اخبار شهرستانها

سم پاشی ۱۲هزار متر مربع جایگاه دام علیه بیماری
تب کریمه کنگو در نهبندان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: در فروردین ماه سال جاری بدن بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۲هزار متر مربع جایگاه دام علیه بیماری تب کریمه کنگو در نهبندان سمپاشی شد. محمد راه انجام افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یا CCHF یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و دام می باشد که بمنظور جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری اقداماتی از قبیل سمپاشی بدن دامها و جایگاه های نگهداری دام، بهسازی جایگاه دام برای جلوگیری از تکثیر کنه و آموزش صاحبان دامها موثر می باشد.
زمینه پرورش ماهی تیلاپیا در خراسان جنوبی فراهم شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان ظرفیت پرورش ماهی تیلاپیا را دارد بنابراین از مسئولان مربوطه درخواست می شود زمینه پرورش اینگونه ماهی در استان را فراهم کنند. هاشم ولی پور مطلق در حاشیه توزیع بچه ماهی در بیرجند افزود: می توان از ظرفیت خراسان جنوبی به عنوان پایلوت کشوری با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور و نمایندگی آن در استان استفاده کرد چراکه نوع پرورش اینگونه ماهی در مقایسه با سایر ماهی ها بسیار اقتصادی است. معاون ویزر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این مراسم گفت: این سازمان تلاش دارد تا پایان برنامه ششم توسعه ، سالانه ۱۰ تن خاویار و ۱۰ هزار تن گوشت ماهیان خاویاری در کشور تولید شود. حسن صالحی افزود: در سال ۹۴ بیش از هزار تن گوشت ماهیان خاویاری و سه تن خاویار پرورشی تولید شده است.
رونمایی از کتاب “از سلاله کوثر” مجموعه
زندگی نامه آیت ا… حائری در بیرجند
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: کتاب “از سلاله کوثر” مجموعه زندگی‌نامه و روش زندگی آیت ا… حائری در روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود. مجید کریمیان با اشاره به برنامه های نیمه شعبان از افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با موضوع عدالت خبرداد و افزود: این نمایشگاه کاریکاتورهای هنرمندان حوزه هنری آذربایجان شرقی است که در نگارخانه بهمن به نمایش در خواهد آمد. وی افزود: همچنین روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۳۰ شب شعر مهدویت در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار خواهد شد. وی یادآور شد: مراسم خوانش کتاب ” رویای نیمه شب ” نیز روز دوشنبه  ۱۸ اریبهشت ماه برگزار خواهد شد که این کتاب رمانی با محوریت شخصیت ” ابو راجح ” از شفایافتگان حضرت مهدی(عج) است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*