اخبار شهرستانها

۵۸ پروژه عمرانی دهه فجر در زیرکوه افتتاح می شود
فرماندار زیرکوه گفت: ۵۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در این شهرستان افتتاح می شود. حجت ا… خانزاده در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این ارتباط عملیات عمرانی سه پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان آغاز می شود. وی ادامه داد: حدود ۲۹ هزار نفر از مزایای این طرح ها برخوردار و برای ۳۶ نفر شغل پایدار ایجاد می شود.
مدیرکل بهزیستی استان:
۱۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های ۲ معلولیتی
در نهبندان احداث می‌شود
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از کمک برای احداث ساختمان جدید مرکز نگهداری موسسه علی‌اصغر(ع) خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه چند جانبه تعداد ۱۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلویتی در نهبندان احداث می‌شود. علی عرب‌نژاد در بازدید از خانواده‌های دو معلولیتی شهرستان نهبندان اظهار داشت: تفاهم نامه چند جانبه بین بهزیستی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شده که در راستای تفاهم‌نامه تعداد ۱۲ واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلولیتی در نهبندان احداث می‌شود.
انتخابات هیأت رئیسه کانون مداحان بیرجند برگزار شد
انتخابات هیأت رئیسه کانون مداحان شهرستان بیرجند برگزار شد. در این جلسه عباس سروری در دومین دوره متوالی به عنوان رئیس کانون مداحان شهرستان بیرجند انتخاب شد. همچنین در این جلسه با رای اکثریت آرا عبدا… گرجی به عنوان نائب رئیس و سید مرتضی چهره آسا به عنوان دبیر کانون مداحان بیرجند انتخاب شدند.
جمع‌آوری بیش از ۶ میلیارد ریال زکات
 در خراسان جنوبی
رئیس ستاد زکات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است. حجت‌الاسلام حسین فلسفی در گفت‌وگو با فارس، زکات را نشانه بندگى خدا دانست و اظهار داشت: پرداخت ‌کننده زکات نزد پروردگار دارای اجر و پاداش است که نتیجه این عمل خیر را در زندگی دنیوی و اخروی مشاهده می‌کند. وی اعلام کرد: به رغم خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی مردم استان از این واجب الهی دست نکشیده‌اند و از ابتدای امسال تاکنون شش میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال زکات در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است.
بیمه ۲۷۱ هزار رأس دام در خراسان جنوبی
مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۷۰ هزار و ۸۳۵ رأس دام در استان زیرپوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته‌اند.
جواد غنچه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بیمه کشاورزی کمکی به بخش کشاورزی در زمان وقوع خسارت است. وی تصریح کرد: تعداد بیمه‌گذاران صندوق بیمه کشاورزی خراسان جنوبی در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۸۳۸ نفر بوده‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*