اخبار سیاسی

 

وزیر خارجه پاکستان: منتظر سفر جناب آقای رئیسی هستیم

بعد از ظهر امروز جمعه حسین امیرعبداللهیان و «جلیل عباس جیلانی» وزیر خارجه پاکستان با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی با توجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خود را شروع کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با طرح موضوعات توافق شده در سفر اخیرش به اسلام آباد، بر اهمیت ارتباط بین دستگاه‌های مسئول در هر دو کشور برای پیگیری و اجرای توافقات به عمل آمده تاکید کرد.

جیلانی، وزیر خارجه پاکستان نیز با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در پاکستان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان را جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دانست و افزود: همه در پاکستان منتظر سفر جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.

طرفین همچنین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه پاکستان از پیشنهاد ایران در برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی با هدف خاتمه نسل کشی در غزه و کرانه باختری استقبال کرد.

 

 

 

منظور: در دولت سیزدهم روزی ۸ مدرسه در کشور تکمیل، احداث و تجهیز شد

منظور: در دولت سیزدهم روزی ۸ مدرسه در کشور تکمیل، احداث و تجهیز شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تکمیل، احداث و بهره برداری روزانه ۸ مدرسه در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، داوود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بر اساس گزارش وزیر محترم آموزش و پرورش از شروع دولت سیزدهم در مجموع بیش از ۶۹۰۰ مدرسه یعنی روزی ۸ مدرسه در سراسر کشور تکمیل، احداث و تجهیز شده است. خدا قوت.

 

 

 

ابلاغ اعتراض ایران به سفیر کویت درباره میدان آرش

جمهوری اسلامی ایران در پی رویکرد هفته‌های اخیر دولت کویت درباره طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای، اعتراض خود را در این باره به سفیر کویت در تهران ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد علی‌بک» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران دیروز در دیدار با «بدر عبدالله المنیخ» سفیر کویت در تهران، مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به رویکرد کویت در هفته‌های اخیر برای طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای به وی ابلاغ کرد.

در این ملاقات، محمد علی‌بک با اشاره به سوابق مذاکراتی بین ایران و کویت تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق در خصوص این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است.

دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران افزود: بدون شک طرح ادعا‌های یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شده و هیچ گونه حقی برای طرف بیان کننده این مواضع ایجاد نخواهد کرد.

علی‌بک همچنین بر آمادگی ایران برای انجام دور جدید گفتگو‌ها با کویت در فضای دوستانه و با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تأکید کرد.

بدر عبدالله المنیخ نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه کویت و ایران و تصمیم کویت برای گسترش روابط با ایران گفت که مراتب مورد نظر را در اولین فرصت به مراجع ذیربط کویت منتقل خواهد کرد.

 

 

 

 

حسن روحانی بازهم نامه نوشت: دلایل ردصلاحیت را اعلام کنید!
سایت رسمی رئیس‌جمهور سابق نوشت: صبح دیروز سومین نامه دکتر حسن روحانی به شورای نگهبان برای اعلام دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ارسال شد. دو نامه‌ قبلی دکتر روحانی به شورای نگهبان بی‌پاسخ مانده است.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان درباره عدم پاسخگویی این شورا به نامه‌های حسن روحانی برای بیان دلایل ردصلاحیتش گفته بود: «اولویت ما بررسی صلاحیت کسانی است که شکایت داشتند. نسبت به کسانی که شکایت نداشتند، هنوز وارد بررسی نشدیم که وارد بررسی آن هم می‌شویم. نسبت به افرادی که شکایتی را ثبت نکردند حتماً رسیدگی می‌کنیم و حق قانونی آن‌ها است.»

آیت‌الله اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان هم دیروز درخصوص نامه دکتر روحانی به شورای نگهبان برای بیان دلایل ردصلاحیتش اظهار داشت: «گفته شده سریع‌تر پاسخ داده شود و من هم این را قبول دارم که پاسخ باید سریع داده شود. جوابشان را می‌دهند.»

 

 

لطیفه‌ گوی فضای مجازی برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شد 
ایرج ملکی،لطیفه‌گوی مجازی کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم شده است.بنابر اعلام لیست نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم، ایرج ملکی از حوزه انتخابیه کرمانشاه وارد گورد رقابت شده است.بنا به روایت نواندیش، ایرج ملکی متولد کرمانشاه که دارای لیسانس روابط عمومی و مهندسی کامپیوتر و فوق لیسانس علوم ارتباطات اجتماعی است، با بازی در کلیپ های طنز در آپارات و شبکه اجتماعی اینستاگرام به شهرت رسید و حالا یکی از چهره های معروف در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی است که به نام استاد ملکی مشهور است.

 

 

 

قالیباف و صادق محصولی به توافق رسیدند
رئیس شورای شهر تهران گفت: با همه نتوانستیم ائتلاف کنیم با برخی از دوستان مثل جبهه پایداری تقریبا به یک نتیجه مثبت رسیده‌ایم.مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در تلویزیون گفت: شورای ائتلاف مجموعه‌ای از احزاب و گروه های مختلف است که هم سیاسی و هم جهادی هستند.

چمران گفت گروه‌های جهادی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در این عرصه حضور دارند.بنابر روایت انتخاب، رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: سعی شورای ائتلاف این بوده که بتواند همه را یک جا جمع کند و حرکت واحدی را انجام دهد البته با سلیقه‌های متفاوت. ولی چند لیست جدیدا به وجود آمده‌اند که آنها را نتوانستیم جذب کنیم. با دوستان صحبت هم کردیم ولی نیامدند تا هماهنگی و یکپارچگی را به وجود بیاوریم.چمران گفت: لیست های مختلف وجود دارد، برخی لیست‌ محله‌ای هم می‌دهند یا حتی لیست حرفه‌ای مانند مهندسان یا پزشکان.

 

 

 

 

 

حذف مُهر انتخابات از شناسنامه‌ها
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق قانون از امسال برای شرکت در انتخابات ثبت مُهر در شناسنامه حذف شده است.سیدجواد هاشمی مهر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ملاک عمل برای رأی گیری، سیستم های احراز هویت است و دیگر نیاز به مهر شدن شناسنامه نیست.

 

 

 

 

جنجال یک لیست انتخاباتی
انتشار تصویر لیست فراگیر “جبهه انقلاب” برای انتخابات بدون تصویر امام خمینی واکنش هایی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.سایت جماران به نقل از کانال راهبرد نوشت: زمانی رهبر کنونی انقلاب گفته بود: “این انقلاب بی نام خمینی در هیچ‌جای جهان شناخته‌شده نیست…”.

محمدرضا مهاجر هم نوشت: آیا در اینکه عکس رهبری و آقای رییسی در مرکز این تصویر است و عکس امام خمینی غایب است، پیامی نهفته است؟

مهدی روحانی نوشت: پیامی که نه ولی برنامه ای نهفته است.

محمد کاظم جعفری نوشت: امام زدایی از همان ماجرای جعلی پاره کردن عکس امام در حوادث ۸۸ رونمایی شد و متاسفانه اصلاح طلبان و مخالفان ج.ا هم در همین تله خلافت گرایان افتاده اند. حذف امام برای حذف وعده های نوفل لوشاتو و حذف جمهوریت و حذف فقه پویا و مصلحت جامعه است. یعنی رفتن به سمت سلفیگری و طالبانیسم کامل.

عبدالله گنجی روزنامه نگار اصولگرا نوشت: یکی از نزدیکان امام پوستر تبلیغاتی یکی از لیستهای تهران با٣٠کاندیدا برایم فرستاده که بالای آن از مجتهدی تهرانی تا رجبعلی خیاط و حسن زاده آملی تا فاطمی نیا و بهجت و رئیسی هست اما عکس امام نیست.گفتم حتما غفلت است اما تعجب هم دارد که در پوستر سیاسی-انتخاباتی اینها باشد امام نباشد.

 

 

 

 

 

از مناسبات درونی اصولگرایان، جن هم سر در نمی‌آورد
احمد زیدآبادی در مطلبی با عنوان «جن هم سر در نمی ‌آورد!» در کانال تلگرامی خود نوشت: اصولگرایان به قدری “ائتلاف انتخاباتی” درست کرده‌اند که حتی افراد علاقمند به فهم وضعیت آنها، حوصلۀ پیگیری منازعات و اختلافات آنها را ندارند. ظاهراً بیشتر اختلافات‌شان بر سر تصاحب پست‌های اجرایی و تقنینی برای نزدیکان خودشان است وگرنه اختلاف گفتمانی واضحی در بین اغلب آنان دیده نمی‌شود.

پایداری‌ها تصور می‌کردند در این دور از انتخابات، نیروی غالب خواهند شد، اما ظاهراً توسط رقبای درون‌جناحی خود که گرایشی به عملگرایی دارند، یا حذف می‌شوند و یا سهم معدودی از کرسی‌های مجلس نصیب‌شان خواهد شد.به نظر می‌رسد رأی سازمان یافتۀ اصولگرایان به سمت متمایلان به عملگرایی جهت داده شده و بنابراین، سر پایداری‌ها به احتمال زیاد بی‌کلاه خواهد ماند. این یک ارزیابی از راه دور است وگرنه از مناسبات درونی اصولگرایان که هم مخفی و ناشفاف و هم اسرارآمیز و هم مبتنی بر محاسبات غیر قابل درک در چارچوب عقل متعارف است، جن هم سر در نمی‌آورد.

 

 

 

باهنر: در این دوره از انتخابات، میزان مشارکت از نوع انتخاب مهم‌تر است

«دشمنان ما از احمق‌ها هستند و هنوز متوجه نشده اند ملت غیور و صبور ایران تحت فشار‌های سبعانه و سفاکانه پا پس نمی‌کشند و جایی که این موضوع را می‌توان نشان داد، مساله مشارکت در انتخابات است.»
محمدرضا باهنر نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه کرمان و راور ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: من انحصاری با هیچکس ائتلاف نمی‌کنم و حق مردم کرمان نیز باوجود ثروت‌های عظیم، وضعیت فعلی نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر صبح روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به ظرفیت‌های زیاد کرمان، مردم استان نه تنها نباید مهاجرت کنند، بلکه باید استان مهاجرپذیر باشیم.

وی با بیان اینکه به تمامی کاندیدا‌های حوزه انتخابیه کرمان و راور احترام می‌گذارم تصریح کرد: هر کدام از کاندیدا‌ها می‌توانند از اسم، عکس و موقعیت بنده به نفع خودش استفاده کند.

وی با بیان اینکه اهل اختلاف نیستم ادامه داد: چیزی که نخبگان کرمان را آزار می‌دهد، اختلاف غیرضرور بین نمایندگان است و این باعث توقف پیشرفت کرمان می‌شود؛ یکی از گلایه‌های مردم نیز این ناهماهنگی و رقابت‌های مخرب نمایندگان است.

این فعال سیاسی گفت: قبول دارم که توزیع نمایندگان عادلانه نبوده است و امکان افزایش نمایندگان در مجلس و ایجاد تعادل در سطح استان باید پیگیری شود.

وی افزود: در مرحله ثبت نام و پیش ثبت نام از حوزه انتخابیه تهران مراحل را انجام دادم، اما به دلیلی که این دوره به لحاظ سنی، آخرین دوره نامزدی و نمایندگی‌ام است، علاقه داشتم در خدمت مردم کرمان باشم.

 

 

 

امام جمعه موقت تهران: بیش از ۱۵۰۰ شبکه تلویزیونی علیه برگزاری انتخابات کار می‌کنند

امام جمعه موقت تهران: بیش از ۱۵۰۰ شبکه تلویزیونی علیه برگزاری انتخابات کار می‌کنند

«کل جریان ضد انقلاب و ایران با سوابق تاریک و سیاه خود در زیر پرچم کفر و استکبار جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را در دست گرفته اند. بیش از ۱۵۰۰ شبکه تلویزیونی علیه برگزاری انتخابات در ایران کار می‌کنند. امروز همه دشمنان علیه انتخابات بسیج شده اند.»
خطیب نماز جمعه تهران گفت: کل جریان ضدانقلاب با سوابق تاریک و سیاه خود در زیر پرچم کفر و استکبار جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را در دست گرفته اند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه در دومین جمعه ماه مبارک شعبان حضور در نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است، گفت: ماه شعبان، ماه آماده شدن برای ورود به ضیافت الهی است.

وی با اشاره به فضیلت شب نیمه شعبان، ادامه داد: شب نیمه ماه معظم شعبان پس از لیله القدر از همه شب‌های دیگر با فضیلت‌تر است. ماه شعبان دربرگیرنده مناسبت‌های بزرگی است که میلاد مسعود اولیای خدا در این ماه رقم خورده و سراسر شادمانی است و شب بسیار بزرگ نیمه شعبان هم شبی است که خداوند بر خود واجب کرده است که سائلی را از درگاه خود رد نکند.

وی با بیان اینکه در حالی نیمه شعبان را جشن می‌گیریم که کشتی مکاتبی که مدعی نجات بشریت بودند، به گل نشسته است، افزود: پرچم ولایت فقیه که عنوان نایب امام زمان را دارد، بر تارک ایران برافراشته است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه از حضور ملت عزیزمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر می‌کنیم، بیان کرد: پس از ۲۲ بهمن خداوند بارش الهی را به مردم هدیه داد و امیدواریم در آینده هم از نعمت‌های الهی بهره‌مند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما سزاوار هر نوع خدمتی هستند، تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن ترکیبی از حماسه و عقلانیت بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات پیش رو، عنوان کرد: حضور گسترده کاندیدا‌ها و تأیید صلاحیت‌ها سبب شده مقدمات اجرایی در گام نخست انجام شده است. انتخابات و اجرای اراده مردم و دموکراسی دینی هدیه بزرگ خداوند و اسلام و اهل بیت (ع) به ملت است که امکان دست به دست شدن قدرت را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از برترین مسوولیت‌های اجتماعی است که بر عهده ماست، افزود: انتخابات پیش رو یک آوردگاه بزرگ برای همگان است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: کل جریان ضد انقلاب و ایران با سوابق تاریک و سیاه خود در زیر پرچم کفر و استکبار جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را در دست گرفته اند. بیش از ۱۵۰۰ شبکه تلویزیونی علیه برگزاری انتخابات در ایران کار می‌کنند. امروز همه دشمنان علیه انتخابات بسیج شده اند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: امیدواریم در جمعه آینده که جمعه وحدت نیز است، یک بار دیگر صفحه دیگری از حماسه بزرگ دشمن شکن را خلق کنند.

 

 

 

 

مطهری: اصلاح امور فقط با حضور مردم در انتخابات ممکن است
سرلیست فهرست انتخاباتی صدای ملت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم برخی انتقادهایی که به بازداشت های بی مورد و تبعیض ها داریم، اما همچنان معتقدیم که برای حل مسائل کشور باید در انتخابات پیش رو حاضر شد.علی مطهری روز پنجشنبه (سوم اسفندماه) در نشست خبری معرفی لیست صدای ملت برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجا که برخی از گروه ها احساس شد در انتخابات مشارکت نمی کنند، این شرایط را مناسب ندیدیم و حضور خود را اعلام کردیم. چرا که اصلاح امور فقط با حضور مردم در انتخابات میسر خواهد شد و اینکه با عدم مشارکت به براندازی نظام یا ضعف نظام فکر کنیم، سیاست نادرستی است.

 

 

 

قالیباف سرلیست می شود
پرویز سروری گفت: اگر مشکلی پیش نیاید لیست ۳۰ نفره  که مورد توافق شانا و پایداری است، فردا منتشر خواهد شد.شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری طی مذاکراتی که باهم داشتند، به نتایج مشترک و قابل قبولی برای هر دوطرف رسیدند و احتمال بسیار زیاد فردا لیست واحد این دو تشکل سیاسی بر سرلیستی محمدباقر قالیباف منتشر خواهد شد.پرویز سروری ضمن تأیید این خبر گفت: با روند بسیار خوبی که دنبال کردیم، اگر مشکلی پیش نیاید لیست ۳۰ نفره که مورد توافق شانا و پایداری است، فردا منتشر خواهد شد.

 

 

 

 

 

مدودف: واشنگتن کشمکش در غرب آسیا را هدایت می‌کند

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه، تاکید کرد آمریکا کشمکش در غرب آسیا را بر اساس اصل تفرقه بینداز و حکومت کن، اداره می‌کند.

دمیتری مدودف،  در آستانه پایان دومین سال عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد مسکو رسیدن نیروهایش به کی‌یف را بعید نمی‌داند.

وی افزود: در کجا متوقف خواهیم شد؟ نمی‌دانم. ما همچنان باید اقدامات جدی زیادی انجام دهیم. آیا کی‌یف هدف خواهد بود، بله، ممکن است کی‌یف هدف باشد. اگر اکنون نباشد، ممکن است در آینده باشد. زیرا کی‌یف یک شهر روسی و خطری برای موجودیت فدراسیون روسیه است.

 

 

 

افشای طرح نتانیاهو برای غزه پس از جنگ

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو روز پنج شنبه از طرح خود برای دوران بعد از جنگ در غزه رونمایی کرد و نقش تشکیلات خودگردان فلسطینی در اداره غزه را رد نکرد.
براساس این گزارش، نتانیاهو همچنین تاکید کرده که تنها بعد از غیرنظامی شدن غزه اجازه بازسازی غزه را خواهد داد. آکسیوس می‌گوید که این برای اولین بار است که نتانیاهو به طور کتبی از نیات خود بعد از جنگ غزه گفته است هرچند که همین سند نیز جزئیات مشخصی ندارد.
دفتر نتانیاهو گفته که این سند در اختیار وزرای کابینه نیز قرار گرفته است و چندین اصل را به عنوان مبنایی برای بحث در مورد این موضوع ارائه می کند. یک مقام ارشد کابینه نتانیاهو می‌گوید که احتمال تغییرات پس از مشورت در کابینه وجود دارد. طبق این سند نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل برای انجام عملیات نظامی در سراسر غزه را حفظ خواهند کرد.
در این سند آمده است که نوار غزه به جز سلاحهایی که برای حفظ نظم عمومی ضروری خواهند بود به صورت کامل غیرنظامی خواهد شد و اسرائیل بر آن نظارت خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*