برگزاری راهپیمایی منتظران ظهور در بیرجند

قائم مقام بنیاد مهدویت خراسان جنوبی از برگزاری راهپیمایی و اجتماع بزرگ منتظران ظهور همزمان با نیمه شعبان از میدان آزادی تا آستان امامزادگان باقریه در بیرجند خبر داد.
حجت الاسلام علیرضا حسینی در نشست مطبوعاتی با اعلام برنامه های هفته مهدویت اظهار کرد: بنیاد مهدی موعود (عج) قصد مداخله در حرکت های خودجوش مردمی را ندارد بلکه بیشتر تلاش در انجام برنامه های آموزشی،‌ محتوایی و نظارت بر جشن ها به منظور جلوگیری از انحرافات عقیدتی و فکری است.
وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در ایام نیمه شعبان توسط بنیاد مهدویت گفت: در هفته مهدویت سه نفر از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری در استان خراسان جنوبی حضور خواهند یافت. وی با بیان اینکه حجت الاسلام محبی الدین مکارم شیرازی فرزند آیت ا… العظمی ناصر مکارم شیرازی در این هفته به مدت سه روز مهمان استان خواهند بود، افزود: حضور در جمع طلاب خواهر و برادر، دیدار با آیت ا… عبادی نماینده ولی فقیه، سخنرانی در جمع نمازگزاران مسجد امام هادی (علیه السلام) در بلوار شعبانیه، حضور در جشن میلاد امام زمان (عج) در هیات محبان الزهرا(سلام ا… علیها)، مسجد صاحب الزمانی خیرآباد بیرجند و مسجد قائم واقع در بلوار الهیه ، سخنرانی در مراسم دعای ندبه مهدیه بیرجند، سخنرانی قبل از خطبه ها و حضور در جمع خواهران کانون هلال چهارده از برنامه های وی خواهد بود. به گفته وی همچنین حجت الاسلام موحدی فر در بشرویه و حجت الاسلام حججی در بیرجند، نهبندان و سربیشه حضور خواهند یافت. وی با بیان اینکه همزمان با ۲۲ اردیبهشت اجتماع مردمی یاوران مهدی از میدان آزادی شروع و تا آستان امامزادگان باقریه ادامه می یابد، گفت: این برنامه به همت سپاه و بسیج استان و با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری سه دوره آموزشی در این ایام خبر داد و تصریح کرد: دوره آموزشی نماز و معارف مهدویت با حضور ۵۰ روحانی همزمان با ۱۴ اردیبهشت در بیرجند برگزار شد و دوره آموزشی مقدماتی مهدویت با حضور طلاب خواهر همزمان با ۲۷ اردیبهشت در مکتب نرجس بیرجند برگزار خواهد شد و ۱۸ نفر از منتخبان این ۲ دوره مقدماتی، به منظور گذراندن دوره های تکمیلی به مشهد اعزام خواهند شد تا بعد از سپری کردن این دوره از آنها در تدریس دوره های آموزشی مهدویت استان استفاده شود.
وی عنوان کرد: طبق دستور استاندار خراسان جنوبی،‌ تمامی کارکنان ادارات استان باید در سال های ۹۶ و ۹۷ دوره های آموزشی مهدویت به مدت ۲۰ ساعت را سپری کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*