اخبار شهرستانها

افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت سیستم کم فشار در سطح زمین است و روند افزایش دمای هوا پیش بینی می شود. رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی حاکی است، در این مدت با عبور امواج کم دامنه و مرطوب از لایه میانی جو استان سبب رگبارهای پراکنده و وزش بادهای نسبتا شدید در برخی ساعات می شود.
تحصن طلاب و روحانیون خراسان جنوبی ادامه دارد
در چهارمین روز متوالی تحصن طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی همچنان ادامه داشت. تحصن طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در پی سخنان استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه آغاز شده است دیروز نیز ادامه داشت.
صدور و تمدید ۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در شهرستان سربیشه
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سربیشه گفت: امسال ۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در شهرستان سربیشه صادر و یا تمدید شده است. «علی‌اکبر براتی» اظهار داشت: از این تعداد پروانه، ۳ فقره تمدیدی و ۶ فقره صادره می باشد که برای مواد معدنی مس، گرانیت، پرلیت، منیزیت و خاک صنعتی صادر شده است.
برگزاری جشنواره «بهار نارنج» ویژه نوروز در طبس
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس از برگزاری جشنواره «بهار نارنج» ویژه نوروز در این شهرستان خبر داد. رسول بهبهانی در گفت و گو با مهر با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی بیان کرد: برای این ایام برنامه های متنوعی پیش بینی شده است. وی از برگزاری بازارچه نوروزی در سردرب باغ تاریخی گلشن خبر داد و افزود: در این بازارچه ۲۸ غرفه به فروش صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان طبس می پردازد.
دانش آموزان مبتلا به  بیماری کچلی در سربیشه درمان شدند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان سربیشه گفت: حدود سه ماه پیش تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس سربیشه به بیماری کچلی مبتلا شدند و در حال حاضر این تعداد درمان شده و مشکلی وجود ندارد. جواد عباسی فر در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: طبق بررسی و آزمایشات انجام شده از این تعداد دانش آموز؛ آلودگی محیطی یکی ازدلایل مبتلا شدن دانش آموزان به کچلی بوده است. وی ادامه داد: در حال حاضر این دانش آموزان درمان شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*