خسارت بارندگی به محصولات کشاورزی و راه های ۴ شهر استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از خسارت۱۰ تا ۱۵ درصدی بارندگی اخیر در استان به باغات و محصولات زراعی خبر داد. میرجلیلی در گفت وگو با خبرنگار ما  گفت: میزان بارندگی ها در شهرستان های قاینات ، درمیان، سربیشه و خوسف بیشتر از سایر مناطق بوده است. وی بابیان اینکه ماهیت بارندگی های فصل بهار در استان بیشتر بصورت رگباری و در بازه زمانی کوتاه اتفاق می افتد ، افزود: علت اصلی وقوع خسارات نیز همین شدت بارندگی ها است. وی در ادامه میزان خسارات وارد آمده به معابر عمومی و آب گرفتگی منازل را اندک عنوان کرد و اذعان داشت: خوشبختانه به واحدهای مسکونی خسارتی وارد نیامده و چندمورد آب گرفتگی منازل با حضور به موقع نیروهای امدادی برطرف و رسیدگی شده است .
وی از وارد آمدن خسارت ۱۰ تا ۱۵ درصدی به باغات و زمین های زراعی خبر داد و گفت: هم چنین ۷ رشته قنات نیز در این بارندگی ها دچار خسارت شده است. مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم چنین از خسارت۱۰تا ۱۵ درصدی بارندگی ها به راه های روستایی و عشایری خبر دادو افزود: مشکلات در این راه ها با ورودبه موقع نیروهای راهداری برطرف و درحال حاضر مشکلی در راه های استان نداریم. میر جلیلی از بارندگی های اخیر در استان بعنوان بارندگی های باعافیت یاد کرد که خسارات چندانی در پی نداشته است. وی در توصیه به مردم از آنها خواست به هشدارها و اطلاعیه های مدیریت بحران توجه کنند ودر ادامه اذعان داشت:درحال حاضرتلفات سیل در استان به صفر رسیده است. وی هم چنین از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند چرا که درفصل بهار میزان بارندگی ها به حدنرمال نرسیده است.
خسارت ۵/۱۰ میلیارد ریالی سیل به روستاهای بخش قهستان شهرستان درمیان
فرماندار درمیان نیز گفت: در اثر جاری شدن سیل ۱۰٫۵میلیارد ریال به زیرساخت ها و بخش کشاورزی روستاهای بخش قهستان این شهرستان خسارت وارد شده است. محمد بشیری زاده با بیان اینکه از مجموع زیان ۶میلیارد ریال مربوط به ۶رشته قنات است، افزود: بقیه خسارت شامل یک میلیارد ریال به سه هزار متر خطوط انتقال آب کشاورزی به مزارع ، ۲ میلیارد ریال به ۳۰ هکتار باغ های زرشک و ۱٫۵ میلیارد ریال به حصارکشی باغ هاست.  وی اضافه کرد: بر اساس گزارش کارشناسان بیشتر خسارت ها مربوط به روستاهای« کماچی، آویشک و شمس آباد» است. وی بیان کرد: همچنین در اثر بارندگی سه باب منزل، پنج باب انباری و یک باب مغازه نیز دچار آب گرفتگی شد و محور روستاهای یادشده که مسدود شده بود بازگشایی شد. وی یادآور شد: در نخستین ساعت وقوع سیل تیم‌های امدادی به روستاهای سیل زده اعزام شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*