کاندیداهای فاقد تخصص به عرصه انتخابات شورا ورود نکنند

ترجیح دادن منافع عمومی بر منافع فردی ،پرهیز ازوعده های غیرعملیاتی، رسیدگی به امور مناطق مرزی و محروم،ساده زیستی،داشتن سلامت اقتصادی ، عدم ورودبه عرصه شورا در صورت نداشتن تخصص لازم، بهبودمعیشت مردم ، ایجاداشتغال برای جوانان و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان الگوی عملی در تبلیغات از جمله انتظارات ، توصیه ها و درخواست های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری است تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و بعد از آن شاهد پیشرفت  امور در کشور باشیم.
مقید بودن کاندیداها به مبانی اسلامی
نماینده مردم  نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اهمیت انتخابات شوراها برای کشور و سپردن سرنوشت۴ ساله یک شهرو روستا به عده ای از مقید بودن کاندیداها به مبانی اسلام ، پایبندی به خون شهدا و پیرو ولایت فقیه بودن بعنوان شاخص های مهم یک انتخاب یاد کرد و گفت: از دیگر شاخص های یک کاندیدای شورای شهر داشتن تخصص لازم است که تنها باید در این صورت به خوداجازه حضوردر صحنه را بدهد .
اعضای شورا به نفع خودو اطرافیانشان گام برندارند
دکتر نظر افضلی در گفت و گو با خبرنگار ما  در توصیه به اعضای شوراهای اسلامی که در دوره های گذشته هم در شورا حضور داشته اند، اذعان داشت:این افراد نباید به نفع خود و اطرافیانشان گام بردارندو منافع شخصی خودرابر منافع عمومی ترجیح دهند. وی ادامه داد: علاوه بر این کاندیداهادر صورت اخذ رأی نباید تنها به شرکت در جلسات شورا اکتفا کنند بلکه باید با حضوردر جمع مردم از آلام و دردهایشان مطلع شوند و برای رفع مشکلات کمک کار دستگاه های اجرایی باشند. وی از کاندیداها خواست زیاد شعار ندهند بلکه به عملیاتی شدن آنها نیز بیندیشند و در ادامه اذعان داشت: در کشور مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها جنگید.
به مناطق محروم و مرزی بیشتر توجه شود
نماینده مردم  نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از نبودنقدینگی، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و تعطیلی واحدهای تولیدی بعنوان گوشه ای از مشکلات کشور یاد کرد و در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری مسئولان باید به مناطق مرزی و محروم بیشتر رسیدگی کنند و مسائل معیشتی واقتصادی جامعه را بهبود ببخشند. دکتر نظر افضلی بااشاره به اینکه شکاف طبقاتی در جامعه زیاد است وباید درراستای افزایش سطح رفاه اجتماعی تلاش کرد ، افزود: زندگی مسئولین با مردم باید عجین باشد.
با فیش های حقوقی نمی توان درد مردم را دواکرد
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس نیز از مردم خواست در رای دادن به انسان ها نگاه نکنند بلکه به معیارها توجه کنند. حجت الاسلام والمسلمین عبادی یکی از مهمترین معیارهای افراد را انقلابی بودن و  ولایت پذیریشان عنوان کردو گفت: بر اساس سخنان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری  ساده زیستی یکی دیگر از معیار های انتخاب افراد است. وی بابیان اینکه اگر قرار بود افراد با ثروت های نجومی درد مردم را دوا کنند شاه هم می توانست این کار را بکند. وی در ادامه از سلامت اقتصادی بعنوان یکی دیگر از معیار های انتخاب فرد اصلح یادکرد واذعان داشت: برای انتخاب افراد باید دقت کرد که زندگی خودشان و اطرافیانشان دارای سلامت اقتصادی باشد وبسیارند کسانی که سالها مدیریت کلان کشوری داشته اند ولی زندگی ساده و عادی را دارند.
به کسی رای دهید که از نهیب شرق وغرب نترسد
وی با تاکید بر اینکه کاندیدای اصلح باید التزام و وفاداری به اصل ولایت فقیه داشته باشد، گفت: باید کسانی را انتخاب کنیم که احساس خودباختگی بر او حاکم نباشد که از نهیب شرق و غرب بترسد. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود:  کاندیدای اصلح باید حامی محرومان و خدمتگزار مستضعفان باشد و این مهم را در رفتار خود نشان دهد.  حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه  توانمندی و امانت داری از ویژگی های دیگر کاندیدای اصلح است، گفت: باید برای انتخاب اصلح سوابق کاندیداها را به درستی بررسی کنیم و بر اساس آن رأی دهیم.
کاندیداها در مورد اشتغال ارقام نجومی ارائه ندهند
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس نیز از اشتغال بعنوان یکی از معضلات جامعه یاد کرد و گفت: پیشنهاد خوبی است که نامزدهای انتخاباتی روی این موضوع بیشتر مانور دهند اما نباید در این راستا اعداد و ارقام نجومی ارائه دهند بلکه باید در این مورد اعداد و ارقام واقعی و برنامه خود را برای مقابله با معضلات ارائه دهند. محمدرضا امیرحسنخانی در ادامه افزود: درخواست بنده از کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۹۶ این است که شعارها و وعده هایی به مردم بدهند که قابل اجرا باشد و درخصوص اشتغال نیز شعاری بحث نکنند.
خروج از رکود مهمترین اولویت کشور در شرایط کنونی
وی ادامه داد: خروج از رکود مهمترین اولویت کشور در شرایط کنونی است. گفته می شود که رکود فقط در یک بخش وجود دارد در صورتی که در واقعیت این مردم هستند که رکود اقتصادی را در زندگی روزمره خود و در زمینه های مختلف کاملا حس می کنند. به اعتقاد بنده باید دلیل از کار افتادن شرکت ها و کارخانه ها به طور شفاف مشخص شود و به آنها برای فراهم کردن واردات مواد اولیه از خارج از کشور برای تولید و ایجاد سرمایه در گردش کمک شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*