نماز جمعه تهران؛ زوال آل سعود نزدیک است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سنت های واقعی تاریخ می گوید که حاکمان جبار نخواهند ماند،گفت: به امید خدا، ملت ها زوال آل سعود و آل خلیفه جنایتکار را خواهند دید و خواهند دید که آنها به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست.
خطبه های نمازجمعه نهرانبه گزارش خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، آیت الله سیداحمد خاتمی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران ضمن خیرمقدم به ۱۳۵ شهیدی که از طریق مرز دریایی اروند به کشور وارد شدند، گفت: ۱۸ تن از این عزیزان غواص هستند که دست های آنها را بسته بودند، دست های آنها بسته شد تا دست های ما باز باشد و راهشان را دنبال کنیم.

 وی ادامه داد: در خطبه دوم پنج تحلیل آماده کرده ام که به علت اهمیت موضوع بحرین، این پنج تحلیل را از بحرین آغاز می کنم.
خطیب جمعه تهران افزود: بحرین زندان بزرگی برای شهروندان این کشور شده و دائم در آن سرکوب و جنایت است.
آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به یورش نظامیان بحرین به محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: در این یورش ۶ تن شهید، ۲۰۰ تن زخمی و ۲۸۶ نفر بازداشت شده اند.
وی گفت: اگر همه اینها را بخواهم در یک کلمه خلاصه کنم، آن یک کلمه وحشی گری است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بی سابقه است که دولتی با ملتش اینگونه وحشیانه برخورد کند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه این جنایت در پی ملاقات شاه جلاد بحرین با ترامپ صورت گرفته است، گفت: تردیدی نیست که این جنایت با چراغ سبز این جنایتکاران شکل گرفته است.
وی افزود: من دو سخن دارم، حرف اول خطاب به مردم عزیز بحرین است که باید به آنها گفت مقاومت شما در برابر این دیکتاتورها، جهاد فی سبیل الله است، زندانیان شما مجاهدان فی سبیل الله و مجروحان شما ایثارگران هستند و شهدای شما نیز ان شاء الله با شهدای بدر و احد محشور خواهند شد.
خطیب جمعه تهران گفت: این هزینه ای است که شما در راه عزت و عظمت خود می پردازید.
آیت الله خاتمی افزود: حرف دوم من نیز این است که قصه، قصه آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیست، گرچه آن هم برای ما بسیار مهم و نماد است بلکه قصه، قصه مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) در بحرین است.
وی ادامه داد: حاکمان بحرین تجلی همان اسلام امریکایی هستند که امام راحل می فرمود، به دیکتاتورهای غاصب بحرین که بحرینی نیز نیستند بلکه اهل نجد حجاز هستند و با فشار انگلیس ها بر گرده مردم سوار شده اند و به امریکا خوش خدمتی می کنند،  ولی به آنها می گوییم سرنوشت شاه را پیش روی خود ببینید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سرنوشت شاه مخلوع ایران اظهار داشت: شاه جنایتکار هم، جنایت می کرد اما با هر جنایتی به زوال خود نزدیک تر می شد.
آیت الله خاتمی گفت: سنت های واقعی تاریخ می گوید که حاکمان جبار نخواهند ماند، به امید خدا باشیم یا نباشیم، ملت ها زوال آل سعود و آل خلیفه جنایتکار را خواهند دید و خواهند دید که آنها به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست.
خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود افزود: ان شاءالله بعد از نماز عصر با خروش انقلابی، غیرت دینی را به نمایش خواهیم گذاشت.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه گفت: مسئله دوم، مسئله عوامیه در حجاز عربستان در منطقه الشرقیه است که دولت عربستان سه هفته متوالی است که مردم خود را می کوبد.
آیت الله سیداحمد خاتمی افزود: موشک به شهری می زنند که در حوزه حکومتی خودشان قرار دارد، خانه ها را به آتش می کشند، مساجد و مدارس را نیز ویران می کنند.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه این جنایات درحالی صورت می گیرد که رئیس جمهور امریکا به این حاکم جبار «خسته نباشید» می گوید، اظهار داشت: ما می توانیم فریاد بزنیم که ای سازمان های اسلامی و سازمان های بین المللی چرا این جنایات را نمی بینید، اگر دین ندارید انسان باشید و به فکر انسانیت باشید زیرا پیش چشم شما انسان ها اینگونه مورد هجمه قرار می گیرند.
آیت الله خاتمی گفت: اگر این تعداد انسان که در یمن، عربستان و بحرین شهید می شوند، اگر این تعداد پرنده کشته شده بود، این سازمان ها فریاد می زدند که چرا به حیوانات رحم نمی کنید، آیا جان انسان ها از حیوانات کمتر است؟
وی افزود: اینجا فقط با توجه به اینکه ما می بینیم کسی به داد نمی رسد، می گوییم خداوندا ما به ذات مقدست شکایت می کنیم زیرا خداوند جای حق نشسته است و به فضل خداوند و با عنایات او، انتقام این خون ها را ذات مقدس ربوی خواهد گرفت.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحلیل سوم خود گفت: تحلیل سوم درمورد انتخابات هفته گذشته است که شش نکته در این باره بیان می کنم.
آیت الله خاتمی افزود: نکته اول این است که حضور شکوهمند بیش از ۴۱ میلیونی و ۷۳ درصدی مردم، مایه مباهات نظام اسلامی است.
وی گفت: در امریکا و اروپا شرکت مردم بین ۴۰ و ۵۰ درصد است که گاهی نیز قدری بیشتر می شود.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه نام این مشارکت گسترده، مردم سالاری اسلامی است، اظهار داشت: به حاکمیت این مردم سالاری می بالیم، تک تک آرائی که به صندوق ریخته شد رأی آری مجدد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.
آیت الله خاتمی افزود: نکته دوم آنکه در تولید این حماسه، مقام معظم رهبری نقش اول را داشتند، ایشان تشویق و حمایت کردند و رهنمود دادند که همه مردم در پای صندوق های رای حاضر شوند و الحمدلله مردم آمدند و این حماسه آفریده شد.
وی گفت: از مراجع معظم تقلید، فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ناظران، مجریان، تامین کنندگان امنیت انتخابات و عزیزان دیگری که در این حماسه بودند صمیمانه تشکر می کنیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: نکته سوم اینکه انتخابات دو فضا دارد، یکی فضای قبل از برگزاری و دیگری فضای بعد از برگزاری است، بعد از برگزاری انتخابات، این قانون نانوشته دنیاست که کدورت ها کنار می رود و رقابت ها به رفاقت ها تبدیل می شود.
آیت الله خاتمی گفت: حقیقت این است که انتخابات را باید با این پیامد بپذیریم زیرا نمی شود در هر انتخاباتی ۴ سال پس از آن کدورت وجود داشته باشد و تا انتخابات بعدی به طول بینجامد.
وی افزود: دور و تسلسل کدورت ها معنا ندارد، اما این موضوع با شعار به دست نمی آید بلکه با عمل به دست می آید.
خطیب جمعه تهران گفت: اینکه کسی رقیب و هوادارانش را بعد از انتخابات فریبکار و تنش زا بنامد، با این ادبیات نه اجماع ملی و نه وحدت شکل نمی گیرد.
آیت الله خاتمی افزود: انتخابات و فضای رقابت تمام شده است اینکه بعد از انتخابات کسانی با ادبیات فضای رقابت صحبت کنند، وحدت شکن و ضداجتماع ملی است و همه باید مراقب سخنان خود باشند.
وی در ادامه با اشاره به فضای قبل از انتخابات گفت: در فضای قبل از انتخابات، مناظره های زنده تلویزیونی از برکات این نظام بود که باید از صدا و سیما تشکر جدی کرد، همینطور سخنانی که آقایان در صدا و سیما داشتند باید گفت انتظار از این مناظره ها این بود که ادب، اخلاق و حرمت نظام حفظ شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: با کمال تلخی می گویم که از سوی برخی از کاندیداها این کار انجام نگرفت، البته این رنجش درحال حاضر فایده ندارد و ما این را برای انتخابات سال ۱۴۰۰ می گوییم، در این مناظره ها برخی از کاندیداها مانند اپوزیسیون صحبت می کردند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: انتظار این بود که شما در نظام قرار دارید، این چه بساطی بود که حرف هایی زده شد که دشمن جری شد.
وی گفت: برخی از صحبت ها و اقداماتی که آنها صورت دادند ناشی از برخی از حرف هایی بود که ای کاش زده نمی شد اما شد، امیدواریم در انتخابات آینده تدبیری شود که این مسائل دیگر وجود نداشته باشد.
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: نکته چهارم اینکه در هر  انتخاباتی، تخلف کم و بیش داشته ایم ، تخلفات دو گونه است؛ یک نوع آن تخلفات گسترده ای است که اساسی است و کل انتخابات را زیر سوال می برد که بحمدالله در جمهوری اسلامی ایران ما تخلفات اینچنینی نداشته ایم.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: نوع دوم تخلفاتی است که اساس انتخابات را زیر سوال نمی برد  اما تخلف، تخلف است و شورای نگهبان و دستگاه قضایی باید با آن برخوردی عادلانه داشته باشند.
وی افزود: گزارش های این بار بسیار زیاد است، اصلا صحبت از این نیست که به اصل انتخابات لطمه وارد شود بلکه اساس انتخابات درست است و ترکیب نیز همین است و تغییر نخواهد کرد اما زمانی که یک مسئول می گوید ۴ میلیون نفر، مسئول دیگر می گوید ۳ میلیون نفر و مسئول دیگری نیز می گوید که ساعت ۱۲ شب پشت حوزه های انتخاباتی ایستاده و نتوانسته اند رای دهند، باید علت آن تحلیل شود که چرا؟ زیرا تعرفه ها دیر آمده است.
آیت الله خاتمی گفت: در برخی مناطق تعرفه نرفته است، تعرفه ای که می گویند به تعداد ۲۰۰ میلیون چاپ شده است، انتخابات، انتخاباتی است که مورد تایید است اما باید بررسی شود و شورای نگهبان نیز باید این حق الناس را رعایت کند که چرا تضییع شده است.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه مقصران این امر باید محاکمه و به مردم معرفی شوند اظهار داشت: آقایان نگویند این موضوع به علت ازدحام جمعیت است، ازدحام جمعیت بوده اما چرا به برخی از مناطق تعرفه نرفته است و ما امیدواریم شورای نگهبان این چراها را عادلانه بررسی کند و همه باید تسلیم حکم شورای نگهبان باشیم.
وی افزود: مراحل انتخابات ان شاءالله  طی و بررسی می شود و تنفیذ مقام معظم رهبری نیز صورت می گیرد و پس از آن رئیس جمهور، رئیس جمهور مشروع و قانونی می شود و همه باید در اداره کشور او را کمک کنند.
آیت الله خاتمی اظهار داشت: نکته دیگر این است که انتخابات تمام شده است اما باید حرمت رقبای انتخاباتی را نگه داشت، آنچنانکه رقبا هم باید باور کنند که شخصی که رأی آورده و منتخب اکثریت قرار گرفته و تنفیذ شده است، او هم حرمت  و مشروعیت دارد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید منتخب محترم رقبا را دست کم بگیرد اظهار داشت: همیشه تحقیر رقبا، افراطی و تندرو خواندن رقبا کار نادرستی بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ترکیب مشخص شده است، ۱۶ میلیون رأی با کسان دیگر که نزدیک به ۱۷ میلیون رای می شود و حجم کمی نیستند، گفتن تندرو و افراطی، مناسب نیست.
آیت الله خاتمی افزود: در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم که در آن باید حرمت رئیس جمهور منتخب حفظ شود و او هم باید حرمت افرادی را که به او رای نداده اند نگه دارد تا اجماع و وحدت ملی حاصل شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر ترامپ به منطقه گفت: پنجمین نکته مسئله سفر ترامپ به منطقه است که خود این موضوع نیز پنج نکته دارد.
آیت الله خاتمی افزود: نکته اول در خصوص اظهارات ضدایرانی ترامپ است که گفته است ایرانی ها دچار درگیری های قومی، مسئله تروریسم و قتل عام هستند که باید به آنها گفت همه اوصاف امریکایی ها را به ایران نسبت دادند.
خطیب جمعه تهران گفت: امریکاست که قتل عام دارد و تروریسم صادر می کند، البته ترامپ دو سخن درست نیز گفته است یکی اینکه او گفته ایرانی ها گفته اند اسرائیل باید نابود شود.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ما این را گفته ایم و باز هم می گوییم اظهار داشت: هزار بار دیگر نیز می گوییم زیرا مرگ بر اسرائیل، مبنای امام ماست .
وی گفت: حرف درست دیگر ترامپ این است که گفته ایرانی ها می گویند مرگ بر امریکا و این حرف نیز درست است، مرگ بر امریکای ما یعنی مرگ بر سیاست های جنایتکارانه دولتمردان امریکا و نه مرگ بر مردم امریکا، شما یک پرونده سیاه قطور دارید که کمترین مجازات آن فریاد مرگ بر امریکاست.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: نکته دوم این است که ترامپ ناتوی عربی را استارت زده است، در این خصوص، چهار نکته است که اولین آن، این است که این ناتو، ناتوی عربی نیست و بسیاری از کشورهای عربی با شما مخالفت کردند، ناتوی شما جمعی از نوکرها و سرسپردگان امریکا هستند و ناتوی عربی نیست.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۳۸ سال است که این ناتوی عربی شکل گرفته است اظهار داشت: این ناتو ۳۸ سال است که چه کاری می توانست علیه ایران انجام بدهد و انجام نداده است، صدام را شماها کمک کردید، توطئه های علیه ایران را چه کسانی رقم زدند؟ این موضوع تازه ای نیست و ۳۸ سال است که این ناتو عملا وجود دارد.
وی گفت: نکته سوم این است که شما عملا نتوانسته اید کاری کنید، حالا با شعار ما را می ترسانید؟ باید به شما گفت نه مردم ما جا می زنند و نه مسئولان جا می زنند، این مردم و این مسئولان محترم به لطف خداوند مقاوم هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته چهارم هم این است که ما به این حکام وابسته به امریکا می گوییم که ۱۰۰ درصد به زیان شماست، اولا ایران را درست بشناسید زیرا ایران قدرتمند مقتدر دست به ماشه است و اگر دست از پا خطا کنید کشورهایتان زیر و رو می شود.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه بدانید سرنوشت صدام در انتظار شماست اظهار داشت: آنها از شما استفاده می کنند و پس از پایان مدت مصرفتان، شما را دور می اندازند پس با پای خود با ریسمان پوسیده امریکا ته چاه نروید.
وی گفت: نکته دیگر اینکه، این سفر طنز سال بود زیرا می گویند عربستان مرکز مبارزه با تروریسم است، آیا از این خنده دارتر می شود؟ زیرا عربستان زادگاه و مرکز صدور تروریسم است، در آموزش و پرورش این کشور از ابتدای دبستان تا آخر ترور را آموزش می دهند و این سخنان از طنزهای سال است که باید گفت اختصاصی آقای ترامپ است.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: ترامپ قبل از این سفر گفته بود که ما می خواهیم گاوهای شیرده را بدوشیم و این گاو شیرده را با قرارداد ۵۰۰ میلیارد دلاری دوشیدند.
آیت الله خاتمی گفت: نکته مهم دیگر این است که گفته اند اگر فلان بیاید سایه جنگ می آید، اگر فلان نیاید سایه جنگ می رود، این هم سایه جنگ! در اولین روز بعد از انتخابات سایه جنگ آمد و این به آن معناست که اینها با افراد طرف نیستند بلکه با هویت نظام اسلامی ما طرف هستند و همه باید هوشیار و مقاوم باشیم.
وی در ادامه با اشاره به جنایات اخیر داعش در منچستر گفت: آخرین تحلیل مسئله جنایات اخیر داعش در منچستر انگلیس است، جنایتکارانی که خود داعش را تولید کردند باید گفت در دفتر گینس در جنایت رکورد شکستند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: آنها داروها و تسلیحات شیمیایی را در زندان موصل بر روی زندانیان آزمایش می کنند در حالی که در سایر نقاط بر روی خوکچه آزمایش می کنند، اینها بر روی زندانیان آزمایش می کنند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه آنها در جنایت رکورد زده اند اظهار داشت: این جنایتکاران را خودتان درست کرده اید.
وی افزود: ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می کنیم در انگلیس، در فیلیپین و در هر جای دیگر محکوم می کنیم اما داعش پروران را با صدای بلندتری محکوم می کنیم و با صدای رساتری می گوییم مرگ بر امریکا.
خطیب جمعه تهران افزود: مردم انگلیس باید هم داعش و هم دولتمردان خود را محکوم کنند که این جنایتکاران را پرورش داده اند، آنها جانوری را پرورانده اند که در حال حاضر دامن خودشان را گرفته است.
خطبه نخست نماز جمعه تهران
امام جمعه موقت تهران گفت: در سبک زندگی قرآنی، مدیریت جسم و جان مطرح است درحالی که در زندگی مادی این موضوعات مطرح نیست.
آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران در ادامه مباحث سبک زندگی قرآنی  با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم افزود: تفاوت اساسی میان سبک زندگی دینی با سایر سبک های زندگی وجود دارد.

وی گفت: روزه ماه مبارک رمضان از برنامه های مدیریت جان است که انسان ساز است و عناصر ارزشمندی دارد.
آیت الله خاتمی افزود: چهار عنصر اساسی در ماه رمضان قرار داده شده است که هر کدام می تواند انسان ساز باشد.
وی گفت: عنصر نخست روزه است و در این باره احادیث بسیاری داریم و این عنصر می تواند انسان را به اوج برساند.
آیت الله خاتمی افزود: عنصر دوم ترک گناه است و اهل سیر وسلوک معتقدند هیچ ذکر و منشی برای سیر وسلوک الی الله از ترک گناه بالاتر نیست.
وی گفت: عنصر سوم تلاوت قرآن است و نمی دانیم چه رمزی است که تمام کتاب های آسمانی در ماه رمضان نازل شده است.
آیت الله خاتمی افزود: رمضان بهار قرآن است و انسان با قرائت قرآن به اوج قرب الهی عروج پیدا می کند.
وی گفت: ابتکار صدا و سیما در خصوص پخش جمع خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان ستودنی است زیرا فضا، فضای قرآنی می شود و خدا می داند این موضوع چه برکاتی برای ملت بزرگمان در پی دارد.
آیت الله خاتمی افزود: عنصر چهارم، عنصر دعا در ماه رمضان است و دعاهای فراوانی مانند دعای سحر، ابوحمزه ثمالی و افتتاح در این باره در مفاتیح الجنان آمده است.
وی گفت: قدر این دعاها را بدانیم و سحرها را فقط به سفره های سحری اکتفا نکنیم، هرچند مکروه است که انسان بدون سحری روزه بگیرد.
آیت الله خاتمی افزود: خوب است این دعاها در سحرهای ماه مبارک رمضان قرائت شود زیرا این دعاها جان  را می سازد و روح انسان را جلا می دهد.
نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی: طبقات محروم جامعه از اثرگذاری در حاکمیت ناامید شده اند
نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی گفت: انقلاب ما به دست مستضعفان و برای آنها بود اما با نگاه به انتخابات انجام شده شاهد حضور معنادار مردم هستیم و از طرفی شاهد کاهش حضور طبقات محروم جامعه در انتخابات که به معنی ناامیدشدن این طبقه از اثرگذاری در حاکمیت است.
 صادق پورهاشمی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران افزود: این تذکری جدی به مسئولان است که عملکرد خود را بازبینی کنند اگر تغییری جدی در رویکرد مسئولان ایجاد نشود، طبقه محروم و مستضعف جامعه با ما همراه نخواهند بود.
وی گفت: نباید به ظاهر اسلامی اکتفا کرد، باید روح اسلام و انقلاب در ما و مسئولان رسوخ کند، نماز جمعه به عنوان پایگاه مردمی می تواند توده ها را بسیج کند، نماز جمعه باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و محل ارتباط مردم با روحانیان باشد و نباید به جایگاه تبلیغ جناحی و حزبی تبدیل شود.
پورهاشمی افزود: حوزه علمیه باید به مسائل مردم و انتظارات کف جامعه رسیدگی کند، بسیار قابل تامل است که با دور شدن نهادهای دینی از مردم، مردم روز به روز از دین دورتر می شوند .
وی گفت: انتخابات ما با سایر نقاط جهان تفاوت جدی دارد، در جهان سلطه انتخابات نمایش مردم سالاری است در حالی که در کشور ما اینگونه نیست، در کشور ما براساس قانون اساسی ۸ ماه قبل از برگزاری انتخابات، سیاست ها را شورای نگهبان ابلاغ کرد که باید در این مدت شرایط عمومی و اختصاصی نامزدها، همچنین رجل بودن و مدیر و مدبر بودن نامزدها مشخص شود که اینگونه نشد و لذا نامزدهایی که تأیید صلاحیت شده بودند مقابل میلیون ها مخاطب داخلی و خارجی آن همه فساد از هم رو کردند.
نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی گفت: آیا این مسائل سلامت ذهنی مردم را خراب نکرد؟ آیا چهره ما را در دنیا خراب نکرد؟ آیا شورای نگهبان نمی خواهد یک بار برای همیشه مسئله رجلیت را مشخص کند؟ بدون مشخص شدن این موضوعات در آینده شاهد شورش اشرافیت خواهیم بود.
پورهاشمی افزود: اگر این موضوعاتی که طرح شد دروغ بود باید اعلام برائت شود و مشخص شود که چگونه دروغگوها زمام امور را به دست گرفتند و اگر درست بود چرا تأیید صلاحیت شدند که لازم است با آنها برخورد شود؟
وی گفت: حالا که بر برخورد جدی با مفاسد تاکید شده است باید شاهد برخورد دستگاه های قضایی باشیم، مگر در مبارزه با فساد باید از این و آن اجازه گرفت؟ یا از برادرش اجازه گرفت که با او برخورد شود یا باید به گرایش سیاسی آن توجه کرد، حکومتی که در آن دزدان بزرگ در سطوح بالا آزادانه بگردند و آفتابه دزدها را عقوبت کنند، این حکومت، حکومت اسلامی نیست.
نماینده جنبش عدالت خواه دانشجویی گفت: یک نگاه گزینشی با آرمان های انقلاب وجود داشت نه در آن مبارزه با امریکا دیده می شد نه حمایت از جنبش های آزادی بخش و نه دفاع از آرمان های انقلاب، در واقع می توان گفت که در این مناظرات آرمان ها محلی از اعراب نداشت، وقتی آرمان های انقلاب توسط نهادهای انقلاب به خوبی بیان نمی شود، جامعه خالی از آرمان می شود.
پورهاشمی افزود: وقتی جمهوریت و اراده مردم در حکومت کم اهمیت شود و تعریف آزادی به بی بند و باری تعریف شود اهداف انقلاب محقق نمی شود لذا باید ملاحظه مستضعفان را کرد، بترسید از روزی که مردم ببینند چه در باطن شماست و بترسید که دوباره یوم الله تکرار شود آنگاه فاتحه همه ما را خواهند خواند.
وی گفت: چندین بار معدنکاران یورت پیش از حادثه اعتراض کردند ولی این اعتراض ها به گوش کسی نرسید، حتما باید در کوره ذوب و در معدن دفن شوند که سراغ آنها برویم؟ لگدهای کارگران به خودروی رئیس جمهور فقط متوجه دولتمردان نبود بلکه به حکومت بود که امید است زودتر بیدار شوید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*