حضور آگاهانه مردم در انتخابات اعلام تعلق خاطر آنان به نظام است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: در شرایط فعلی که دشمنان نظام برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند همه باید برای حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق های رای از همه توان و ظرفیت خود استفاده کنند. محمد حسینی با بیان اینکه باید همه تلاش کنیم تا فضایی آرام ، بانشاط و توام با اخلاقیات در جامعه حاکم شود،  افزود: حضور آگاهانه در انتخابات پیش رو نوعی اعلام تعلق خاطر مردم به نظام و انقلاب اسلامی است. وی محور و ملاک تمامی فعالیت های انتخاباتی را قانون و مقررات دانست و تصریح کرد: دستگاه های متولی در این زمینه همچون صدا و سیما قوانین و مقررات انتخاباتی از جمله قوانین تبلیغاتی را به نحو مطلوب و مناسب برای مردم و افکار عمومی اطلاع رسانی نمایند.
پرهیز از غلوگویی و نقدهای مخرب
رئیس ستاد انتخابات استان، به شرایط حساس و خطیر فعلی کشور در بعد بین المللی اشاره کرد و افزود: با توجه به این شرایط باید با دوری از رفتارهای سطحی و احساسی و نیز پرهیز از افراط و تفریط در تمامی فعالیت ها از جمله غلوگویی های بیهوده و نیز نقدهایی که جز تخریب و تضعیف دولت نتیجه دیگری ندارد به شدت پرهیز نمود.
حسینی، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه را هدف اصلی دشمنان دانست و تصریح کرد: هر کس دانسته و یا نادانسته در این زمینه حرکت کند بطور غیر مستقیم در جهت اجرایی شدن اهداف دشمنان نظام و انقلاب حرکت کرده است. وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف در انتخابات نباید به هر وسیله ای متوسل شد، افزود: بزرگترین خدمت به مخالف آن است که فضا و بستر تخریب را برای او فراهم کنیم و متاسفانه برخی افراد بقا و زندگی خود را در مه آلود کردن فضا و ایجاد فضایی توام با تخریب و تضعیف دیگران می دانند که این می تواند خسارات مادی و معنوی فراوانی را به نظام تحمیل کند که جبران آنها گاهاً سال ها زمان خواهد برد.
دستگاه های اجرایی از انفعال خارج شوند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه دستگاه هایی که آرام و منفعلانه حرکت می کنند در حوزه کاری خود موثر نیستند گفت: دستگاه های اجرایی از انفعال خارج شده و فعال تر از قبل موضوعات کاری خود را پیگیری و عملیاتی کنند. حسینی، انعکاس خدمات و اقدامات دولت تدبیر وامید را وظیفه همه مسئولین در شرایط فعلی برشمرد و خاطر نشان ساخت: مدیران و مسئولین در بخش های مختلف باید با تقویت ارتباطات رسانه ای خود در راستای انعکاس بیش از پیش خدمات دولت در بخش های مختلف که منجر به ایجاد اعتماد و نیز امید و نشاط در جامعه می گردد گام های جدی تری بردارند. وی یکی از مهمترین وظایف شورای اطلاع رسانی استان را سیاست گذاری در امر اطلاع رسانی دانست و تصریح کرد: کمیته های زیرمجموعه این شورا نیز باید فعال تر از گذشته شده و موضوعات را به صورت تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.
پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه
وی با بیان اینکه نباید فضای دو قطبی در جامعه ایجاد شود، افزود: مدیران و مسئولین ذی ربط در موضوع انتخابات باید با مطالعه قوانین نسبت به آنها احاطه کامل داشته باشند.
عملکرد دولت بهترین تبلیغ است
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به ضعف موجود در موضوع اطلاع رسانی گفت: با توجه به حجم خدمات و اقداماتی که در دولت به انجام رسیده است مدیران در بخش های مختلف می توانند با اطلاع رسانی مناسب و مطلوب این خدمات، زمینه های مشارکت مردم در پای صندوق های رای را بیش از پیش فراهم نمایند.  عباسعلی بهاری، عملکرد دولت را بهترین تبلیغ دانست و تصریح کرد: بخشی از ضعف های موجود در زمینه اطلاع رسانی مربوط به روابط عمومی ها و بخشی دیگر نیز مربوط به مدیران و تفکر رسانه ای آنان است که باید در این زمینه اقدامات جدی تری صورت گیرد.  دبیر شورای اطلاع رسانی استان، به غیر فعال بودن کمیته های تخصصی زیرمجموعه شورای اطلاع رسانی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، قطعاً شاهد موج های رسانه ای خواهیم بود؛ از این رو لازم است کمیته های زیرمجموعه شورا با درک شرایط حساس فعلی جدی تر از قبل به مقوله اطلاع رسانی بپردازند.  بهاری، خاطر نشان ساخت: نباید به بهانه برگزاری انتخابات و یا نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات خدمات دولت کم رنگ شده و یا روند خدمت رسانی به مردم دچار وقفه و یا چالش شود بلکه باید این خدمات پررنگ تر از گذشته و با قوت و قدرت بیشتری به مردم بازگو شود تا میزان مشارکت مردم افزایش یابد. وی اطلاع رسانی درست، شفاف، به موقع و موثر را از رسالت های رسانه های استان در راستای تقویت روحیه امید در جامعه دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف و ماموریت های شورای اطلاع رسانی استان جلوگیری از موج های مخربی است که ممکن است منجربه ناامیدی مردم و کم رنگ شدن حضور آنان در پای صندوق های رای گردد که این کمک به دشمنان و بازی در میدان آنان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*