاوه بر ویتامین ها، این ماده غذایی سرشار از پروتئین و فیبر است و مصرف آن می‌تواند سبب کاهش ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی – عروقی شود.

بامیه را می‌توان به انواع روش‌ها به همراه خوراکی‌ها یا به تنهایی مصرف کرد، از جمله ترکیب بامیه بخار پز شده آن به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی یک خوراک مشهور در دنیا است که در ایران به نام تاس کباب نامیده می‌شود.

از جمله دیگر خوراک‌هایی که می‌توان به همراه بامیه تهیه کرد و از خواص درمانی آن نهایت بهره را برد می‌توان ترکیب کلم بروکلی بخارپز با بامیه به همراه نان تست و برش‌های تخم مرغ پخته را نام برد که یک خوراک کامل با انواع ویتامین و مواد معدنی برای تقویت بدن و حفظ انرژی است

شریف کاشانی مطرح کرد؛

یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه آمبولی شریانی در پا‌ها شایع‌تر است، گفت: بی تحرکی از مهم‌ترین علل ابتلای افراد به ترومبوز است.

«آمبولی شریانی» در پا‌ها شایع‌تر است/ تحرک، مهم‌ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به ترومبوزبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بابک شریف کاشانی رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: ترومبوز آمبولی یکی از علل قابل پیشگیری مرگ است. ترومبوز به معنای تشکیل لخته خون در دیواره داخلی سیاهرگ است که این مساله بیشتر سیاهرگ های اندام های تحتانی را درگیر می‌کند.

شریف کاشانی افزود: لخته ایجاد شده باعث اختلال جریان خون و در نتیجه منجر به انسداد عروق خون می‌شود. یکی از مهم ترین عوارض ترومبوز ، آمبولی ریه است.

وی تصریح کرد: پا قسمتی از بدن است که بیشتر دچار ترومبوز و بروز آمبولی ریه می‌شود.بی تحرکی، بیماری‌های داخلی پیشرفته، سرطان‌ها، انجام برخی اعمال جراحی، ضربه به پا و شکستگی ها از جمله مهم ترین علل بروز ترومبوز است

تاثیر مفید عصاره چای سبز برای دندان‌های حساس

چای سبز دمنوش گیاهی فارن

متخصصان علوم دندانپزشکی معتقدند پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز ماده بهتری برای حفاظت از دندان‌های حساس است.

به گزارش ایسنا، روش‌های درمانی موجود برای حساسیت دندانی به دلیل تاثیرگذار نبودن و افزایش احتمال پوسیدگی مناسب نیستند اما متخصصان اکنون ماده جدیدی را تولید کرده‌اند که بهتر می‌تواند از دندان‌های حساس محافظت کند.

برای افرادی که دندان‌های حساس دارند سرما و گرما می‌تواند درد شدید و غیرقابل تحمل در دندان‌ها ایجاد کند. حساسیت دندانی به این دلیل اتفاق می‌افتد که لایه مینای حفاظت‌کننده روی سطح دندان از بین می‌رود و بنابراین لایه بعدی زیر مینا که بافت استخوانی موسوم به عاج دندان است در تماس با عوامل بیرونی قرار می گیرد.

عاج دندان دارای مجراهای کوچکی است که توخالی هستند و زمانی که انتهای این مجراها باز باشد مایعات گرم یا سرد مستقیم با عصب دندان برخورد می‌کند.

همچنین در افرادی که دندان‌های حساس دارند به دلیل اینکه این مجراها در معرض باکتری قرار می‌گیرند دندان‌ها بیشتر دچار پوسیدگی می‌شوند.

در حال حاضر روش‌های درمانی موجود برای دندان‌های حساس براساس انسداد این مجراها با استفاده از ماده “نانوهیدروکسی آپاتیت” است اما این ماده نیز یا به اندازه کافی مقاوم نیست یا نمی‌تواند مانع از نفود باکتری‌ها به بافت دندان شود. همچنین با مسواک زدن‌های روزانه این ماده روی مجراهای مسدود شده دچار فرسایش می‌شود و به همین دلیل متخصصان چینی روش‌های جایگزینی را مورد بررسی قرار دادند.

در این روش از ماده سنتی “نانوهیدروکسی آپاتیت” در کنار یک ماده کلیدی که ترکیبی از چای سبز است استفاده شد. این ترکیب با نام اختصاری ECGC (epigallocatechin-3-gallate)، فعال‌ترین پلی فنول موجود در چای سبز است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان در بررسی‌های انجام شده مشاهده کردند که این ماده جدید مجراهای عاج دندان را مسدود کرده و نفوذپذیری آن را کاهش می‌دهد.

محققان می گویند؛

برج نشینان بیشتر گرفتار فشارخون بالا و مشکلات مفاصلی

یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد بیماری های سبک زندگی نظیر فشارخون بالا و مشکلات مفاصل در بین افراد ساکن در برج های بلند شایع تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق بررسی های اخیر محققان نیز مشخص شد در حدود ۲۰ درصد افراد بزرگسال بین ۴۰ تا ۵۵ سال دارای فشارخون بین ۱۴۰ تا ۱۵۹ هستند که نشانه پیش فشارخون بالاست.

طبق اعلام سازمان سلامت جهانی، در بیماری فشارخون بالا عروق خونی به طورمداوم موجب افزایش فشار می شوند. خون از طریق عروق از قلب به سایر نقاط بدن حمل می شود. با هر تپش قلب، خون به عروق پمپاژ می شود.

در یک بررسی جهانی سلامت مشخص شد ۴۰ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال دارای مشکلات مفاصلی نظیر آرتروز یا پوکی استخوان هستند..

به گفته محققان، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی ناشی از سکونت در ساختمان های بلند فاکتور پرخطر ابتلا به فشارخون بالا و مشکلات مفاصلی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*