راه آهن خراسان جنوبی در مرحله مناقصه

سرپرست حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: سفر رئیس جمهور به استان که به عنوان اولین سفر نوروزی وی در ابتدای امسال انجام شد سفر پرخیر و برکتی بود.
مباحث خوبی در سفر مطرح شد
مهندس فرهادی با اشاره به اینکه مباحث خوبی در این سفر مطرح شد، افزود: پروژه های خوبی که از سال های قبل آغاز شده بود در این سفر به بهره برداری رسید. به گفته وی در این سفر بحث گازرسانی به نهبندان و دیهوک پیگیری شد و مقرر گردید در آینده نزدیک این دو شهر از گاز بهره مند شوند. در این سفر بحث گازرسانی به روستاها هم مطرح شد. در بحث انتقال آب نیز که مطالعات آن انجام شده و تصمیمات خوبی گرفته شده، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
ریل گذاری مسیر بیرجند – کال شور و اتصال به راه آهن سراسری
وی همچنین گفت: در خصوص پروژه راه آهن نیز مطالعات ۲۷۰ کیلومتر حدفاصل بیرجند – کال شور انجام شده و دو قطعه آن آماده مناقصه است و بحث تامین منابع مالی آن در وزارت را ه در دست پیگیری می باشد. ضمن اینکه بحث فاینانس و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم در خصوص این پروژه مطرح است که در وزارت راه در حال پیگیری می باشد و مقرر گردید چنانچه وزارت راه اجرای این پروژه را آغاز کند از محل صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود. مهندس فرهادی تصریح کرد: با ریل گذاری ۲۷۰ کیلومتر مسیر بیرجند – کال شور و اتصال به راه آهن سراسری، تحول بزرگی را در راستای توسعه در استان شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*