رئیس صنعت و معدن خراسان جنوبی: شهرستان طبس به قطب علمی در بخش زغال سنگ تبدیل شود

 

داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در شهرستان طبس تولید می‌شود، گفت:طبس در بخش زغال سنگ می‌تواند به عنوان قطب علمی و تخصصی ایران و خاورمیانه تبدیل شود.

داوود شهرکی در جلسه بررسی مشکلات معدن کاران خراسان جنوبی که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران همراه بود، اظهار داشت:۴۶۰  پروانه معدنی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این میزان بیش از ۳۰۰ مورد فعال بوده و مابقی با مشکلاتی روبه رو است.

وی با بیان اینکه با رفع تحریمها دوباره به فضای رونق اقتصادی برمی‌گردیم، افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی رتبه ششم کشور در بخش معدن  است و به لحاظ ساختار زمین شناسی می‌تواند خاستگاه معدنی در کشور باشد.

رئیس سازمان صنعت  معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: استان از نظر زغال سنگ با تولید بالغ بر ۷۵۰ هزار تن در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است وب یش از ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه فضای خوبی برای فعالیتهای معدنی در خراسان جنوبی فراهم است، افزود:وجود نیروهای فعال دانشگاهی، نیورهای متعدد  فرصت خوبی برای توسعه در بخش معدن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا جایگاه معدنی خراسان جنوبی را ارتقا دهیم، اظهار داشت: شهرستان طبس در بخش زغال سنگ می‌تواند به عنوان قطب علمی و تخصصی در ایران و خاورمیانه تبدیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه  سازمان نظام مهندسی معدن می‌تواند به عنوان بازوری توانمند سازمان صنعت، معدن و تجارت  وظایف ذاتی خود را اجرایی کند، گفت:از سازمان مهندسی معدن ایران تقاضا داریم به بخش نظارتی واقعی بر معادن، حضور مسئولان فنی، در معادن، اجرای فعالیتها توجه کند.

شهرکی با بیان اینکه از سازمان مهندسی معادن ایران انتظار داریم آموزش به شکل سیستماتیک باشد، افزود:در حال حاضر ۵۰ هزار کیلومتر از وسعت خراسان جنوبی تحت پوشش عملیات اکتشافی بوده و این فرصتی است تا اطلاعات پایه خراسان جنوبی در بخش معدن تهیه شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*