شورای تـق و لـق

جلسات شورای اسلامی شهر بیرجند پس از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی به صورت منظم برگزار نمی شود. برگزار نشدن منظم جلسات شورا به گفته برخی از کارشناسان امور اجتماعی به عدم رأی آوری برخی از اعضای شورا بر می گردد. در این دوره از انتخابات به جز یک نفر مابقی اعضای شورای چهارم کاندیدا شده بودند. دکتر زنگویی، مهندس سلیم، دکتر طاهری، مهندس صباغ و نیک در این دوره از انتخابات شرکت کردند و فقط دکتر طاهری موفق به کسب رأی اعتماد از مردم بیرجند شد.
جلسه روزگذشته شورای شهر بیرجند به رغم اینکه از روز جمعه به اعضا اعلام شده بود که راس ساعت ۹:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد بدلیل عدم حضور تعدادی از اعضا و به حد نصاب نرسیدن ، چند دقیقه قبل از شروع جلسه در قالب پیامک به اعضا و خبرنگاران اعلام و کنسل شد این در حالی است که جلسه هفته گذشته شورای شهر بیرجند نیز برگزار نشده بود . اینگونه که ازشواهد برمی آید جلسات شورای شهربیرجند ازچند ماه گذشته که به قبل و بعد  انتخابات برمیگردد از نظم درستی برخوردار نبوده و به اذعان برخی از اعضای شورا دراین چند مدت جلسات مفیدی هم  برگزار نشده و می توان گفت در حال حاضر اعضای شورا در خوف و رجای برگزاری یا عدم برگزاری جلسات به سر می برند .رئیس شورای شهر بیرجند در تماس تلفنی خبرنگار ما و در پاسخ به عدم برگزاری جلسات شورا در چند مدت گذشته اینگونه عنوان کرد که جلسه هفته گذشته شورا و این هفته بدلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا برگزار نشده است . دکتر زنگویی افزود: طبق روال معمول، جلسه ازطریق پیامک به اعضا اعلام شد وبنده هم در شورا حضور پیدا کردم ولی بعد ازاینکه تعدادی از اعضا بدلیل داشتن مشکل اعلام کردند نمی توانند حاضر شوند این موضوع به سایر اعضا پیامک شد. وی ادامه داد: من طبق وظیفه خود برگزاری جلسه و بعد از آن کنسل شدن جلسه را به اعضا اعلام کرده ام. در ادامه خبرنگار ما به سراغ تعدادی از اعضای شورای شهر بیرحند رفته و نظرشان را در مورد عدم برگزاری مرتب جلسات در ماه های اخیر جویا شده است .
حضور ۵ نفر از ۱۱ عضو شورا
خانم هلال بیرجندی در گفت وگو با خبرنگار ما بااشاره به حضور ۵ نفر از اعضای شورای شهر  برای شرکت در جلسه روزگذشته گفت: بنده، دکتر بهترین، دکترحسنی صفت، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد و آقای یزدان شناس روز گذشته طبق اعلام قبلی در صحن جلسات شورا حضور پیدا کردیم و این در حالی بود که دو سه دقیقه قبل از حضور در شورا اعلام شد که جلسه کنسل شده است.
معطلی و سرگردانی مردم در مراجعه به شورا
وی ادامه داد: مراجعات زیادی به شورا ازطریق مردم و هم چنین مجموعه ها و ادارات مختلف صورت می گیرد و نامه های زیادی نیز درنوبت رسیدگی قرار دارند که با توجه به عدم برگزاری جلسات شورا بصورت منظم شاهد معطلی، اتلاف وقت و سرگردانی مردم هستیم. وی با بیان اینکه باید بر اساس وظیفه دینی و اخلاقی خود شرکت در جلسات را دراولویت قرار دهیم، افزود: در روزهای دوشنبه معمولا جلسه فوق العاده ای درشورا برگزار می شده که متاسفانه این جلسات نیز از زمان انتخابات برگزار نشده است.
برگزاری جلسه بدون وجاهت قانونی و سکوت بخاطر مردم
وی با اشاره به برگزاری جلسه سه هفته گذشته شورا یعنی قبل از این دو هفته تعطیلی اذعان داشت: در آن جلسه نیز  رئیس و نائب رئیس شورا حضور نداشتند که طبق قانون چنین جلسه ای رسمیت ندارد ولی ما بخاطر کار مردم سکوت کردیم و جلسه با حضور منشی شورا برگزار شد .
درخواست از فرماندار برای تعیین تکلیف
این عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته اعضای حاضر در شورا با فرماندار برای تعیین تکلیف نحوه برگزاری جلسات گفت: ما تکلیف خود را نمی دانیم و در حال حاضر شرمنده مردمیم و از آنها خجالت می کشیم چرا که از زمان انتخابات شاهد عدم برگزاری جلسات شورا بصورت مرتب بوده ایم.
ماهانه باید ۸ جلسه مفید در شورا برگزار شود
هلال بیرجندی با بیان اینکه باید ماهانه ۸ جلسه مفید در شورا برگزار شود، افزود: جلسات برخی از کمیسیون ها نیز بدلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشده است.حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد ازدیگر اعضای شورا نیز با انتقاد از وضعیت موجود در برگزاری جلسات شورا به خبرنگار ما گفت: نامه ها و تقاضاهای زیادی از سوی مردم به شورا ارسال می شود که طبیعتا با توجه به عدم برگزاری جلسات شورا شاهد سرگردانی مردم هستیم.
هفته آینده هم شورا برگزار نخواهد شد
وی با بیان اینکه هیات رئیسه شورا باید جلسات را مدیریت و برای حضور اعضا تاکید بیشتری داشته باشد ، اذعان داشت: اینگونه که اعلام شده هفته آینده نیز با توجه به اینکه جلسه توجیهی و آموزشی برای اعضای جدید شورا در فرمانداری برگزار خواهد شد جلسه شورا احتمالا تعطیل شود.
وی افزود: هم چنین مقرر شده شورای جدید از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ماه تشکیل جلسه دهد بنابراین نمی توان به باقیمانده عمر این شورا در برگزاری جلسات امیدی داشت .وی با تاکید بر اینکه عدم برگزاری جلسات شورا درکار مردم تاخیر ایجاد می کند ، ادامه داد: جلسات روزهای دوشنبه شورا نیز در ماه رمضان کلا برگزار نشده و قبل از آن هم کلا تق و لق بوده است.
عدم برگزاری جلسات کمیسیون فرهنگی
وی با اشاره به عدم برگزاری جلسات کمیسیون فرهنگی از فروردین ماه سال جاری اذعان داشت: این جلسات بدلیل به حد نصاب نرسیدن برگزار نشده و ما مجبور بودیم نامه ها را بصورت مستقیم به صحن شورا بیاوریم تا از مهلت آنها رد نشود.
وی از اعضای شورا خواست خودشان را موظف کنند تا در جلسات حضور منظم تری داشته باشند و در ادامه گفت: ما در برگزاری جلسات شورادر حالت خوف ورجا قرار داریم .
جلسات شورا بعد از انتخابات بدون ثمر بود
دکتر بهترین دیگر عضو شورا نیز در ادامه در گفت و گوبا خبرنگار ما با اشاره به عدم برگزاری منظم جلسات شورا بعد از اعلام صلاحیت کاندیداها و هم چنین بعد از اعلام نتایج انتخابات گفت: برخی از اعضا از این زمان حضور منظمی در شورا نداشته اند یا اینکه اصلا در شورا حاضر نشده اند.وی با انتقاد از برگزاری جلسه سه هفته گذشته شورا بدون حضور رئیس و نائب رئیس شورا افزود: این جلسه وجاهت قانونی نداشته است.وی با اشاره به تماس روزگذشته اعضا با فرماندار بیرجند بعنوان مرجع بالا دستی شورا افزود: آقای ناصری قول مساعد برای پیگیری این موضوعات را داده اند. وی تاکید کرد: عملا جلسات شورا در ماه های گذشته و بعد از انتخابات مثمرثمر نبوده و نتیجه قابل قبولی نداشته است.
خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع با فرماندار و مدیر کل امور شوراهای استانداری تماس گرفت اما موفق به گفتگو با آنان نشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*