اخبار ۱

کشف جسد کودک در یکی از قبرهای گورستان منطقه معصره در جنوب قاهره منجر شد تا کارآگاهان با یک پرونده پیچیده برخورد کنند.

کد خبر: ۶۸۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ – ۱۷:۱۸ ۱۱ April 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۲۹۸
 کشف جسد کودک در یکی از قبرهای گورستان منطقه معصره در جنوب قاهره منجر شد تا کارآگاهان با یک پرونده پیچیده برخورد کنند.

به گزارش جام نیوز، تحقیقات اولیه نشان داد که مسئول قبرستان جسد این کودک ناشناس که حدود ۹ سال سن دارد را پیدا کرده است و شواهد نشان از آن داشت که ۱۵ روز از مرگ او گذشته است.

 تحقیقات جنایی برای باز کردن گره این پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد جسد مربوط به یک دانش آموز ابتدایی به نام احمد است و مدتی است از مفقودی او می گذرد؛ با توجه به لباسی که جسد به تن داشت هویت جسد توسط پدرش شناسایی شد.

رمزگشایی از این پرونده پیچیده سرعت بیشتری پیدا کرد و در ادامه معلوم شد پدر قربانی در یک کارخانه تولید سرامیک فعالیت دارد و در آن جا فردی به نام محمود کار می کرد که از زمان گمشدن احمد دیگر به کارخانه نیامد.

محمود دارای اختلال روانی بود و پیگیری ها برای دستگیری وی ادامه داشت تا اینکه کارگاهان موفق به دستگیری وی شدند.

پسر نه ساله را زنده در قبرستان به خاک سپردم!
محمود در اعترافات خود به کاراگاهان گفت که به علت بیماری روانیش همیشه از سوی مقتول مورد تمسخر قرار می گرفته است و او برای اینکه از شر طعنه ها و تمسخرهای احمد رهایی یابد دست به این جنایت هولناک زده است.

محمود در ادامه اعترافات خود گفت: مقتول را به بهانه ای به گورستان کشاندم و در آن جا با گلدان بر سرش زدم و در حالی که هنوز نمرده بود او را در یکی از قبرها دفن کردم اما فرصت پیدا نکردم به طور کامل قبر را با خاک پر کنم و از محل فرار کردم.

اعترافات محمود کافی بود تا بار دیگر کاراگاهان به محل جنایت برگردند و لاشه گلدان شکسته شده را پیدا کنند تا خون باقی مانده روی گلدان حرف های محمود را تایید کند.
پرونده این جنایت برای ادامه تحقیقات به دادستانی فرستاده شد.

پوشش و ظاهر عجیب اولین فردی که با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام ریاست جمهوری اقدام کرد.

کد خبر: ۶۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ – ۱۱:۲۲ ۱۱ April 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۰۱۱۲
کد خبر: ۶۸۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ – ۰۸:۴۰ ۱۱ April 2017
امتیاز خبر: ۸۶ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۰۳۶
رییس جمهوری در بخشنامه ای به تمامی دستگاههای اجرایی، از آنها خواست در جهت اجرای شایسته، همه جانبه و جهادی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ‘اقتصاد مقاومتی:تولید – اشتغال’ و در ادامه اقدامات انجام شده در این عرصه، برنامه ها و بسته‌های اجرایی پیشنهادی خود را برای شتاب بخشیدن به فعالیتهای تحت مسوولیت، تدوین و ارائه کنند.

سفیر کره‌شمالی در مسکو با اشاره به اعزام ناوگروه آمریکا به شبه‌جزیره کره تأکید کرد که کوچکترین حرکت تحریک‌آمیز آمریکا با پاسخی بی‌رحمانه روبرو خواهد شد.

کد خبر: ۶۸۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ – ۰۰:۵۴ ۱۱ April 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۳۰۸۷

 سفیر کره‌شمالی در مسکو با اشاره به اعزام ناوگروه آمریکا به شبه‌جزیره کره تأکید کرد که کوچکترین حرکت تحریک‌آمیز آمریکا با پاسخی بی‌رحمانه روبرو خواهد شد.

به گزارش میزان، «کیم یونگ جون» دراین باره تصریح کرد: ارتش ما هم‌اکنون آمادگی کامل دارد که در صورت کوچکترین حرکت تحریک‌آمیز در رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، پاسخی کوبنده و بی‌رحمانه و کوبنده بدهد.

با اعزام ناوگروه آمریکا به شبه‌جزیره کره به منظور حمایت از ژاپن و کره‌جنوبی تنش در این منطقه در روزهای اخیر به بالاترین سطح خود رسیده‌است.

عوامل شهادت این فرمانده به هلاکت رسیدند

یک منبع آگاه گفت: روح الله عالی فرمانده گردان کورین تیپ ۱۱۰ سپاه سلمان در مسیر زاهدان – خاش دوشنبه شب با حمله ۲ تروریست به شهادت رسید.

کد خبر: ۶۸۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ – ۰۰:۵۲ ۱۱ April 2017
امتیاز خبر: ۸۶ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۷۲۲۸
 یک منبع آگاه گفت: روح الله عالی فرمانده گردان کورین تیپ ۱۱۰ سپاه سلمان در مسیر زاهدان – خاش دوشنبه شب با حمله ۲ تروریست به شهادت رسید.

این منبع آگاه که خواست نامش ذکر نشود،به خبرنگار ایرنا اظهار کرد :تروریست ها با شلیک چند گلوله روح عالی را به شهادت رساندند. منابع خبر اعلام کردند که تروریست ها از سوی نیروهای بسیجی همراه شهید عالی به هلاکت رسیدند. روح عالی برای سرکشی از نیروهایش مرکز گردان کورین عازم روستای کورین بوده که به شهادت رسید. این منبع آگاه اطلاعات بیشتری درباره تروریست ها ارائه نکرد.

سخنگوی وزارت کشور از برگزاری جلسه استانداران با محوریت انتخابات با حضور وزیر کشور و معاونین وزارتخانه و سایر اعضای ستاد انتخابات کشور خبر داد.

کد خبر: ۶۸۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ – ۲۰:۳۹ ۱۰ April 2017
امتیاز خبر: ۸۴ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۰۳۵
سخنگوی وزارت کشور از برگزاری جلسه استانداران با محوریت انتخابات با حضور وزیر کشور و معاونین وزارتخانه و سایر اعضای ستاد انتخابات کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا سید سلمان سامانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در این جلسه در ابتدا دبیر ستاد انتخابات کشور گزارشی از تمهیدات و اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش رو و تدابیر اتخاذ شده را به جلسه ارائه کرد.

در ادامه تعدادی از استانداران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در استان‌ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه وزیر کشور با تاکید بر رعایت مرّ قانون در تمامی مراحل و فرایندهای انتخابات، با توجه به اینکه در حال حاضر در مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیئت‌های اجرایی هستیم، بر رسیدگی به صلاحیت ها در مطابقت با قانون و با رعایت حق الناس تصریح کرد.

رعایت کامل بی طرفی در برگزاری انتخابات و عدم استفاده از منابع مالی و امکانات هریک از نهادهای عمومی دولتی یا سایر نهادها در تبلیغات، له یاعلیه نامزدها و ضرورت مراقبت استانداران از این امر مهم محور دیگری بود که مورد اشاره قرار گرفت.

با عنایت به اینکه برگزاری قانونمند، باشکوه، امن و با مشارکت گسترده مردم، راهبردهای اساسی ستاد انتخابات کشور در این دوره است، مهمترین نکات حقوقی و اقدامات ضروری برای تحقق هرچه بهتر قانون تبیین شد.

در این دوره تمامی اقدامات در مراحل مختلف انتخابات به صورت زمانبندی شده و مستند به قانون در آموزش‌های مجریان مورد توجه خاص قرار گرفته است و تاکنون تمامی اقدامات به نحو شایسته ای در سراسر کشور صورت پذیرفته است.

حفظ آرامش و امنیت کشور در فضای انتخابات محور دیگر این جلسه بود. با توجه به تجربیات برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۴ و نتایج ارزشمند حاصله در ایجاد فضایی امن، معاون امنیتی وزارت کشور از تهیه اطلس امنیتی انتخابات در سراسر کشور خبر داد و از استانداران خواست از طریق شوراهای تامین استانها و شهرستانها و در تعامل با سایر نهادها و دستگاه‌ها اقدامات لازم برای حفظ آرامش و امنیت عمومی در انتخابات را به عمل آورند.

در این اطلس مسائل خاص هر شهرستان و تدابیر پیشگیرانه قانونی مورد توجه قرار گرفته است.

در این جلسه دستورالعمل امنیت فضای مجازی در بحث انتخابات مورد بحث قرار گرفت. در این دوره کمیته ای در ذیل ستاد امنیت انتخابات به منظور صیانت از قانون در فضای مجازی تشکیل گردیده و با تخلفات احتمالی برخورد موثر به عمل خواهد آمد.

بسترسازی برای ایجاد نشاط در فضای سیاسی کشور زمینه ساز مشارکت گسترده مردم است. در این راستا تأکید شد مطابق دستورالعمل مصوب شورای امنیت کشور از برگزاری سخنرانی ها و تجمعات قانونی حمایت لازم به عمل آید.

مطابق هماهنگی بعمل آمده با ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی قوه قضاییه، تصمیم گیری در خصوص برگزاری اینگونه جلسات صرفا برعهده شوراهای تامین می باشد و همه نهادها مکلف به رعایت مصوبات شوراهای تامین بوده و می بایست از هرگونه تعرض احتمالی به اجتماعات قانونی و دارای مجوز جلوگیری به عمل آید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*