رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی: مشکلات طرح‌های جدید ارائه شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی رفع شود

 

رکود در شهرک صنعتی مشهد

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح‌های جدید ارائه شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید بررسی شود که مشکل بازار نداشته باشد، گفت: بازار طرح‌های ارائه شده باید کشش داشته و از طرفی تغییر الگوی مصرف هم نداشته باشد.

عباس جرجانی در مراسم بهره بردای از ناحیه صنعتی زیرکوه در جمع چند تن از مدیران استان و شهرستان زیرکوه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: استان ما ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دارد که ناحیه صنعتی زیرکوه هم یکی از آنها است.

وی گفت: متاسفانه در سال ۹۳ و ۹۴ رغبت به سرمایه گذاری به علل مختلف از جمله وضعیت تحریمی که در کشور ما حاکم بود کم شده که امید است با حمایت دولت و برطرف شدن تحریم‌ها این مشکل برطرف شود و رغبت به سرمایه گذاری افزایش پیدا کند.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ایجاد یک ناحیه صنعتی که در آن سرمایه گذاری وجود نداشته باشد دردی را از صنعت این شهرستان برطرف نخواهد کرد.

جرجانی بیان کرد: در ابتدای سال ۹۰ در سفر چهارم دولت قبل چند نواحی صنعتی از جمله ناحیه صنعتی زیرکوه متأسفانه به علت کاهش بودجه از سیستم فسخ شد یعنی مصوبه احداث ناحیه صنعتی حذف شد و فقط به تابلوهایی که در ورودی نواحی نصب شده است بسنده شد.

وی تصریح کرد: اعتبار شرکت شهرک‌ها وابسته به همین واگذاری زمین‌هایی است که صورت می‌گیرد یعنی ما هر چه زمین واگذار می‌کنیم می‌توانیم در شهرستان‌های دیگر هزینه کنیم و قیمت‌ها را با توجه به قیمت تمام شده در همه نقاط استان با توجه به اینکه منطقه محروم است تخفیف نهایی به سرمایه گذاران داده می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با توجه جوازهای صادر شده برای ناحیه صنعتی زیرکوه و با بیان اینکه ناحیه ایجاد کردن دردسرهای خودش را دارد، گفت: در هر نقطه از استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارد که هیچ کس به این آیتم توجه نمی‌کند و این معافیت فقط به اشخاص حقوقی تعلق می‌گیرد و جوازهای صادر شده در این ناحیه متاسفانه مربوط به اشخاص حقیقی است و معافیت مالیاتی به آنها تعلق نمی‌گیرد که امید است سازمان‌های مربوط از این پس این مشکل را اصلاح کنند.

جرجانی با بیان اینکه طرح‌های جدید ارائه شده باید بررسی شود که مشکل بازار نداشته باشد، خاطرنشان کرد: بازار طرح‌های ارائه شده باید کشش داشته باشد، اشباح نشده باشد و از طرفی تغییر الگوی مصرف هم نداشته باشد و چیزی تولید نشود که خریدار نداشته باشد.

وی با اشاره به آمادگی لازم این شرکت برای ایجاد ناحیه صنعتی و واگذاری زمین به سرمایه گذاران در این ناحیه صنعتی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری زمین به سرمایه گذاران تخفیفات خوبی داده می‌شود مشروط به اینکه روی طرح‌هایی کار شود که توجیه اقتصادی داشته باشد و بعد از آن موجب تعطیلی آن واحد صنعتی و تولیدی نشود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی افزود: در این نواحی صنعتی ۲۰ تا ۳۰ قطعه جانمایی می‌شود که حتی به صنوف مزاحم و نمایشگاه اتومبیل ، فرش و ….  زمین داده شود.

وی ضمن آمادگی واگذاری زمین به سرمایه گذاران در این ناحیه صنعتی خواستار تسریع در فراهم کردن زیرساخت‌های این شهرک شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*