سالم‌ترین سبزیجات روی زمین!

همه می‌دانیم سبزیجات برای سلامت ما بسیار مفیدند، برخی از سبزیجات کم کالری هستند اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و فیبراند. بعضی از سبزیجات بیشتر از بقیه، امتیازاتی دارند که قابل توجه است مانند ضدالتهاب بودن و کاهش ریسک بیماری‌ها.این سبزیجات عبارتند از:

اسفناج

اسفناج

اسفناج برای سلامت قلب مفید است و فشارخون را پایین می‌آورد.

هویج

مصرف هویج می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری کاهش دهد. هویج ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم بالایی دارد.

بروکلی

بروکلی به خانواده‌ی کلم تعلق دارد و سرشار از ترکیبی گیاهی حاوی سولفور است که به آن گلوکوزینولات می‌گویند، سولفوروفان نیز یکی از محصولات فرعی گلوکوزینولات است که ثابت شده دارای خواص پیشگیرانه در برابر سرطان است.

سیر

سیر سابقه‌ای طولانی در درمان‌های گیاهی دارد. ترکیب اصلی موجود در سیر، آلیسین است که خواص بی‌نظیر سیر تا حدود بسیار زیادی به این ترکیب مربوط می‌شود. سیر می‌تواند قند خون را کنترل کرده و سلامت قلب را افزایش بدهد.

کلم فندقی

 

کلم فندقی ترکیباتی مشابه کلم بروکلی دارد به اضافه‌ی کامپفرول؛آنتی اکسیدانی که در پیشگیری از آسیب‌های سلولی مفید و مؤثر است،

کلم برگ

کلم برگ هم مانند سایر سبزیجات برگ‌دار، به خاطر خواص زیاد و محتوای بالای آنتی‌اکسیدانی‌اش شهرت دارد.

نخود سبز

. نخود سبز به دلیل ظرفیت فیبر بالا، با افزایش باکتری‌های مفید روده و بهبود حرکات روده جهت دفع، به سلامت گوارش کمک می‌کند. ضمناً نخود سبز سرشار از ساپونین بوده که نوعی ترکیب گیاهی با تأثیرات ضد سرطانی است.

برگ چغندر

محتوای آنتی‌اکسیدانی برگ چغندر می تواند از کبد و کلیه‌ها در برابر عوارض دیابت محافظت کند.

زنجبیل

. زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی بوده که آن را در درمان ناهنجاری‌های ناشی از التهاب مانند آرتریت، لوپوس و یا نقرس، مفید و مؤثر می‌کند.

مارچوبه

مارچوبه با حمایت از عملکرد متابولیکی کبد و محافظت از آن در برابر سمی شدن، برای سلامت این اندام بسیار مهم نیز سودمند است.

کلم بنفش

کلم بنفش هم مانند سایر اعضای خانواده‌ی خود منبع سرشاری از آنتی‌اکسیدان‌هاست.

سیب زمینی شیرین

زمینی شیرین دارای نوعی از ویتامین A به نام بتاکاروتن است و می‌تواند ۴۳۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ویتامین را تأمین کند. مصرف بتاکاروتن، نقش چشمگیری در کاهش ریسک انواع خاصی از سرطان مانند سرطان ریه و سرطان سینه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*