اخبار شهرستانها

ادامه سرما و یخبندان شبانه در بیشتر نقاط خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: سه شنبه شب مردم اغلب نقاط استان شاهد ادامه سرما و یخبندان شبانه بودند.  به گزارش امروز خراسان جنوبی  رضا برهانی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار زبانه های سیستم پر فشار در منطقه شرق کشور است. وی اضافه کرد: از امروز با افزایش رطوبت و تضعیف سیستم پرفشار به تدریج تا پایان هفته از شدت سرمای هوا کاسته می شود.  وی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز را صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد ، همراه با تداوم سرما و یخبندان شبانه ذکر کرد. به گفته وی بیشینه و کمینه دمای هوا در شبانه روز گذشته در مرکز استان به ۹ و منفی ۶ درجه سانتیگراد رسید. وی اظهار کرد که دمای هوا در مرکز ۱۱شهرستان تابعه به جز طبس که به یک درجه سلسیوس می رسد، دمای هوا در مرکز ۱۰شهرستان به منفی ۲ و منفی ۹درجه سانتیگراد رسید.

در روز ملی هوای پاک انجام می شود:
معاینه فنی خودرو ها  با تخفیف ویژه
به مناسبت روز ملی هوای پاک خودروهای سبک  دولتی و عمومی و شخصی در مراکز معاینه فنی شهرستان های بیرجند، قاین، طبس، نهبندان و سربیشه با تخفیف ویژه انجام خواهد شد. این طرح به مناسبت روز ملی هوای پاک امروز ۲۹ دی‌ماه در سطح استان خراسان جنوبی انجام خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش خواستار شد:
دبیرستان معارف در بشرویه راه‌اندازی شود
مدیر آموزش و پرورش بشرویه خواستار راه اندازی دبیرستان علوم و معارف در این شهرستان شد و گفت: آمادگی داریم نیروی انسانی و فضای مورد نیاز را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دهیم. ب علیرضا رضوانیان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان هفته شورای آموزش و پرورش را گرامی داشت. وی در خصوص ایجاد دبیرستان معارف در شهرستان گفت: در این خصوص بحث نیرو و فضا توسط آموزش و پرورش تامین می شود و مابقی موارد باید توسط سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری و انجام شود.
فرماندار ویژه شهرستان طبس:
مسجد شکر قطعه جدانشدنی از تاریخ و سرزمین طبس است
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس واقعه شکست مفتضحانه آمریکا در کویر ایران را منحصر به نام طبس خواند و گفت: مسجد شکر قطعه جدا نشدنی از تاریخ و سرزمین طبس است. سید مهدی طلایی مقدم درگفت وگو با تسنیم در واکنش به خبر ثبت ملی شکست آمریکا در صحرای طبس به نام استان یزد اظهار داشت: خواب پریشان دولتمردان آمریکا در سال ۱۳۵۹ و آن شب الهی با نام شهرستان طبس تکرار می شود و این قطعه از تاریخ هرگز بی نام طبس شناخته نمی شود. وی بیان کرد: حوزه مسجد شکر و تاسیسات آن و محل وقوع حادثه تاریخی شکست آمریکا در کویر طبس جزو لاینفک شهرستان طبس بوده، هست و خواهد بود. وی ضمن تکذیب شایعات جدا شدن این قسمت از خاک شهرستان طبس، افزود: ثبت واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس در فهرست آثار ملی به طورجدی پیگیری می شود و حصول نتیجه آن به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*