طنین ندای «الهی العفو» در آسمان خراسان جنوبی

مردم  خراسان جنوبی در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان همزمان با دومین شب از لیالی قدر با ندای «بک یاا…، بک یاا…» و «الهی العفو» در شب شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) سوگواری کردند .
مردم مؤمن، خداجو و عزادار در دومین شب از لیالی قدر که  شب نزول قرآن و مقدرات است، با قرائت دعای جوشن کبیر بار دیگر ندای «الغوت، الغوت خلصنا من النار یارب» را سر دادند و با به سرگذاشتن قرآن و طنین اندازی  ندای «بک یاا…» از درگاه خدا  طلب بخشش کرده و «الهی العفو» سر دادند. شب ۲۱ ماه رمضان تکایا، حسینیه ها، مساجد، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه در گوشه و کنار استانمان شاهد حضور گسترده مردمی بودند که می خواستند با اشک چشمانشان غبار از دل بزدایند و قلبشان را از گناه پاک کنند. آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند نیز همانند بسیاری از نقاط شهرمان در این شب بزرگ پذیرای خیل کثیری از عاشقان به اهل بیت علیهم السلام بود . حضور چشمگیر مردم در این مکان مقدس و ازدحام جمعیت مردم را مجبور کرده بود تا زیراندازی در گوشه وکنار صحن این مکان شریف پهن و در کنار خانواده قرآن به سر کنند و دعا بخوانند. همچنین در گوشه و کنار صحن و سرای این مکان مقدس مردم با اقامه نماز دو رکعتی شب قدر، به راز و نیاز با معبود خود پرداخته و یک بار دیگر از خداوند متعال خواستند که تقدیر و سرنوشتشان را آنگونه که صلاح است، رقم بزند.
سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بعنوان سخنران محوری این مراسم با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع)، گفت: شب ۲۱ رمضان  شب بازنگری و شب ۲۳ رمضان  شب امضا است. حجت الاسلام والمسلمین رضایی به آثار و برکات شب قدر اشاره کرد و افزود: کسانی که در این شب،  شب زنده داری و احیا به پا داشتند، گناهانشان با الهی عفو گفتن ها بخشیده می شود.
وی داشتن تقوا، بردباری، کمک به نیازمندان، جهاد در راه خدا و فداکاری را از ویژگی‌ها و خصوصیات بازر امام علی (ع) خواند و بر الگوگیری از ایشان تأکید کرد. در این مراسم هم چنین رئیس هیات امنای امامزادگان باقریه (ع) بیرجند با اشاره به حضور گسترده مردم در مناسبت های مختلف در این مکان مقدس خواستار توجه بیشتر مسئولان شد و گفت: امامزادگان باقریه (ع) باید به قطب فرهنگی شرق کشور مبدل شوند. گزارش امروز خراسان جنوبی حاکی است در شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین(ع) دستجات عزاداری در سطح شهر به راه افتادند و به نوحه خوانی و عزاداری پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*