صداقت مسئولان

«مشکل معلم ها فقط مسائل مالی نیست شرافت معلم ها فراتر از این هاست».
در آخرین روز از هفته مقام معلم جشن تجلیلی از معلمان نمونه خراسان جنوبی برگزار شد، تجلیل از معلمانی که بر اساس معیار های زیادی به عنوان معلم نمونه انتخاب و شایسته تقدیر شناخته شده بودند.  فضای حاکم بر جشن از هر زاویه که بررسی می کردی آن هم در جمعی که همه از قشر فرهنگ بودند ناخوداگاه به سمت سیاست کشیده میشد فضایی که استاندار را هم وادار به سخنرانی متفاوتی کرد گفته هایی که دلش می خواست همه با دید باز آن را بپزیرند حرف از صداقت شد و اینکه معلم ها باید صادق باشند و اصلا نمی توانند جز صداقت شیوه ای دیگر را دنبال کنند . مهندس سید علی اکبر پرویزی با پیش کشیدن بحث صداقت سخنانش را این طور ادامه داد: دولت ها نباید منتظر بمانند تا مشکلی مطرح شود و بعد به دنبال رفع آن باشند تقریبا همه مشکلات معلم ها را می دانند پس اگر قابل رفع است باید رفع شود و اگر نیست هم صادقانه باید دلیل رفع نشدنش را اعلام کنند. او عقیده داشت که مشکل معلم ها فقط مسائل مالی و پول نیست بلکه شرافت آنها فراتر از این حرف هاست و این که هیچ دولتی حق ندارد به واسطه پول شرایطی مانند ارباب و رعیتی ایجاد کند و هر وقت نخواهیم حرفی بزنند جیره شان را قطع کنیم. مهندس پرویزی، با بیان اینکه امام راحل (ره) چند سال قبل فرمودند که صدای خرد شدن استخوان های کمونیسم را می شنوم، افزود: متاسفانه برخی ها امروز با توسل به این نوع نگاه تلاش می کنند تا جامعه را نیازمند حکومت کرده و هر وقت که اراده کردند جیره آنها را قطع کنند و آنها را در راستای اهداف خود هدایت کنند.
انگار دل استاندار از برخی برخورد های سیاسی گرفته باشد موضوع صداقت را مانند ازادگی دانست و گفت: کمتر فردی در سیستم اداری این شهامت را دارد که اگر اشتباه کرد روز بعد عذر خواهی کرده و آنچه صحیح و درست است را اعلام کند این درحا لی است که در سیستم های اداری عده ای از راست گویی هراس دارند.
او با اشاره به اینکه گاهی بیان واقعیت ها به درستی انجام نمی شود گریزی به انتخابات و مناظره های سیاسی داشت و افزود: در حوزه سیاسی برخی رفتار ها مردم را ازار می دهد ، بعضی از کاندید ها بحث فقیر و غنی را مطرح می کنند آیا راه انداختن این گونه بحث ها ارزش رای آوردن را دارد ؟ به چه قیمتی؟
جمله های سوالی استاندار خراسان جنوبی پر از ابراز تاسف و نگرانی بود نگرانی از این که برخی کاندید ها بدون در نظر گرفتن تنشی که در جامعه به واسطه گفته هایشان به وجود می اید حتی ارزش خون شهدا را زیر پا می گذارند و تاسف از این که اینگونه رفتار ها و گفته ها اگر هم برای رای آوردن باشد ظلم به ایران و جمهوری اسلامی است، و تاکید می کند به هیچ دلیل نباید کل نظام را زیر سوال ببریم.
او یادآور شد: متاسفانه این رفتارها بنیان های اخلاقی در جامعه را از بین برده و برخی افراد که خود در عرصه خدمتگزاری قرار دارند تلاش می کنند تا با توسل به این نوع سیاست های کاری برای خود جایگاهی دست و پا کنند.
مقام عالی دولت در استان، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه صداقت  و فرهنگ کار و اخلاق در سیستم اداری کم رنگ شده است ادامه داد: این فضا در بین نخبگان سیاسی و اجتماعی بدتر است همانگونه که روحیه ایثار و فداکاری در ابتدای انقلاب اسلامی نسبت به حال حاضر بیشتر وجود داشت و در حال حاضر رو به کاهش رفته است. او حضور معلم ها را در عرصه های سیاسی و روشن ساختن افکار نسل آینده الزامی خواند و معلم ها را سردمداران توسعه همه جانبه استان دانست و تصریح کرد: وظیفه شما معلم ها ی عزیز فقط  به آموزش خلاصه نمی شود بلکه باید با شناخت جایگاه والای خود در عرصه های سیاسی و اجتماعی جدی تر از گذشته وارد شوید و به ایفای نقش بپردازید و میدان دار این عرصه ها بوده و به اهمیت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و مشارکت جدی در آن توجه کنید. مهندس پرویزی، با بیان اینکه هریک از اقشار جامعه بر اساس آزادی و حقوقی که نظام برای ما تعریف کرده است دارای یک دیدگاه سیاسی و نگاهی خاص در این زمینه هستیم، گفت: باید با کنار گذاشتن مصلحت اندیشی به صورت جدی وارد میدان شده و در چارچوب قوانین و مقررات به ارائه دیدگاه خود بپردازید و از آنجا که معلم ها رهبران فکری جامعه هستند نقش شما معلم ها در این زمینه مهمتر از سایر اقشار جامعه است.
او با بیان اینکه شهید مطهری به عنوان معلمی بزرگ همواره دغدغه اش درد جامعه بود، افزود: شما معلم ها نیز باید همواره درد جامعه را فریاد بزنید همانطور که همیشه اینگونه بوده است. او صداقت داشتن با مردم را بالاترین سرمایه مسئولان دانست و تصریح کرد: هر دولتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنان خدمت رسانی را به دست گیرد باید بر اساس قانون و مقررات و اسناد بالادستی در بخش های مختلف به ایفای وظیفه بپردازد از این رو دادن وعده های خارج از چارچوب های قانونی نوعی فریب افکار عمومی و عوام فریبی است.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه برای ایجاد یک فرصت شغلی در بخش صنایع بزرگ مثل سیمان ، پتروشیمی و فولاد حدود  یک میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است افزود: برای ایجاد یک فرصت شغلی پایدار در حوزه کشاورزی نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است این تنها بخشی از واقعیات موجود در حوزه اشتغال است. مهندس پرویزی، با بیان اینکه دروغ پراکنی موجب خدشه دارشدن اعتماد عمومی خواهد شد افزود: آنچه که بیش از تهاجم و جنگ، موجب تضعیف پایه های نظام و انقلاب اسلامی می شود عوام فریبی، دروغ گویی، تهمت، تخریب و خدشه دارکردن اعتماد عمومی است که همه ما باید با دقت نظر و حساسیت این موضوع را دنبال کرده و اجازه ندهیم که نظام مقدس اسلامی در این زمینه آسیب ببیند. مهندس پرویزی، افزود: فضای کسب و کار در چند سال اخیر رو به بهبود نهاده و فضا برای توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شده است. او ، یکی از مهمترین وظایف دولت را ایجاد زیرساخت های مناسب برای ورود سرمایه گذاران به فضای اقتصادی در کشور و استان دانست وتصریح کرد: بخش اعظمی از کار، ایجاد حس اعتماد و اطمینان نسبت به سرمایه گذاری در یک منطقه است. مهندس پرویزی، ادامه داد: سرمایه گذاران باید مطمئن باشند سرمایه گذاری که صورت می دهند علاوه بر حفظ سرمایه اولیه سود منطقی نیز به آنان باز خواهد گشت. استاندارخراسان جنوبی ، به توفیقات دولت یازدهم در زمینه هسته ای اشاره کرد و افزود: با وجود مخالفت هایی که از سوی رئیس جمهوری جدیدآمریکا با برجام صورت گرفت اما واکنش اتحادیه اروپا مانع از کارشکنی طرف های آمریکایی در این زمینه شد. و در عمل برجام اتحاد بین المللی علیه ایران را شکست. وی تقویت ارتباطات سیاسی را زمینه ساز توسعه مناسبات و روابط اقتصادی دانست و تصریح کرد: در سال های اخیر روابط سیاسی با دنیا رو به بهبود گذاشته و همین امر موجب شده تا اوضاع اقتصادی نیز در بخش های مختلف توسعه پیدا کند.
۱۲۰۰ نفر نیروی تازه نفس برای آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در سخنرانی اش خبرهای خوشی برای فرهنگیان استان داشت از واریز۴۷ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت تا اضافه حقوق معلم های مرزی ۴ شهرستان و البته به کارگیری حدود هزارو ۲۰۰ نفر نیروی تازه نفس در آموزش و پرورش استان که به زودی مشغول به کار می شوند .
لامعی درباره استخدامی های جدید توضیح داد: حدود ۶۳۸ نفر از طریق ماده ۲۸ و نیز حدود ۴۸۸ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهند شد.
او با ارائه گزارشی از اقدامات دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حق نوار مرزی برای ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از معلم هایی که در روستا های مرزی زیرکوه ،درمیان ،نهبندان و سربیشه خدمت می کنند برقرار شد و به حقوق آن ها ۲۰۰ هزار تومان افزوده شد. او همچنین از افزایش مدارس غیر دولتی در استان از ۲۴۳ آموزشگاه به ۷۶۵ آموزشگاه و افزود: در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز ۷۴۲ دانش آموز جذب شده و همچنین توانستیم تعداد پژوهش سراها را از ۸ به ۱۲ عدد ارتقا دهیم. در پایان این مراسم از معلمان نمونه استان تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به آنها تقدیم شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*