اخبار شهرستانها

بیش از ۱۶ هزار بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه انجام شد
مدیر پایگاه باغ های تاریخی خراسان جنوبی از بازدید ۱۶ هزار و ۳۵۶ نفر از باغ و عمارت جهانی اکبریه خبر داد. محمد جنتی فر افزود: هم چنین تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه هشت هزار و ۳۰۰ نفر از باغ رحیم آباد شهرستان بیرجند بازدید داشته اند. وی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ هزار نفر از باغ گلشن در شهرستان طبس بازدید داشته اند، افزود: بیش از دو هزار نفر نیز از ارگ کلاه فرنگی شهرستان بیرجند بازدید داشته اند. وی با اشاره به اینکه ۱۱۹ باغ تاریخی در استان خراسان جنوبی شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۶۵ باغ در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. جنتی فر ادامه داد: باغ و عمارت اکبریه شهرستان بیرجند نیز در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.
۳۱ هزار و ۵۴۸ بازدید از موزه های خراسان جنوبی
مدیرموزه های خراسان جنوبی از بازدید ۳۱ هزار و ۵۴۸ نفر از موزه های استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد. غلامحسین شعیبی اظهارکرد: در ایام نوروز ۱۵ موزه در استان فعال بوده داست.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار بازدید مربوط به شهرستان بیرجند است، گفت: مجموع موزه های باغ و عمارت جهانی اکبریه بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.
اقامت حدود یک میلیون مسافر در خراسان جنوبی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون ۹۹۰ هزار مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های استان اسکان داده شده‌اند. مرتضی عربی اظهار داشت: اسکان مسافران در هتل‌ها، مهمان پذیرها، کمپ‌های موقت، مدارس آموزش و پرورش و زائرسراها بوده است. وی با بیان اینکه طی ایام نوروز شش هتل با تعداد ۲۴۷ اتاق و ۶ هزار و ۷۲۲ تخت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران بوده است، گفت: همچنین ۱۶ مهمان پذیر با تعداد ۲۶۲ اتاق و ۶۵۷ تخت و ۱۰ واحد بوم گردی در زمینه اسکان مسافران آماده سازی شده است.
۹۶ هزار بازدید از جاذبه های
گردشگری و تاریخی خوسف انجام شد
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۹۶ هزار بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان انجام شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*