اخبار شهرستانها

مراسم یادبود آیت ا… هاشمی رفسنجانی در قاین برگزار شد
آیین گرامی داشت یاد و خاطره رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم آیت ا… علی اکبر هاشمی رفسنجانی با حضور قشر های مختلف مردم و مسئولان محلی در مسجد جامع قاین برگزار شد. حجت الاسلام سید علیرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت در این آیین گفت: خداوند در قرآن به ما دستور داد که از علما یاد کنیم، آنان را گرامی بداریم و از آنها تجلیل شود.

 
افزایش ابر در خراسان جنوبی
کارشناس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی فاطمه زارعی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز را کمی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر با افزایش موقت ابر و احتمال بارش خفیف ،به تدریج با کاهش ابر ذکر کرد. وی بیشینه دمای هوا در مرکز استان را امروز ۱۶ درجه سلسیوس و کمینه را منفی یک درجه ذکر کرد.

 
هشدار دامپزشکی درباره خرید ماهی قرمز
دامپزشکی درمیان درخصوص خرید ماهی قرمز در ایام نوروز هشدار داد.  سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان در مورد خرید ماهی قرمز گفت: با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و سنت خرید ماهی قرمز جهت سفره هفت سین و  با توجه به اینکه دامپزشکی تنها مرجع نظارتی در این خصوص می باشد؛ لازم است کلیه مراکز عرضه ماهی قرمز قبل از اقدام به فروش ماهی مجوزهای لازم را از شبکه دامپزشکی اخذ نمایند.

 
نمایشگاه بهاره در طبس برای حمایت از اصناف
 شهرستان تمدید نشد
معاون فرمانداری ویژه طبس با قدردانی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در برپایی نمایشگاه بهاره ، گفت: هشتم اسفند آخرین روز فعالیت نمایشگاه بود و برای حمایت از اصناف شهرستان نمایشگاه تمدید نشد. سعید در گفتگو با ایرنا افزود: استقبال مردم از نمایشگاه بسیار خوب بود.

 
«هاشمی» مدیرکل زندان های خراسان جنوبی شد
طی حکمی از سوی رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور «علی هاشمی» به عنوان مدیر کل زندان های خراسان جنوبی منصوب شد.
ترویج وقف فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است
امام جمعه خوسف با بیان اینکه باید الگوی همه سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باشد، گفت: ترویج وقف فاطمی بسیار مهم است.  حجت‌الاسلام حامد شاهبیگی، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که مرور روایات رسیده از معصومین(ع) و بزرگان دین این نکته را برای انسان روشن می‌کند. وی اظهار کرد: در احادیث از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان محدثه یعنی کسی که جبرئیل برای ایشان حدیث می‌گفته یاد شده است و ایشان را جلوه‌ای از شب قدر و یا خیر کثیر نام برده‌اند که تبیین هر کدام از این واژه‌ها نیازمند نشستن پای درس یک عالم دینی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*