رویترز گزارش داد؛ تلاش شهرهای اروپایی برای توقف تجمعات اتباع ترکیه

یک رسانه غربی از تلاش شهرهای مختلف اروپا برای توقف تجمعات هواداران رئیس جمهوری ترکیه که در حمایت از همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شهرهای مختلف در کشورهای اروپایی در حال تلاش هستند تا از برگزاری تجمعات اتباع ترکیه که در حمایت از برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی برگزار می شوند، جلوگیری کنند.

در همین رابطه صبح امروز شنبه شهردار شهر «روتردام» هلند اعلام کرد که «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اجازه ندارد تا در سفر به این شهر در تجمع اتباع ترکیه شرکت کند.

بر اساس اعلام شهرداری روتردام، هر چند چاوش اوغلو از مصونیت دیپلمانیک برخوردار است اما این شهرداری اولویت ها و وظایف دیگری را نیز دارد.

در همین راستا ۴ تجمع اتباع ترکیه در اتریش و یک مورد تجمع در سوئیس لغو شده اند. این تجمعات قرار بود در حمایت از برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه، برگزار شوند.

شهرهای مختلف اروپایی در حالی قصد جلوگیری از برگزاری این تجمعات را دارند که در هفته گذشته، ممانعت آلمان از برگزاری تجمعات مشابهی موجب بروز تنش سنگین میان آنکارا و برلین شده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*