رویترز: کسری بودجه ۶۰۰ میلیارد دلاری آمریکا در سال مالی جاری

خبرگزاری فارس: رویترز: کسری بودجه ۶۰۰ میلیارد دلاری آمریکا در سال مالی جاری

رویترز اعلام کرد کاهش بیش از انتظار درآمدهای آمریکا کسری بودجه این کشور را طی سال جاری به شدت افزایش داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد به دلیل کاهش درآمدهای این کشور و افزایش هزینه‌های عمومی نظیر برنامه‌های امنیت اجتماعی و همچنین خدمات درمانی، کسری بودجه این کشور در سال مالی ۲۰۱۶ به ۵۸۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. این میزان کسری بودجه معادل ۳٫۲ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور است.

بنا به اعلام دفتر بودجه کنگره آمریکا این نخستین بار از سال ۲۰۰۹ است که کسری بودجه این کشور نسبت به درآمد آن افزایش یافته است.

در سال ۲۰۰۹ کسری بودجه آمریکا به دلیل بحران شدید اقتصادی و رکود بزرگ به ۱٫۴ هزار میلیارد دلار رسید.

سال گذشته نیز آمریکا کسری بودجه ۴۳۹ میلیارد دلاری را تجربه کرد که معادل ۲٫۵ درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

درآمد آمریکا در سال مالی ۲۰۱۶، یک درصد افزایش یافته و به ۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد دلار رسیده است، این درحالی است که هزینه‌های این کشور افزایش ۵ درصدی را تجربه کرده و به ۳ هزار و ۸۵۴ میلیارد دلار رسیده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که کاهش دریافت مالیات از شرکت‌ها به دلیل تصویب قانون کاهش از سوی کنگره از جمله دلایل کاهش درآمدهای عمومی آمریکا بوده است.

از سوی دیگر به دلیل بالا رفتن سن جمعیت آمریکا این کشور بالاجبار هزینه‌های خدمات درمانی و امنیت اجتماعی را افزایش داده و هزینه برنامه‌های بهداشتی و بازنشستگی سالمندان در این کشور را بالا برده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*