دانشکده داروسازی بزودی در بیرجند راه اندازی می شود

به مناسبت گرامیداشت مقام معلم روز گذشته دهمین جشنواره شهید مطهری در راستای تجلیل از اساتید برگزیده و صاحبان فرآیندهای برتر مرحله کشوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه در سال گذشته پرداخت و از بهسازی و ساماندهی تعدادی از اورژانس های بیمارستانی در استان از جمله بیمارستان ولی عصر(عج) در بیرجند بعنوان یک عملکرد مثبت دانشگاه یاد کرد و گفت: اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) یکی از اورژانس های نمونه در کشور است که مورد رضایت وزیر بهداشت هم قرار گرفته و از سایر مراکز دانشگاهی خواسته اند برای الگو برداری از این اورژانس بازدیدهایی داشته باشند که تاکنون بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی از آن بازدید به عمل آورده اند. دکترکاظم قائمی به راه اندازی اورژانس هوایی در بیمارستان ولی عصر(عج) اشاره کرد و افزود: درسال گذشته ۱۳۸ پرواز از این اورژانس انجام و ۱۵۵ بیمار نیز جابجا شده اند .
راه اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی استان در طبس
وی از راه اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی در اسفندماه سال گذشته بعنوان یک کار بی نظیر در استان یاد کرد و ادامه داد: طی سال گذشته۴۸ دستگاه آمبولانس به بیمارستان ها و مراکز اورژانس جاده ای افزوده شده است . وی به راه اندازی بیمارستان رازی در مرکز استان بعنوان یکی دیگر از پروژه های مهم دانشگاه یاد کرد و ادامه داد: تاکنون ۵ بخش در این بیمارستان فعال شده که تلاش می شود در مدت ۶ ماه تا یکسال آینده بقیه بخش ها نیز فعال شوند.
اجرای ۱۰۱ پروژه بهداشتی تا پایان سال در استان
دکتر قائمی از اجرای ۱۰۱ پروژه در حوزه بهداشت و درمان طی یک تفاهم نامه سه جانبه با وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: راه اندازی مرکز رفاهی فرهنگی سلامت در بیرجند، جذب ۱۹۱۱ نیرو، برگزاری اردوی راهیان نور، راه اندازی خوابگاه دانشجویی در شهرستان قاین، راه اندازی مجتمع درمانی امیرالمومنین در بیرجند، اعزام دواکیپ درمانی به مراسم اربعین در کاظمین و ویزیت روزانه ۱۲۰۰ بیمار که یک کار بی نظیر بوده از دیگر فعالیت های دانشگاه است. وی به اخذ موافقت اصولی برای جذب دانشجودر برخی رشته های دانشگاهی اشاره کرد و افزود: اخذ مجوز آزمون دستیاری پزشکی برای اولین بار در استان، افتتاح سلامتکده طب شرق در آستان شهدای باقریه و ویزیت ۱۶۰۰ بیمار، راه اندازی مرکز مراقبت های بالینی، راه اندازی مرکز ناباروری و …. از دیگر عملکردهای دانشگاه می باشند.
بهره برداری از چند طرح در آینده ای نزدیک
وی از بهسازی و راه اندازی بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) تا پایان سال خبر داد و اذعان داشت: راه اندازی مرکز اطلاع رسانی دانشگاه، بهسازی وزیباسازی پردیس دانشگاه، تکمیل ساختمان جدید ومرکزی دانشگاه ظرف یکماه آینده، راه اندازی قریب الوقوع دانشکده داروسازی و پذیرش دانشجو از دیگر برنامه های دانشگاه در سال جاری خواهند بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*