اخبار

پاسخ عجیب مدیرعامل به خبر توقف تولید پراید در سال ۹۷؛

«بحث از رده خارج شدن پراید وجود ندارد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد و می توان تاییدیه استاندارد گرفت، پراید تولید می‌شود و نمی‌توان به تقاضای بازار پاسخ نداد.» جمله‌ای که می‌توان به این شکل تصحیحش کرد: تا زمانی که خودروسازان از حمایت تمام عیار مسئولان برخوردارند، برای همه، حتی نهادهای حاکمیتی گردنکشی می‌کنند و نیازی به تغییر ندارند.

کد خبر: ۶۸۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ – ۱۴:۱۳ ۱۷ April 2017
امتیاز خبر: ۸۹ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۸۹۰
«تا زمانی که مشتری دارد، تولید می‌کنیم و می‌فروشیم»؛ اشتباه نکنید، این سخن یکی از تولید کنندگانی که داعیه مشتری مداری دارد یا حقوق مشتریان و شان بالای ایشان برایشان اهمیت دارد نگفته بلکه مدیرعاملی به زبان آورده که اگر امتیازات بسیار ویژه از مجموعه‌اش گرفته شود، بعید است مجموعه‌اش بتواند یک روز در بازار رقابتی دوام بیاورد!
به گزارش «تابناک»، چندی پیش خبری منتشر شد که حکایت از احتمال توقف تولید دو خودروی کهنسال تولیدی در کشورمان، آن هم در نیمه دوم سال ۹۷ داشت و به سرعت با واکنش عمومی مواجه شد. واکنش هایی که ریشه در نارضایتی عمومی از کیفیت این محصولات قدیمی و فاصله بسیار زیادشان با خودروهای روز جهان داشت و بر درخواست ایشان برای جلو انداختن توقف تولید این محصولات تاکید می‌کرد.
این در حالی بود که خبر منتشر شده به سرعت با تکذیب خودروسازان مواجه شد تا مشخص شود که توقف تولید امثال پژو ۴۰۵ و پراید حتی تا دو سال آینده، آرزویی دور و محال بیش نیست و هیچ یک از مسئولان، عزمی برای این کار ندارند. گزاره‌ای که پیشتر هم با نقش آفرینی چشمگیر این خودروها در تصادفات و آمار بالای فوتی های آن و چرخه بزرگ تولید و مصرف لوازم یدکی خودنمایی کرده بود.
اما ظاهرا تکذیب این خبر نتوانسته آن گونه که باید، دل مدیران شرکت های خودروسازی وطنی را خنک کند؛ این را می‌شود از مصاحبه اخیر مدیرعامل سایپا با خبرگزاری مجلس شورای اسلامی دریافت که در آن، نه تنها بر ادامه تولید محصولات یاد شده تا آینده‌ای نامشخص تاکید شده، که اختیار توقف تولید امثال پراید خارج از دست امثال سازمان استاندارد خوانده شده است!
تا زمانی که خریدار دارد، استانداردش را می‌گیریم و می‌‌فروشیم!
مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در واکنش به اظهارات رییس سازمان استاندارد مبنی بر توقف خط تولید چند خودروی غیراستاندارد، گفت: «سازمان استاندارد ورود و خروج خودرو از خط تولید را اعلام نمی کند، بلکه استانداردهای آن را تعیین می کند. خودروی پراید با ارتقا یا از استانداردهای آتی عبور می کند، یا اگر نتوانست تاییدیه استاندارد را بگیرد، ظاهرا شماره گذاری می‌کند.»
سخنانی عجیب و بعضا گنگ که هرچند بخشی از آن درست به نظر می‌رسد، اما بی شباهت به زورآزمایی و حریف طلبی نیست. از این رو درست که می‌دانیم سازمان استاندار مشخص نمی‌کند چه محصولی تولید بشود یا خیر اما می‌دانیم که عرضه تمامی محصولات در کشور، نیازمند دریافت تاییدیه این سازمان است. تاییدیه هایی که مدیرعامل سایپا معتقد است به هر شکل ممکن شرایط را برای گرفتنشان فراهم می‌آورد!
ادعایی که پشتوانه عجیبی برای طرح آن بیان می‌شود؛ «تقاضای بازار». تقاضایی که چندی پیش تحریم خرید خودروهای بی کیفیت تولید وطن ثابت کرد از سر ناچاری مردم است اما به کمک تسهیلات دولتی و شکست کمپین مردمی، بار دیگر به وجود آمد تا امثال پراید باز به فروش بروند و در بازار خالی شده از رقابت با خودروسازان روز دنیا، امثال سایپا را پایدار نگه داشته و مدیرعاملش را از شنیدن توقف تولید محصولات در سالهای آینده، برآشفته کنند.
مدیرعاملی که با علم به حمایت همه جانبه از طرف دولت مردان می‌گوید: «بحث از رده خارج شدن پراید وجود ندارد و تا زمانی که تقاضا وجود دارد و می توان تاییدیه استاندارد گرفت، پراید تولید می‌شود و نمی‌توان به تقاضای بازار پاسخ نداد.» جمله‌ای که می‌توان به این شکل تصحیحش کرد: تا زمانی که خودروسازان از حمایت تمام عیار مسئولان برخوردارند، برای همه، حتی نهادهای حاکمیتی گردنکشی می‌کنند و نیازی به تغییر ندارند. درست مثل حکایت پیکان که ظاهرا از رده خارج شدنش یک اتفاق بوده و بس!
کد خبر: ۶۸۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ – ۱۵:۱۷ ۱۷ April 2017
امتیاز خبر: ۸۶ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۶۶۴
همزمان با مسدود ماندن ۵ ماهه سپرده های سپرده گذاران کاسپین در این موسسه، مجلس خبرگان نیز برای پیگیری حقوق مردم وارد عمل شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمعی از سپرده گذاران کاسپین در طوماری مشکلات خود را به آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری ارائه داده و از ایشان درخواست کرده اند که برای حل مشکلات سپرده گذاران و رفع مسدودیت حسابشان مساعدت کنند.
برهمین اساس آیت الله جنتی دستور پیگیری مشکلات سپرده گذاران کاسپین را به رئیس کل بانک مرکزی داده است. در نامه ای که کدخدایی مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس خبرگان رهبری به ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نوشته، آمده است که بانک مرکزی اقدامات لازم را جهت حل مشکلات سپرده گذاران کاسپین انجام دهند.
کد خبر: ۶۸۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ – ۱۴:۲۹ ۱۷ April 2017
امتیاز خبر: ۹۱ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۳۸۵۹
قابلیت مکالمه صوتی تلگرام برای بسیاری از کاربران ایرانی از دسترس خارج شده است و فعلا نمی‌توان با استفاده از اینترنت موبایل و اینترنت خانگی تماس رایگان تلگرامی برقرار کرد.
به گزارش ایلنا، قابلیت مکالمه صوتی رایگان در ساعت ۲۲ روز چهارشنبه هفته گذشته، ۲۳ فروردین ماه به صورت رسمی طبق توییت پاول دروف، مدیر عامل تلگرام به صورت رسمی برای کاربران ایرانی فعال شد اما پس از عرضه این قابلیت شاهد چندین مورد اختلال سرور به دلیل ترافیک بسیار بالای کاربران ایرانی بودیم اما در ساعت ۱۴ روز جمعه مصادف با ۲۴ فروردین ماه بالاخره این پیام رسان به صورت همگانی از سوی اپراتورهای موبایل ایران، همراه اول، ایرانسل و رایتل مسدود شد و در ساعت ۱۶ همان روز نیز این مسدودسازی با انتشار جوابیه‌هایی به پایان رسید.
اما نکته جالب در مضوع مسدود سازی و مشکلات قابلیت تماس صوتی تلگرام این است که تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی از روز گذشته حوالی ساعت ۲۰ تا به این لحظه در استفاده از قابلیت تماس صوتی با پیام رسان تلگرام قادر به اتصال تماس نیستند و تماس آن‌ها وصل نمی‌شود که این شواهد نشان از مسدود سازی کامل این قابلیت در اپراتورهای موبایل و برخی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خانگی (ADSL+2) دارد.
دلیل مسدود سازی مکالمه صوتی تلگرام چیست؟
قابلیت مکالمه صوتی تلگرام که از بستر اینترنت استفاده می‌کند با استفاده از مصرف حجم پایین اینترنت، کیفیت بالای تماس  و امنیت رمز نگاری شده یک رقیب جدی برای مکالمه از طریق اپراتورهای موبایل در کشور ایران است.
در واقع طبق بررسی‌های انجام شده توسط خبرگزاری ایلنا، استفاده از قابلیت مکالمه صوتی دارای صرفه اقتصادی بسیار بالایی است چرا که شما می‌توانید با یک بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه همراه اول با قمیت ۱/۵۰۰ تومان، بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه ایرانسل با قیمت ۱/۲۰۰ تومان و بسته اینترنت ۲۰۰ مگابایتی یک روزه رایتل با قیمت ۲/۰۰۰ تومان اقدام به مکالمه با بالاترین کیفیت ممکن تا  ۸ ساعت یعنی ۴۸۰ دقیقه از طریق تلگرام تماس صوتی با افراد مورد نظر خود داشته باشید که این میزان نسبت به هزینه مکالمه درون و برون شبکه‌ای بسیار پایین‌تر و نشان از صرفه اقتصادی آن مخصوصا در زمان استفاده از اینترنت نامحدود خانگی دارد.
همچنین لازم به ذکر است که محمود واعظی، وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در این خصوص گفت: ما همواره به دنبال این بودیم تصمیمی بگیریم که هم مردم راضی باشند و هم اپراتورها. البته اگر اپراتوری تشخیص دهد به دلایل اقتصادی و نه سیاسی این تماس صوتی را ارایه نمی دهند مختار است و ما نمی توانیم اجبار کنیم.
حال باید دید که پس از چندین بار اختلال در قابلیت مکالمه صوتی به دلیل استقبال بسیار زیاد کاربران ایرانی و مسدود سازی احتمالی برای دومین بار این قابلیت جدید و کاربردی در محبوبترین پیام رسان کاربران ایرانی، در آینده چه اتفاقی برای قابلیت مکالمه صوتی تلگرام پیش خواهد آمد. این قابلیت می‌تواند برای کاربران، بستر مناسبی برای انجام مکالمات صوتی با کیفیت در اینترنت و کاهش هزینه تماس‌های داخلی و بین اپراتوری باشد.

گزارش خزانه‌دار فدراسیون به خوبی مشخص کرد، در مجموع قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی دو ساله تبلیغات محیطی، ‌چیزی حدود ۶۹ میلیارد تومان (۱۸٫۶ میلیون دلار) به اسپانسر خسارت داده‌اند که ابهامات زیادی درباره چرایی آن به وجود آمده. در شرایط کنونی هیچکدام از مدیران ارشد فوتبال ایران شفاف‌سازی لازم درباره علت از دست رفتن ۶۹ میلیارد تومان از حق و حقوق باشگاه‌ها و فوتبال ایران انجام نداده‌اند.

کد خبر: ۶۸۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ – ۰۶:۲۷ ۱۷ April 2017
امتیاز خبر: ۸۶ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۵۰۶۵
چند روز پیش مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در شرایطی برگزار شد که در گزارش مالی سالانه خزانه‌دار مجموعه یک نکته ابهام‌برانگیز و مهم وجود داشت که زیاد مورد توجه باشگاه‌ها و اهالی فوتبال به خاطر تعطیلات پایان سال و نوروز قرار نگرفت و فراموش شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از میزان ,خزانه‌دار در گزارش خود به اختلاف به وجود آمده بین سازمان لیگ برتر با کانون ایران‌نوین اسپانسر سابق تبلیغات محیطی اشاره کرد و گفت: «پیمانکار سابق تبلیغاتی محیطی ادعای دریافت خسارت کرده بود و این موضوع در شورای حل اختلاف بررسی شد. در نهایت قرار شد این شرکت ۴۶ میلیارد از قرارداد سال دوم را به عنوان خسارت کم کند و مابقی مبلغ را پرداخت کند.»

این اتفاق در شرایطی رخ داد که مدیران سازمان لیگ برای قرارداد سال اول خود با شرکت تبلیغاتی موردنظر – به خاطر عدم پخش چند هفته از بازی‌های لیگ برتر بعد از اختلاف‌های به وجود آمده با صداوسیما و هم‌چنین عدم نصب ردیف سوم تابلوهای تبلیغاتی دور زمین در ورزشگاه‌ها- مجبور شده بودند خسارتی ۲۳ میلیارد تومانی به اسپانسر بدهند.
گزارش خزانه‌دار فدراسیون به خوبی مشخص کرد، در مجموع قرارداد ۱۶۰ میلیارد تومانی دو ساله، ‌چیزی حدود ۶۹ میلیارد تومان (۱۸٫۶ میلیون دلار) به اسپانسر خسارت داده‌اند که ابهامات زیادی درباره چرایی آن به وجود آمده است. در شرایط کنونی هیچ کدام از مدیران ارشد فوتبال ایران شفاف‌سازی لازم درباره علت از دست رفتن ۶۹ میلیارد تومان از حق و حقوق باشگاه‌ها و فوتبال ایران انجام نداده‌اند.

قرارداد شرکت کانون ایران نوین با سازمان لیگ قبل از شروع لیگ برتر فصل جاری به پایان رسید ولی در حال حاضر تسویه حساب کامل با این شرکت بعد از گذشت ماه‌های طولانی انجام نشده و مشخص نیست تکلیف ۵۴ میلیارد تومان بدهی اسپانسر سابق برای قرارداد سال دوم چه خواهد شد و اصلاً چه زمانی قرار است این پول به حساب سازمان لیگ واریز شود. ضمن اینکه تا به امروز هم هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی درباره میزان پرداختی این شرکت به سازمان لیگ انجام نشده است.

فاجعه18.6میلیون دلاری در فوتبال ایران
مدیران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تا به امروز تلاش بسیار زیادی برای ساماندهی مشکلات فوتبال از خود نشان داده‌اند. آنها پس از مذاکرات مختلف توانسته‌اند فیفا را مجاب کنند بخشی از پول‌‌های بلوکه شده ایران در فدراسیون جهانی فوتبال را آزاد کند اما معلوم نیست چرا آنها در استیفای حقوق باشگاه‌های فوتبال از اسپانسر تبلیغات محیطی تا این حد منفعلانه عمل کرده‌اند، آن هم در شرایطی که در همین سال جاری اکثر تیم‌های لیگ مثل پرسپولیس، استقلال، پدیده، سیاه‌جامگان، استقلال خوزستان،‌ نفت تهران و صبای قم به علاوه تیم‌‌های لیگ یکی با مشکلات بسیار بزرگ مالی شدیدی رو‌برو بوده‌اند. در واقع تسویه حساب با اسپانسر تبلیغات محیطی در زمان مقرر می‌توانست باعث تزریق این پول به باشگاه‌ها شود تا بسیاری از مشکلات مالی آنها برطرف شود اما این اتفاق نیفتاد.
این انتظار از مدیریت سازمان لیگ وجود دارد پیرامون ابهامات به وجود آمده و چرایی پرداخت خسارت ۶۹ میلیارد تومانی به اسپانسر سابق تبلیغات محیطی،‌ شفاف‌سازی لازم را برای اهالی فوتبال انجام بدهند.

درباره اختلاف ایران نوین با سازمان لیگ،‌ کمیته بررسی و حل اختلاف رأی داده بود که به ازای قرارداد سال دوم، شرکت مورد نظر با پرداخت تنها ۵۴ میلیارد تومان و رسیدن به تخفیفی حدود ۴۶ میلیارد تومانی با سازمان لیگ تسویه حساب کند. در قدم اول هیئت رئیسه سازمان لیگ زیر بار این تصمیم نرفت. حیدر بهاروند که بیش از یک ماه پیش رسماً به عنوان نایب‌رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ انتخاب شد، در نامه‌ای به مهدی تاج،‌ مخالفت صریح خود با این تخفیف باورنکردنی را اعلام کرده است.

بهاروند با توجه به اظهارنظر رسمی کارشناس دادگستری معتقد است که حقوق باشگاه‌های فوتبال ایران باید به صورت کامل از طرف مسئولان استیفا شود. به هر حال کارشناس رسمی دادگستری نظرش این بوده که اسپانسر قبلی علاوه بر پرداخت پول قرارداد، باید مبلغی هم به عنوان جریمه دیرکرد و زیر پا گذاشتن بندهای قراردادش به عنوان خسارت به سازمان لیگ پرداخت کند. به همین ترتیب این مدیر تلاش داشته تا با پیگیری شکایت ضرر کمتری متوجه سازمان لیگ شود. پیگیری مدیریت سازمان لیگ برای استفای حقوق باشگاه‌ها می‌تواند گامی بلند به سوی موفقیت‌های اقتصادی باشد اما این انتظار وجد دارد که تمام مدیران ارشد فوتبال کشور کهبا این پرونده مرتبط هستند،‌ شفاف‌سازی لازم را در این زمینه داشته باشند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*