نور امید در گلریزان

شرکت در جشن گلریزان برای کمک به نیازمندان حس خوبی دارد. صدای ضرب مرشدها، نوای یا علی(ع)، حرکات ورزشکاران باستانی که همراه با خضوع و خشوع در نزد پروردگار و بندگان اوست، همه و همه بر معنویت مراسم می افزاید.
اینجا دستهای مهربان، مهربانی و شادی تقسیم می کنند. حاضران با نیت های پاک و به قصد کمک به دانش آموزان و بچه های یتیم و نیازمند به پیروی از مولا و مقتدایشان حضرت علی(ع) گرد هم آمده اند، از هر قشری و با هر سنی و سمتی از پیران عصا بدست گرفته تا جوانان پر شور و کودکان مشتاق، همه آمده اند تا مشق مهربانی کنند و در آستانه فرارسیدن عید نوروز با کمک های شان، دل کودک و نوجوان نیازمندی را شاد نمایند و چه لذتی بالاتر از این را می توان تجربه کرد. پدران و مادران نیکوکار، کودکانشان را به همراه آورده اند تا از همین سنین کودکی، مشارکت در کارخیر و خداپسندانه را تمرین کنند تا در آینده نیز این سنت های پسندیده نسل به نسل منتقل گردد و رسم معرفت و جوانمردی و کمک به همنوع که از بزرگان دینمان و به خصوص از مولا علی (ع) به ما رسیده هیچگاه به فراموشی سپرده نشود. دانش آموزان هم با جمع کردن پولهای توجیبی و اهدای آن، شور و حالی به مراسم می بخشند.
عطر مهربانی و گذشت و ایثار در فضای مراسم پراکنده است و هیچکس گذشت زمان را احساس نمی کند. همه بی صبرانه انتظار می کشند تا سهم خود در این امر خیر را هر چه زودتر در طبق اخلاص گذاشته و این کمک ها اندک اندک در وسط گود روی هم جمع شود وبرای خریدن پوشاکی که قرار است بر تن کودکی یتیم پوشانده شود و یا باعث گردد تا پدری در نزد فرزندش خجالت زده نباشد و فرزند او هم در ایام عید، جامه نوبه تن کند به مصرف برسد و این لحظات شیرین در خلوت و البته در محضر خداوند شاهد و ناظر رقم بخورد و لبخند بر لبان خانواده ای بی بضاعت و نیازمند اما آبرومند و صبور و قانع نقش بسته و لذت معنوی و اجر و پاداش بی نظیر آن نیز به خیرین برسد. خانواده های نیازمند خالصانه خیرین را دعا کنند و خیرین نیز از برکات فراوان ناشی از انجام اقدام خداپسندانه شان بهره مند گردند و به راستی چه شیرینی و حلاوتی را بالاتر از رقم خوردن چنین لحظاتی می توان متصور شد. مدیر زورخانه امیرعرب بیرجند و مسئول برگزاری جشن های گلریزان این زورخانه که نزدیک به ربع قرن است این جشن ها را با همراهی هیات ابوالفضلی بیرجند برگزار می کنند و امسال ستاد مردمی غدیر نیز در برگزاری این جشن معنوی همکاری داشته است، می گوید: زبان الکن من برای تشکر از خیرین و نیکوکاران اعم از مسئولین و عموم شهروندان قاصر است و قطعا آنها اجر خود را در دنیا و آخرت خواهند گرفت اما به هر حال جا دارد از حضور خالصانه و پرشور همه عزیزان خیر از هر قشر و با هرسن و سالی که بودند قدردانی نمایم . خیرین هر ساله گسترده تر از سال قبل در مراسم معنوی جشن گلریزان حضور پیدا می کنند و بدون استثناء ، کمک های جمع آوری شده در این مراسم هر ساله بیش از سال گذشته است.
مهدی قمری می افزاید: جشن گلریزان اولین بار در اوایل دهه ۷۰ و با هدف تهیه البسه برای چند نفر از ورزشکاران نیازمند زورخانه امیر عرب و تعدادی از بچه های محله زورخانه برگزار شد و در آن زمان مبلغ ۲۶۰ هزار تومان جمع آوری گردید و ما نه تنها برای ورزشکاران نیازمند زورخانه و بچه های محله پوشاک تهیه کردیم که توانستیم دانش آموزان نیازمند چند مدرسه محله را نیز از این کمک ها بهره مند نماییم.
به گفته وی، برگزاری این جشن گلریزان در سالهای بعد هم ادامه یافت و هرسال رونق بیشتری می یافت تا اینکه فضای محدود زورخانه دیگر گنجایش خیرین را نداشت و ما چند سالی جشن را در سالن ورزشی تختی برگزار کردیم . به مرور فضای این سالن هم برای جمعیت نیکوکاران کوچک به نظر می رسید و لذا از چند سال پیش جشن گلریزان را به سالن فرهنگی ورزشی مخابرات منتقل کردیم و چهارشنبه شب گذشته و در جشن اخیر شاهد بودیم که این سالن هم دیگر گنجایش کافی ندارد و باید برای سالهای آتی در این خصوص چاره اندیشی کنیم.
قمری با اشاره به اینکه استقبال خیرین اعم از مردم و مسئولین از جشن گلریزان سال به سال بیشتر می شود، اظهار می کند: این امر نشان از عشق و علاقه و همت مردم در مشارکت در امور خیر و کمک به همنوعان دارد و در جشن گلریزان چهارشنبه شب بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جمع آوری گردید که همچون سالهای گذشته صرف خرید پوشاک برای دانش آموزان و بچه های یتیم و نیازمند خواهد شد. البته تولیدی های پوشاک تهران که سالیان سال است پوشاک جشن گلریزان را از آنها خریداری می کنیم نیز بهترین و با کیفیت ترین تولیداتشان را با حداقل سود و به نازلترین قیمت ها در اختیار ما قرار می دهند و آنها نیز در این امر خداپسندانه به نوبه خود مشارکت می کنند.
وی همچنین می گوید: امسال شاهد حضور فعال ورزشکاران نوجوان و جوان زورخانه امیر عرب در مراسم جشن گلریزان بودیم که این اطمینان را به ما داد که پس از ما هم این پرچم روی زمین نخواهد ماند و برگزاری جشن گلریزان تداوم خواهد یافت و خوشبختانه از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست. وی با قدردانی از تعامل روزنامه محلی استانی به ویژه امروز خراسان جنوبی ( بیرجند امروز) در برگزاری جشن گلریزان، می افزاید: جا دارد بار دیگر از همه مسئولین استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان وتولیت آستان قدس رضوی، استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند، مدیر کل ورزش و جوانان استان، مدیران شعب بانک های استان و سایر مسئولین و تک تک شهروندان و خیرین حاضر در مراسم جشن گلریزان قدردانی نمایم . قطعا خداوند متعال صاحبان قدم های استوار در امور خیر را بی اجر و مزد نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*