نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف: جلوی افزایش قابل توجه مالیات در خراسان جنوبی گرفته شد

محمدباقر عبادی بیرجند-نماینده مردم بیرجند با اشاره به گلایه مندی اصناف از مالیات های بالا و ورشکستگی برخی از واحدهای تولیدی، گفت: با ایستادگی محکم نمایندگان استان جلوی این افزایش قابل توجه مالیات گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی پیش از ظهر پنج شنبه در نخستین کمیته برنامه ریزی شهرستان بیرجند اظهار داشت: در سال جاری با پیگیری های انجام شده شاهد رشد قابل ملاحظه بودجه استان در مجلس بودیم.

وی از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان در سال جاری خبر داد و گفت: در مجموع لایحه بودجه استان ها در سال جاری نزدیک به هفت درصد بود و افزایش بودجه کم نظیری برای استان رقم خورد.

محرومیت شهرستان بیرجند لحاظ شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه مندی اصناف از مالیات های بالا و ورشکستگی برخی از واحدها و صنوف تولیدی، عنوان داشت: در همین راستا با ایستادگی محکم نمایندگان استان جلوی این افزایش قابل توجه مالیات را در استان گرفته شد و شاهد افزایش سهم خراسان جنوبی بودیم.

عبادی با اشاره به عدم برخورداری شهرستان بیرجند از ضریب محرومیت، بیان داشت: مرکز استان بار زیادی از مشکلات استان را متحمل می شود و باید محرومیت این شهرستان لحاظ شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیاز است که لایحه دفاعی کارشناسی شده تنظیم شود و با کمک فرماندار و در سطوح بالاتر چانه‌زنی انجام شود و موضوع کارشناسی شده پیگیری شود.

آبرسانی به روستاها بزرگترین معضل استان

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین از ورودی‌های نامناسب شهر بیرجند انتقاد کرد و گفت: شهر بیرجند از ورودی مطلوب و قابل قبولی برخوردار نبوده و از نظر زیبایی نیز از هیچ گونه جذابتی ندارد.

عبادی با تأکید بر اینکه ورودی هر شهر پیشانی آن محسوب می‌شود، افزود: از آنجایی که ورودی بیرجند سازگاری مناسبی با شهر ندارد باید در زمینه زیباسازی و برطرف کردن مشکلات و حوادث ترافیکی آن اقدام شود.

وی همچنین، آبرسانی به روستاها را معضل بزرگ استان دانست و گفت: اگر روستایی آب نداشته باشد هیچ توقعی نیست که اهالی از آنجا مهاجرت نکنند بنابراین باید تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مشکل عمده و زیرساختی روستاها حل شود، عنوان داشت: مهمترین مسئله موضوع آبرسانی به روستاها است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*