حداکثر قیمت هرکیلومرغ ۷۷ هزارریال/ مردم قیمت های بالاتر را گزارش کنند

امروز (شنبه) مصادف با نخستین روز ماه مبارک رمضان قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در محل مرغداری ها ۴۹ هزار ریال و در خرده فروشی ها حداکثر ۷۷ هزار ریال اعلام شد، اما مردم منتظر کاهش قیمت ها از اوسط هفته جاری باشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران روز شنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها ۴۹ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۶۸ هزار و ۵۰۰ ریال و تحویل به واحدهای صنفی عمده ۷۰ هزار ریال است.
«مهدی یوسف خانی» نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها ۶۷ تا ۷۷ هزار ریال، سینه باکتف ۱۲۵ هزار ریال، سینه بدون کتف ۱۳۵هزار ریال و فیله مرغ را ۱۶۰ هزار ریال ذکر کرد.
وی قیمت گوشت مرغ را در این هفته نسبت به یک هفته گذشته را تقریبا ثابت دانست و پیش بینی کرد از روز دوشنبه آینده به طور تدریجی با کاهش قیمت مواجه شویم.
یوسف خانی درباره بالا بودن قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در برخی واحدهای صنفی اظهار داشت: اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران حداکثر قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ را اعلام می کند و این درحالیست که نرخ این محصولات در بازار مصرف به دلیل رقابت واحدهای صنفی کمتر از نرخ اعلام شده است.
به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، به هیچ وجه نباید واحدهای صنفی خرده فروشی گوشت مرغ و تخم مرغ را با قیمتی بیش از نرخ مذکور بفروشند و در صورتی که مصرف کنندگان با نرخ های بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزارریال گوشت مرغ مواجه می شوند می توانند گران فروشی واحدهای متخلف را از طریق اتحادیه صنفی و یا سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند تا با آنان برخورد قانونی شود.

** قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ ۴۷ هزار ریال شد
به گفته رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، امروز شنبه قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزارریال، واحدهای صنفی عمده ۴۳ هزارریال و خرده فروشی ها حداکثر ۴۷ هزار ریال است.
مطابق نرخ های اعلام شده، قیمت هر شانه دو کیلوگرمی تخم مرغ نزدیک به ۹۴ هزار ریال می شود. همچنین تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت های اعلام شده عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، در۱۰ روز گذشته قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در محل مرغداری ها ۴۷ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۶۵ هزار ریال و تحویل به واحدهای صنفی عمده ۶۶ و ۵۰۰ هزار ریال و در خرده فروشی ها ۷۳ هزار ریال بوده است.
همچنین در اواسط اردیبهشت ماه نیز قیمت هرکیلو مرغ زنده در محل مرغداری ها ۴۲ هزار ریال، در کشتارگاه ها(نقدی) ۵۶ هزار ریال، تحویل به واحدهای صنفی عمده ۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال و برای مصرف کنندگان ۶۳ هزار ریال بود.
بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۳۹۳، قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال و تخم مرغ حدود ۴۰ هزار ریال است و کارشناسان بر این باورند که عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
در چهار هفته گذشته قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در مرغداری ها ۴۰ هزار ریال، در واحدهای صنفی ۴۴ ریال و در خرده فروشی ها ۴۸ هزار ریال و هر شانه دو کیلویی تخم مرغ ۹۶ هزار ریال بود.
البته پیگیری از واحدهای خرده فروشی سطح شهر تهران نشان می دهد گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار مصرف با قیمت هایی بیش از نرخ اعلام شده اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران عرضه می شود.
سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.
آمارها نشان می دهد سالیانه حدود ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که در چهار سال گذشته سرانه مصرف تخم مرغ در کشور از ۱۶۰ به ۱۹۱ عدد رسیده است.
همچنین دولت دو روز گذشته و در آستانه ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحد های نظارتی ابلاغ کرد تا اقلام اساسی مورد تقاضای مردم که در قالب ۱۳ قلم کالای دسته‌بندی شده است،تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.
با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه رمضان، شاهد نظارت بیشتر واحدهای نظارتی بر قیمت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شکر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با افزایش تقاضای کالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارک، توزیع برنج ، شکر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در سراسرکشور آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار، عرضه ۳۰ هزار تن برنج، ۲۰ هزار تن مرغ، ۲۰ هزار تن شکر و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
در صورتی که مردم درباره قیمت یا کیفیت محصولات عرضه شده شکایتی دارند ، می توانند با شماره سامانه ۱۲۴ نظارت بر گران فروشی ها و تخلفات اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیزات کشوری تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*