اخبار خراسان جنوبی

تبریک کسب رتبه اول کشوری جهاد تبیین توسط دکتر اوحدی/ اگهی

انتخاب شایسته دکتر ذبیح الله اوحدی، استادیار دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به عنوان استاد برگزیده «جهاد تبیین» و کسب مقام اول کشوری در دومین جشنواره علمی شهید چمران مایه افتخار بسیج اساتید استان می باشد.
انتخاب شایسته دکتر ذبیح الله اوحدی، استادیار دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی و مسئول تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی به عنوان استاد برگزیده «جهاد تبیین» و کسب مقام اول کشوری در دومین جشنواره علمی شهید چمران مایه افتخار بسیج اساتید استان می باشد.

دستیابی به این جایگاه که نشانگر تلاش مستمر ایشان در زمینه جهاد تبیین می باشد را صمیمانه تبریک عرض نموده و برای این استاد عزیز، آرزوی توفیق روزافزون داریم.

امید است در زمینه جهاد تبیین که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک فرضیه قطعی و فوری است، بیش از پیش موفق و سربلند باشند.

بسیج اساتید خراسان جنوبی

 

 

فوت کارگر جوان ۲۸ ساله در معدن سنگ شجر زیرکوه/۴

کارگر جوان ۲۸ ساله در معدن سنگ شجر زیرکوه در اثر مسمومیت با گاز co ۲ فوت کرد.

در پی انتشار گاز در معدن سنگ شجر زیرکوه، یک کارگر جوان ۲۸ ساله فوت کرد و یک کارگر جوان ۲۲ ساله دچار مسمومیت شد که برای مداوا به بیمارستان کوثر حاجی آباد در حال انتقال است.

حال مصدوم حادثه هم اکنون مساعد گزارش شده است

 

 

 

 

جریمه ۲۸۰ میلیون تومانی قاچاقچی سوخت در سربیشه

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: قاچاقچی سوخت در سربیشه ۲۸۰ میلیون تومان جریمه نقدی شد.

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۵۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۹۳ میلیون تومان در شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد

او افزود: شعبه پس از رسیدگی‌های قانونی و احراز وقوع تخلف بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده، علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت ۲۸۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد

 

 

درخشش خراسان جنوبی در دومین جشنواره علمی شهید چمران در سطح کشور

چهارشنبه، دوم اسفند ماه ۱۴۰۲، سالن همایش خواجه عبدالله انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ ظهر، شاهد برگزاری دومین جشنواره علمی شهید چمران بود.

در این مراسم که با با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید و فرماندهان و معاونین علمی و پژوهشی بسیج اساتید کشور همراه بود، با اهدای جوایزی، از نفرات برتر محورهای جشنواره تجلیل شد.

در این مراسم، دکتر ذبیح الله اوحدی استادیار دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی و مسئول تبیین و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی، به علت فعالیت های گسترده در حوزه جهاد تبیین، مقام اول کشوری را کسب نموده و به عنوان استاد برگزیده «جهاد تبیین» در سطح کشور، مورد تقدیر قرار گرفت.

به گفته وحید آرایی، معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور و دبیر دومین جشنواره علمی شهید چمران، پس از برگزاری جشنواره در سطح استانی و معرفی نفرات برتر به دبیرخانه ملی جشنواره، داوران علمی در سطح ملی مبتنی بر شیوه نامه و ضوابط مربوط، تعداد ۱۴ نفر برتر در هشت محور جشنواره را برگزیدند به این ترتیب که در سه محور «کتاب»، «مقاله» و «طرح پژوهشی، فناورانه، کسب و کار نوآور و دانش بنیان» به تفکیک گروه های علوم انسانی و هنر،  علوم پایه و کشاورزی و علوم فنی و مهندسی و در پنج محور «بسته سیاستی»، «کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره»، «جهادگران تبیین»، «راهیان علم، پیشرفت و فناوری»، «راهنمایی، مشاوره، نظارت و راهبری» بدون تفکیک گروه، از هر محور یک نفر برتر انتخاب شده اند.

دکتر محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم از دو سالانه شدن جشنواره شهید چمران خبر داد.

 

امام جمعه بیرجند: ملت ایران برخلاف خواست دشمنان عمل می‌کند/۳

امام جمعه بیرجند: ملت ایران برخلاف خواست دشمنان عمل می‌کند

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان با وسوسه‌های خود تلاش می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما ملت ایران به ویژه مردم استان همواره برخلاف خواست و تبلیغات دشمن در صحنه‌های مختلف حماسه آفریدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) افزود: امیدواریم در این شرایط حساس همانطور که مردم در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و دشمن را گیج کردند در انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۱ اسفند ماه هم حضور حداکثری داشته باشند.

وی گفت: امروز دنیا به برکت فریادهای حق‌طلبانه مردم ایران اسلامی بیدار و هوشیار شده است و قدم شور استعمارگران به هر جایی رسید برای اینکه مردم را فاسد و اختلاف ایجاد کنند و بُکشند از هیچ جنایتی چشم پوشی نکردند لذا خوبان از جمله آیت الله مطهری و حاج قاسم سلیمانی‌ را به هر بهانه‌ای ترور و افرا بد را بر جوامع مسلط می‌کنند.

امام جمعه بیرجند به اشاره به به حکومت ستمگران از جمله رضاخان و صدام اظهار کرد: انگلیس خبیث قبل از انقلاب با شیطنت از جمعیت ۲۰ میلیونی ایران حدود ۱۰ میلیون نفر را چراغ خاموش کشت و با نابودی خوراک مردم و ایجاد قحطی و بیماری نصف مردم ایران را از بین برد.

وی تصریح کرد: دموکراسی غرب وحشی با آن همه ادعا و جنایت‌های مختلف در سطح جهان و نیز اروپای وحشی با همه مهندسی فساد نتوانستند کاری کنند و انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است و همه ما باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخانانش با اشاره به اینکه نیروی انسانی در انجام انواع و اقسام امور شخصی، خانوادگی و اداری حرف اول و آخر را می‌زند گفت: موضوع جای سوال دارد که چطور می‌شود افرادی ویژه در ایران باشند که آن قدر خود را به خواب بزنند که دشمن با اندیشه آنان بازی کند.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج) افزود: استعمارگران از ۵۰۰ سال قبل از هیچ جنایت و فریبی دریغ نکردند و اسم آن را دموکراسی و حکومت مردم بر مردم گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زمانی که پرده‌ها کنار رفت نتیجه آن حکومت فردی مانند بایدن رئیس جمهور آمریکا بر جهان می‌شود لذا همه انسان‌ها باید در تغییر این نظام جهانی فاسد و ستمگر، وظیفه و رسالت خود را به درستی و کامل انجام دهند.

 

 

در شورای اداری خراسان جنوبی با شاره به اهمیت اتخابات عنوان شد:

بیطرفی و تمکین به قانون، مهمترین تکلیف مدیران/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: راهبرد دشمن، خارج کردن مردم از صحنه انتخابات است.
جواد قناعت با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری استان خاطرنشان کرد: این انتخابات به جهت تلاش های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن توفیقات و پشتوانه های مردمی نظام، یک جنگ تمام عیار است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی متذکر شد: مهمترین این دستاوردها عدالت خواهی، ایجاد حیات طیبه، مدیریت کشور براساس آموزه های ناب دینی، استقلال و عزت سیاسی، بازگرداندن کرامت انسانی و …می باشد.
استاندار متذکر شد: آن چه باعث شده دشمن و نظام سلطه در مقابل ایران اسلامی موضع بگیرد، این است که مردم در همه این توفیقات نقش بسزایی داشته و دارند.
قناعت ادامه داد: دشمن در همه این ۴۵ سال عمر انقلاب دست به هر ترفند و حیله ای زده تا به این همراهی و پشتوانه بودن مردم خدشه وارد کند اما هرگز نتوانسته است.
وی، انتخابات را مهمترین عرصه حضور و اثرگذاری مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در هر دوره از انتخابات کشور شاهد سمپاشی های دشمنان و تلاش شان برای کمرنگ نشان دادن نقش مردم در تصمیم گیری های نظام هستیم.
استاندار خاطرنشان کرد: حیله ها و دسیسه های دشمنان در این دوره از انتخابات خیلی زودتر شروع شده و با جدیت بیشتری هم در حال انجام است.
قناعت تأکید کرد: راهبرد ما در برابر اقدامات دولت در راستای دو قطبی سازی و ایجاد یأس در جامعه باید تبیین دستاوردهای نظام و تأکید بر نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور با هدف امیدآفرینی باشد.
وی ، حضور در انتخابات را تکلیف شرعی و ملی خواند و تصریح کرد: همه داوطلبانی که صلاحیت شان تأیید شده، مورد تأیید ما هستند اما وفق قانون اجازه نداریم از هیچ یک از کاندیداها حمایت کنیم.
به گفته وی؛ رعایت اصل بیطرفی و تمکین به قانون، مهمترین تکلیف مدیران در جریان انتخابات است.

 

 

 

 

کمک ۲ میلیارد تومانی به دانش آموزان نیازمند در جشن گلریزان

رعایت اصل کرامت انسانی، مهمترین ویژگی جشن گلریزان /۲

استاندار خراسان جنوبی گفت: رعایت اصل کرامت انسانی، مهمترین ویژگی جشن گلریزان خراسان جنوبی است.
جواد قناعت در جشن مردمی گلریزان خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: سی و دومین جشن گلریزان در استان در حالی برگزار می‌شود که به عنوان کاری ارزشمند، نمی‌توان برای آن قیمت گذاشت چون کاری بسیار فاخر، ارزشمند، زیبا، معنوی، فرهنگی و انسان‌ دوستانه است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مجموعه همکاران جشن گلریزان این است که اصل کرامت انسانی را حفظ می‌کنند تا شأن فرد نیازمند زیر سؤال نرود، این بسیار ارزشمند است.
شایان ذکر است: جشن گلریزان ویژه تأمین لباس شب عید دانش‌آموزان نیازمند خراسان جنوبی از سال ۱۳۷۰ آغاز شده و چهارشنبه شب همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) سی و دومین مرحله آن برگزار شد.
مردم نیکوکار خراسان جنوبی با برگزاری سی و دومین جشن مردمی گلریزان در سالن مخابرات بیزجند تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.
چراغ اول جشن گلریزان امسال را استاندار خراسان جنوبی با کمک  ۲۰۰ میلیون تومانی روشن کرد و کمک‌های جمع آوری شده صرف خرید لباس شب عید برای دانش آموزان و کودکان نیازمند می‌شود.
مردم می توانند برای سهیم شدن در این کار خیر مبالغ نقدی خود را می توانند به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات واریز کنند و یا کمک هایشان  صورت حضوری به هیئت ابولفضلی بیرجند و زورخانه امیر عرب تا پایان اسفند تحویل بدهند.

 

 

برگزاری اختتامیه مسابقات فوتسال دهه فجرسرایان/۷

مسابقات فوتسال کارکنان ادارات سرایان که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد با قهرمانی تیم شبکه بهداشت و درمان به پایان رسید.
مراسم اختتامیه این دوره با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر سرایان، روسای آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، ورزش و جوانان برگزار و تیم های اول تا سوم مشخص شدند.
در این دوره از مسابقات که با حضور ۸ تیم به صورت دوره ای و حذفی برگزار شد در نهایت تیم های شبکه بهداشت و درمان، فرهنگیان آیسک و فرهنگیان سرایان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

 

 

 

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی:

 ۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری های تزریق شد/۲

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: حدود ۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری های استان تزریق شد.
علی صفری امروز پنجشنبه با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مقدار ۶ هزار و ۹۹۲ تن قیر رایگان به ۳۱ شهرداری سطح استان تخصیص یافت.
وی تصریح کرد: ارزش هزار میلیارد ریالی این حجم از قیر از محل قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تأمین اعتبار شده است.
به گفته وی؛ با جذب کامل این میزان قیر، در سال آینده بیش از یک میلیون مترمربع از معابر شهری شهرداری های استان روکش آسفالت می شود.
مدیرکل شهری استانداری افزود: میزان قیر اختصاص یافته به شهرداری ها در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.
صفری گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم کمک به توسعه و عمران بخش شهری است و تخصیص قیر به شهرداری‌ ها هم در همین راستا صورت می گیرد.
وی متذکر شد: به شهرداری‌ها تأکید شده از ظرفیت ماشین آلات سنگین خود برای زیرسازی معابر و پخت و پخش آسفالت استفاده نمایند تا از ظرفیت قیر رایگان اختصاص یافته برای آسفالت و روکش معابر شهرها با اولویت معابر خاکی و مناطق کمتر توسعه حداکثر استفاده بشود.
به گفته وی؛ با هماهنگی و همراهی قابل تقدیر نهادهای تصمیم گیر، برنامه‌ ریزی مناسبی برای استفاده بهینه از این منابع عمومی در راستای عمران و توسعه مناطق شهری و کمک به رضایتمندی شهروندان به عمل آمده است.

 

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

همه ظرفیت ها برای مشارکت حداکثری مردم بکار گرفته شود/۷-۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: همه ظرفیت ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در راستای یأس و ناامیدی دشمنان بکار گرفته شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سیدمحمد رضا طالبی در همایش توجیهی آموزشی نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رأی که به صورت ویدئو کنفرانسی در کلیه شهرستان ها برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از ابتدای سال با بیانات و تأکیدات خود به موضوع انتخابات ورود داشته اند، اظهار کرد: این اقدام زودهنگام به نسبت سال‌ های قبل ورود معناداری است و به ما القا می کند که انتخابات امسال، انتخابات مهم و سرنوشت ساز است.
وی با اشاره به چهار مؤلفه مهم و اساسی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت در انتخابات گفت: مردم و مسئولان در زمینه مشارکت حداکثری نقش مهم و اساسی دارند.
معاون استاندار با تأکید بر اینکه همه ما در زمینه افزایش مشارکت سیاسی با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات وظیفه داریم، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی همانند گذشته در انتخابات حضوری مثال‌زدنی خواهند داشت و این موضوع در انتخابات های گذشته و در تمام صحنه های انقلاب هم به ما اثبات شده است.
طالبی با اشاره مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور تصریح کرد: مردم علیرغم تمام مشکلات پای کار نظام هستند و همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن در انتخابات پیش‌رو هم سنگ تمام خواهند گذاشت.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات مهم و سرنوشت ساز امسال اشاره کرد و گفت: همه انتخابات در طول تاریخ انقلاب اهمیت داشته اما در انتخابات یازدهم اسفندماه همه ما زیر ذره بین نگاه‌های دنیا هستیم.
به گفته وی؛ همه کسانی که علاقمند به جمهوری اسلامی هستند و حتی دشمنان انقلاب می‌خواهند ببینند که در انتخابات ایران چقدر افراد مشارکت می‌کنند لذا مشارکت بالا به معنای توانمندی حداکثری کشور در همه عرصه‌هاست.
معاون استاندار با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان به میدان آمده که به این انتخابات ضربه بزند و برنامه‌ریزی خود را از مدت ها قبل آغاز کرده، گفت: آنها تنها مشارکت انتخابات را هدف قرار نداده‌اند بلکه در هر حوزه‌ای که بتوانند خدشه ای ایجاد کنند، ورود خواهند کرد.
طالبی با اشاره به پیشرفت های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های متعدد، بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدام بسیار خوب و شاخصی در سطح بین‌الملل، ملی و استانی آنهم در شرایط تحریم های ظالمانه دشمن رقم خورده است.
وی گفت: در خیلی از موضوعات توسعه ای هم همپای کشور های پیشرفته و توسعه یافته جهان حرکت می کنیم و در خیلی از شاخص ها در رتبه های برتر و نخست قرار داریم.
به گفته وی؛ دشمن تنها به دنبال خدشه وارد کردن به مشارکت در انتخابات نیست بلکه اگر بتواند در زمینه سلامت و امنیت هم ضربه خود را خواهد زد.
معاون استاندار با تأکید بر رعایت مراقبت‌های لازم امنیتی در شعب اخذ رأی، گفت: در این زمینه باید متولیان امر در کنار نیروهای امنیتی ورود جدی داشته باشند.
طالبی بیان کرد: در زمینه رقابت در انتخابات هم تعداد زیادی از نامزدها برای چهار کرسی مجلس استان تأیید صلاحیت نهایی شده اند.
به گفته وی؛ رقابت در انتخابات زمینه ساز افزایش مشارکت سیاسی است.
وی افزود: سلامت در انتخابات هم امری مهم است که در مقطع اخذ رأی مردم باید توسط متولیان دقت های لازم صورت گیرد.
معاون استاندار بیان کرد: تاکنون در خراسان جنوبی براساس جدول زمان بندی ابلاغی از مرکز به موقع کارها را پیش بردیم.
طالبی با تأکید بر اصل بیطرفی در انتخابات توسط نمایندگان فرمانداران، مسئولین شعب، ناظران و‌ دست اندرکاران انتخابات اظهار کرد: اصل بیطرفی از اصول مهم انتخابات است و بایستی مراقبت های لازم را در این خصوص داشته باشیم‌.
وی با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری می فرمایند انتخابات مایه آبروی نظام است پس کوچکترین خللی در شعب اخذ رأی در هر نقطه کشور ضربه ای به نظام و انقلاب خواهد بود، گفت: در این خصوص همه باید هوشیار باشیم.
به گفته وی؛ هر مشکل امنیتی در هر شعبه ای در هر نقطه کشور، ضربه و خلل در روند انتخابات کل کشور است‌ و دشمن از آن سواستفاده خواهند کرد، پس مراقبت های لازم امنیتی را داشته باشید تا بهانه ای دست دشمن نیفتد.

 

 

 

 

امضای سوگند نامه حفاظت و استفاده صحیح آب در طبس/ ۲

به همت مربیان و دانش آموزان پایه اول آموزشگاه آفرینش شهرستان طبس، جشن آب با حضور دانش آموزان و مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان در محل تصفیه خانه شهر طبس برگزار شد. در این مراسم مدیر امور آب شهرستان به ارائه توضیحاتی برای دانش آموزان در خصوص نحوه تامین، تصفیه و توزیع آب و تشریح مراحل کار و هزینه های آن پرداخت و به صورت نمادین سوگند نامه حفاظت و استفاده صحیح از آب امضا شد.

 

 

 

دستگیری ۲۹ سارق و کشف ۳۴ فقره سرقت در خراسان جنوبی/۴

رئیس پلیس آگاهی استان از اجرای طرح عملیاتی کنترل وسایط نقلیه مسروقه در پارکینگ ها عمومی خبر داد و گفت: در این خصوص ۲۹ سارق دستگیر و ۳۴ فقره سرقت کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”کاظم صادقی” اظهار داشت: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.
وی افزود: با توجه به سرقت های متعدد وسایل نقلیه در سطح استان خراسان جنوبی، طرح عملیاتی مبارزه با سارقان وسایل نقلیه و کنترل پارکینگ‌ها و توقفگاه های عمومی و اختصاصی در این استان، توسط مأموران پلیس آگاهی اجرایی شد.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی بیان داشت: در این طرح مأموران پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با انجام اقدامات فنی و عملیاتی، ۳۴ فقره سرقت کشف و ۲۹ سارق را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: با کارشناسی وسایط نقلیه و استعلام از سامانه های مربوطه، ۲ دستگاه خودرو و ۳دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این رابطه کشف شد.

 

 

 

اولین سخنان تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان در خراسان جنوبی/۲

اولین سخنان تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان در خراسان جنوبی

اولین برنامه های تلویزیونی انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی آغاز شده که مرور سخنان آنان قابل توجه است.

به گزارش مهر، از روز گذشته اولین برنامه‌های تلویزیونی انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی (حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و حجت الاسلام سید حسن روحبخش) آغاز شد که مرور سخنان آنان قابل توجه و تأمل است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه تلویزیونی خود تأکید کرد که این افتخار را داریم که با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره برای شکل گیری نهادهای کشور به رأی مردم مراجعه شده و برخلاف آنهایی که مدعی دموکراسی و آزادی هستند حقیقتاً در جمهوری اسلامی ایران عمل شده است.

فرهنگ غنی خراسان جنوبی موجب کاهش جرم و جنایت در این منطقه شده است

رئیسی با اشاره به اینکه حضور خراسان جنوبی در عرصه‌های مختلف زبانزد خاص و عام است اظهار کرد: در سال‌هایی که افتخار نمایندگی مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان را داشتم در خیلی جلسات و بارها اشاره کردم که همین فرهنگ غنی و تربیت مردم چه سنی چه شیعه باعث شده استان علیرغم مرزی بودن همواره کم جرم و جنایت معرفی شده است.

رئیسی افزود: اگر رأی و نگاه مردم به بنده طلبه تعلق گرفت و افتخار داشتم بار دیگر نمایندگی استان خراسان جنوبی را در مجلس خبرگان رهبری پیدا کنم هم به عنوان نماینده مردم در این مجلس بسیار با اهمیت انجام وظیفه خواهم کرد و هم در کنار مسئولان استان برای شهرها و روستاها و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

حجت الاسلام سید حسن روحبخش کاندیدای دیگر مجلس خبرگان خراسان جنوبی نیز در اولین برنامه تلویزیونی خود اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال در حوزه علمیه قم و مشهد مشغول تحصیل و تدریس بوده ام، اخوان بنده هم ملبس به لباس روحانی هستند.

برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان احساس تکلیف کردم

روحبخش گفت: این دوره شرایط حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری سخت شده بود و احساس تکلیف کردم حضور پیدا کنم.

وی اضافه کرد: شنیدم در خراسان جنوبی فقط یک نامزد حضور دارد لذا تصمیم گرفتم به این حوزه انتخابیه بیایم تا انتخابات پر شور شود و بتوانیم مقداری از نعمات نظام و حکومت به دین و آئین را قدردانی کنیم.

نامزد انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی گفت: مردم این استان از شرکت در جبهه‌های جنگ تا حضور فعال در پای صندوق آرا زبانزد هستند و طبق آمار از بالاترین حد نصاب آرا از این جهت برخوردار است و مکرر از رفقایی که توفیق تبلیغ را در خراسان جنوبی داشتند این موضوعات را شنیده ام.

روحبخش افزود: شرکت در انتخابات امسال تأمین امنیت ملی را به دنبال دارد و قوه بازدارندگی ایران زیاد می‌شود.

 

 

 

 

با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد

اردوی راهیان پیشرفت در سایت هوا فضای سپاه پاسداران /۲-۳

اردوی راهیان پیشرفت به سایت هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزارشد

با مشارکت کانون خراسان جنوبی جمعی از نوجوانان بیرجندی از سایت هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرق کشور بازدید کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی اردوی راهیان پیشرفت با هدف شناساندن و معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردها دانشمندان و جهادگران کشور عزیزمان به کودکان و نوجوانان برگزار شد.

این برنامه که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی و حضور بیش از ۵۰‌ نفر از دانش‌آموزان رشته ریاضی دبیرستان نمونه تربیت بیرجند در سایت هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرق کشور برگزار شد، نوجوانان ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پهبادی و موشکی این سازمان، از نزدیک شاهد پرواز پرنده‌ها و پهبادها بودند.

روایتگری افزایش بیش از پیش قدرت نظامی کشور و همچنین مسیر رو به رشد صنایع دفاعی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این اردو بود.

 

 

برگزاری کارگاه عروسک های دستکشی در بیرجند/۲

برگزاری کارگاه سه روزه عروسک های دستکشی در مرکز یک بیرجند

مرکز فرهنگی هنری یک بیرجند کارگاه عروسک سازی با مشارکت اعضا و مربیان برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان‌جنوبی؛ کارگاه سه روزه‌ی ساخت عروسک‌های دستکشی با مشارکت مربیان و اعضای علاقه مند برگزار شد.

در این کارگاه به ساخت عروسک‌های نمایش براساس کتاب آدم کوچولوی گرسنه نوشته ی پیر دلی و ترجمه کلرژوربرت و نمایش براساس کتاب گل اومد بهار اومد شاعر منوچهر نیستانی پرداختند.

شایان ذکر است این عروسک‌های دستکشی نمایش های آدم کوچولوی گرسنه و گل اومد بهار اومد سال‌ها پیش جهت اجرای نمایش عروسکی برای واحد های سیار کانون تولید شده بود که دوباره احیا شد.

 

 

 

 

حضور زنان در انتخابات پیش نیاز توسعه سیاسی/ترغیب خانواده برای حضور در انتخابات بر عهده بانوان است/۴-۵

 

 

بانوان فعال در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خراسان جنوبی معتقدند حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است و رنگ عاطفی بر مبنای شعور به جامعه می‌بخشد.

بانوان به عنوان نیمی از جمعیت ایران در انتخابات پیش رو نقش موثر و مهمی داشته و مشارکت سیاسی آنان شاخص حائز اهمیت در فرآیند توسعه پایدار است.

زنگویی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت:زنان الگوی سوم نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است که ایجاد روحیه اجتماعی فرآیند این نقش‌پذیری محسوب می‌شود دقیقا همان تکلیفی که زمان جنگ بر دوش زنان گذاشته شده بود.

وی افزود: زن و مرد در هوش و دانش هیچ فرقی با هم ندارند اما در جنبه نرم افزاری، زنان از لحاظ قلبی روحیات قوی‌تری از مردان دارند لذا مقام معظم رهبری از این جنبه بر نقش و قدرت همدلی و همراه سازی زنان در انتخابات تاکید دارند تا جامعه رنگ عاطفی بر مبنای شعور بگیرد.

 ترغیب خانواده برای حضور در انتخابات بر عهده بانوان است

ضیائیان بانوی فعال در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان گفت:یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار و توانمندسازی، مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های ملی و بین‌المللی است. مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی نقش بسزایی در توسعه و نوسازی هر کشوری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهمترین نقش زن در داخل خانه است؛ مادرها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند و فرزندان و همسرانشان را برای اینکه در زمینه انتخابات فعال باشند تشویق کنند و در زمینه یک انتخاب آگاه و درست درست تحقیق کنند.

ضیایان بیان کرد: زنان در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریان‌ها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می‌کنند و نقاطی را پیدا می‌کنند؛ لذا مادران و همسران می‌توانند بسیار دقیق تر در شناخت نامزدهای انتخاباتی، حضور پای صندوق‌ها، هم داخل و هم خارج خانه ایفای نقش کنند.

یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار و توانمندسازی، مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های ملی و بین‌المللی است. مشارکت زنان در فعالیت‌های سیاسی نقش بسزایی در توسعه و نوسازی هر کشوری دارد، با درک اهمیت این مشارکت، هر کشوری باید تلاش کند که موانع مشارکت زنان را مرتفع سازد تا زمینه‌های دستیابی به رشد و شکوفایی جامعه در همه عرصه‌ها فراهم شود.

حضور زنان در ابعاد مختلف سیاسی به عنوان نیمی از نیروهای انسانی در جوامع بشری از پیش نیازهای توسعه یافتگی سیاسی به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 

 

 

قول صددرصد یک داوطلب مجلس ‌در بیرجند‌/ تمام تخصصم را برای خدمت به مردم به کار می‌گیر

 

قول صددرصد یک داوطلب مجلس ‌در بیرجند‌/ تمام تخصصم را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرم + فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ، خوسف ودرمیان گفت: مهمترین مشکل این استان بحث اشتغال جوانان است،  اگر بخشی از مشکل اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات و تبعات بعدی آن حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، با آغاز تبلیغات نامزدهای  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکاپوی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف شدت یافته است.

در این میان دو طیف اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان درصددند با تکیه بر چهره‌های شاخص وابسته به جناح فکری خود و بیان مسائل اساسی جامعه در مصاحبه‌ها و اظهارنظرها بتوانند از همین حالا اقبال و نظر مردم را برای مشارکت در انتخابات جلب کنند.

در همین راستا، خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با نامزدهای  مجلس، به بررسی راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی، تدابیر جریانات مختلف برای مشارکت حداکثری و… پرداخته است.

خلیل خلیلی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و جزو چهره‌های دانشگاهی خراسان جنوبی است که دغدغه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس و اشتغال و توسعه اقتصادی استان را دارد.در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرگزاری تسنیم درصد مشارکت مردم استان را در انتخابات بسیار خوب پیش بینی کرد.

در همین راستا، خبرنگار تسنیم بیرجند، در گفت‌وگو با خلیل خلیلی به  برنامه  های وی برای توسعه استان و ارزیابی عملکرد دولت یازدهم پرداخته است. در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید.

بنده خلیل خلیلی استاد تمام مهندسی مکانیک در دانشگاه بیرجند، در رشته مهندسی ساخت و تولید با سابقه قریب به ۳۵ سال خدمت در صنعت و دانشگاه،  مدرس دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشاور صنعتی، کارشناس رسمی دادگستری در صنعت و کارخانجات، مشاور وزیر صنایع معادن در مقاطعی، مشاور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مقاطعی، نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد  بوده‌ام.

تاکنون سوابق کاری متعددی داشته ام و تحصیلات لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تحصیلات ارشد و دکتری بورسیه دولت بوده‌ام و در کشور انگلستان تحصیل کرده ام،  پس از اتمام تحصیل دوره دکتری به خدمت در دانشگاه مشغول شده ام  و قبل از آن نیز در صنعت و قبل‌تر از آن به عنوان یک معلم در روستاهای شهر بیرجند و طبس مسینا و توابع شهرستان خوسف تدریس کرده ام.

بنده متولد روستایی از توابع شهرستان خوسف هستم و حدود یک سال در دبستان در روستا تحصیل کرده ام .

همچنین بیشتر از مدرس دانشگاهی متخصص حوزه صنعت هستم و همیشه به عنوان یک مشاور صنعتی و مجری طرح های صنعتی درگیر صنعت و مشاوره صنعتی بوده ام و در حال حاضر نیز به عنوان مشاور کلان صنایع بزرگی نظیر صنایع خودروسازی و صنایع فولاد مشغول به کار هستم.

 تسنیم: برنامه شما برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چیست؟ با چه هدف و انگیزه ای ورود کرده اید؟

 خلیل خلیلی : ورود بنده به بحث کاندیداتوری مجلس دلایل خاص خودش را داشت، بنده به این دلیل آمده ام که بگویم این استان یک استان محروم است.

مهمترین مشکل این استان بحث اشتغال جوانان است،  اگر بخشی از مشکل اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات و تبعات بعدی آن حل خواهد شد.

ورود بنده نه از منظر سیاسی بلکه از منظر توسعه ای است و تمام ورود و دغدغه بنده توسعه استان از طریق طرح های اقتصادی اعم از طرح های صنعتی، معدنی صنایع معدنی و صنایع خاصی که مرتبط با محصولات خاص این منطقه اعم از زعفران، زرشک، عناب، گل نرگس، انرژی خورشیدی و سایر حوزه های اقتصادی است.

دغدغه بنده به عنوان کسی که سالیان سال در مقوله توسعه کار کرده ام صنعتی است، چراکه بنده زبان صنعت و معدن را می فهمم و ادعا دارم در این زمینه تجارب متعددی دارم که می توانم در خدمت استان و مناطق محروم استان باشم.

تسنیم: مهمترین کارکرد و برنامه را در بحث توسعه استان چه می بینید؟

خلیل خلیلی : در استان زیرساخت های ناقص بسیاری وجود دارد که حل این زیرساخت ها کار راحتی نیست، گرچه باید انجام شود.

یکی از این زیرساخت ها بحث ترانزیت اعم از زمینی و هوایی است که یکی از بسترهای بسیار مهمی است که باید حل شود و از منظر عدالت اجتماعی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

بحث معافیت ها نیز بسیار مهم است که قوانین خاصی را می طلبد، زیرا بسیاری از قوانین در برخی جاهای دیگر استان تصویب و اجرا می شود،  در استان خراسان جنوبی نیز که یک استان مرزی است نیز این قوانین مورد نیاز است زیرا این استان ویژگی های خاص خود را دارد.

همچنین نگهداشت جمعیت بسیار کار سختی است و دانشگاه نقش بسیار عمده ای در نگهداشت جمعیت دارد چراکه دانشگاه قطب نگهداشت جمعیت است، بنابراین در خراسان جنوبی نیز باید در بحث به ظهور درآوردن توانایی ها باید کار شود، زیرا معادن زیادی در استان وجود دارد.

در حال حاضر دو کار کارشناسی کلان صنایع استان را در دست دارم که یکی در بحث بورس است. امید است با تلاشی که می شود و با تجربه و هم افزایی که وجود دارد صنعتی شبیه صنعتی مانند کویرتایر که یک خدمت بزرگ برای استان است اتفاق بیفتد. اگر بتوانیم هم افزایی ها را انجام دهیم و نماینده ای که زبان توسعه استان را می فهمد و می تواند از این منظر ورود پیدا کند و در کمیسیون های تخصصی مربوطه با استدلال و قدرت کار کند را انتخاب کنیم این مهم محقق می شود.

تسینم: از دیدگاه شما به عنوان یک دانشگاهی برای برون رفت از وضعیت فعلی باید چه کار کرد؟

 خلیل خلیلی : متاسفانه در وضعیت فعلی جامعه مشکلات ما بسیار عدیده است و عمدتا مشکل اقتصاد به قدری غلبه کرده است که سایر مشکلات دیگر به حاشیه رفته است،   امروز برای صحبت از فرهنگ و معضلات اجتماعی می توان یک مسبب به نام مشکلات اقتصادی پیدا کرد. باید بدانیم راه برون رفت از این مشکلات نصیحت کردن، گفتار درمانی و تبلیغات نیست و گوش شنوایی برای این ها وجود ندارد. مگر ارتزاق مردم تامین شود، چراکه اگر کارگری بیکار است و کارمند و بازنشسته ای حقوقش کفاف خانواده اش را نمی دهد و نمی تواند زندگی خود را اداره کند گوش شنوایی نخواهند داشت و در این وضعیت معضلات اجتماعی یک امر طبیعی است.  بنابراین تمام این مشکلات با ایجاد اشتغال از مسیر طرح های توسعه ای حل خواهد شد. اشتغال از راه طرح های اقتصادی در استان قابل اجرا است اما چگونگی اجرا مهم است کسی باید نماینده باشد که چگونگی اجرا را بداند وگرنه گفتن ها هیچ سودی نخواهد داشت.  تصور بنده بر این است که مردم از وضع موجود و مسببان وضع موجود خسته شده اند.

بنده به میدان آماده ام تا مشکلات را برطرف کنم،  مسببان کسانی هستند که متخصصان را از میدان به دور کردند و این متخصصان دلسرد شده و کنار رفته اند. بنده این بار کنار نخواهم رفت، بنده وقتی مدیر هم بودم یک مدیر منتقد و معترض بودم و هیچ وقت کوتاه نیامده ام و این ویژگی را به مجلس خواهم برد، چراکه این ویژگی در کنار تخصص و تجربه ای که وجود دارد خواهد توانست برای این منطقه خدمتی انجام دهد.

 احزاب و چهره های سیاسی بسیار کم تأثیر شدند در حال حاضر مردم کف خیابان بسیار جلوتر از این گفتمان ها هستند و بسیاری از احزاب و جناح ها در گفتمان ها و در اتاق هایی هستند که نسل جدید را درک نکرده و در فضای دهه ۶۰ و ۷۰ هستند، گرچه بسیاری از بزرگان به این واقعیت پی بردند و خاموش شدند تا ببینند جامعه خود چه اقدامی انجام خواهد داد، بنده معتقدم که فرد فرد افراد آگاهی را پیدا کردند و فهمیده اند درد چیست و امید است درمان را نیز بفهمند.

تسینم: ارزیابی شما در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات چیست؟

خلیل خلیلی :  میزان مشارکت مردم در انتخابات به دلیل کارکرد غلطی که وجود داشته بسیار پایین است، اما خوشبختانه در خراسان جنوبی مانند همیشه مشارکت بالا خواهد بود امید است مردم خراسان جنوبی که در همه حوزه ها فعال هستند در انتخابات نیز مشارکت بسیاری داشته باشند.

 مردم استان باید بدانند نماینده خوب باید توسط رأی خوب انجام شود، بنابراین خواهش بنده این است مردم کاندیداها و پیشینه افراد را مقایسه کنند و ببینید فردی که به او رأی می دهند در کارهای قبلی خود چگونه بوده است اگر در کارهای قبل خود موفق بوده در این کار نیز موفق خواهد بود. از مردم تقاضا دارم درست انتخاب کنند اگر نماینده ای درست انتخاب شود بخش قابل توجهی از مشکلات رفع خواهد شد.

تسینم: شما به عنوان یک چهره شاخص در بحث دانشگاه و صنعت مجلس یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟

خلیل خلیلی :  بدون تعارف باید بگویم عملکرد مجلس یازدهم بسیار بسیار ضعیف است و بسیاری از شعارهایی که داده شد نه تنها محقق نشد بلکه عکس آن عمل شد. به عنوان مثال افزایش سن بازنشستگی چه سنخیتی با جامعه ایرانی دارد؟ این مدل مدل نروژ، سوئد و آلمان است نه مدل ایرانی که این همه جوان جویای کار داریم، اگر صندوق بازنشستگی مشکل دارد ما نمی توانیم یک اصل که قول و قرارداد بوده را کنار بگذاریم و مشکل اقتصادی صندوقی که دلیل ناکارآمدی مدیران بوده را حل کنیم. یکی از کارکردهای مجلس این است و این امر چه سنخیتی با یک مجلس خوب دارد.

  قرار بود نماینده ها شفاف باشند اما شفافیت نمایندگان کجا رفته است؟ در این راستا باید گفت عملکرد مجلس یازدهم بسیار ضعیف بوده و امید است تکرار نشود.   در هر زمانی گفته ها زیاد است بحث توانایی است و باید ببینیم آیا کسی می تواند وقتی وارد مجلس می شود طرحی را جلو ببرد‌. اگر نماینده ای می تواند کاری انجام دهد آن نماینده اصلح است.

تسینم: سخن پایانی؟

خلیل خلیلی :  چار چوبی وجود دارد که نماینده باید در آن چارچوب باشد، از مردم استان تقاضا دارم در انتخاب خوب بحث انقلابی بودن، اصیل بودن و کارآمدی نماینده که بسیار مهم است را مدنظر قرار دهند چراکه مهم کارآمدی است وگرنه گفتار درمانی مشکلی را حل نخواهد کرد.

۱۳۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آب و فاضلاب خراسان جنوبی/۲-۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از هزینه کرد هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان از مرداد ۱۴۰۰ تا بهمن ۱۴۰۲ در استان خبر داد.

مهدی دوستی از حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه در طبس به همراه ۱۳ کیلومتر خط انتقال و اجرای ۳۳ کیلومتر خط انتقال مجتمع کویر شهرستان طبس، احیاء ۱ حلقه چاه و حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه دیگر به همراه ۲ کیلومتر خط انتقال در شهر نهبندان، حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه در دشت حسین آباد، اجرای ۴ کیلومتر خط جمع آوری، اصلاح ۱۱ کیلومتر خط انتقال و احداث سه هزار مترمکعب مخزن به همراه خط انتقال برق در این شهرستان، تجهیز ۲ حلقه چاه با ۴ کیلومتر خط انتقال در قائنات، احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در بیرجند به همراه اصلاح ۹ کیلومتر خط انتقال ۵۰۰ میلیمتر دشت رکات، احداث مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی گزیک در شهرستان درمیان، اصلاح و بازسازی ۳ کیلومتر خط انتقال در شهر خوسف، احداث مخزن هزار متر مکعبی در ماژان و هم چنین مخزن هزار مترمکعبی در باغستان فردوس را از مهمترین پروژه‌های انجام شده دو سال اخیر برشمرد.

به گفته وی هم چنین خرید و راه اندازی ۷ دستگاه مولد برق اضطراری به ظرفیت ۱.۴ مگاوات و خرید و تجهیز ۸ دستگاه تانکر آبرسانی از دیگر خدمات در استان است که برای جمه این پروژه‌ها بیش از ۳۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی تصویب طرح فاضلاب خوسف با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان را از پروژه‌های شاخص این شرکت بر شمرد که در دهه فجر امسال فاز اول آن با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان شروع و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، ظرف ۴ سال بصورت کامل عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۹ کیلومتر توسعه شبکه آب در ۲۲ سایت و ۶ کیلومتر در دو سایت ۴۵۰ و ۲۷ هکتاری بیرجند در حال انجام است، افزود: هزار و ۳۳۵ انشعاب آب تاکنون نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش آب در سایت‌های مسکن ملی را دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش فاضلاب ۱۵۰۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۳۱ هزار و ۶۰۰ واحد را زیر پوشش، قرار خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

بارش برف و باران و کاهش محسوس دما از یکشنبه در خراسان جنوبی

برف و باران مهمان خراسان جنوبی /۲

با بارش برف و باران در خراسان جنوبی، از یکشنبه دمای هوا نیز کاهش محسوس دارد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه، بارش باران و برف در برخی مناطق استان پیش بینی می‌شود و در این خصوص هشدار سطح زرد صادر شده است.

جواد نخعی افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بارش باران و برف در مناطق مرتفع، کوهستانی، گردنه‌ها به ویژه در نیمه شرقی، مرکز و جنوب استان پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به احتمال وقوع روان آب، لغزندگی سطح جاده‌ها، خسارت به سازه‌ها، قنوات و سقف‌های موقت، همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها، لازم است توصیه‌های هواشناسی جدی گرفته شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان افزود: امروز و فردا مقداری از شدت سرما در استان کاسته می‌شود، اما از یکشنبه کاهش دما محسوس است و دمای هوا از ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

 

 

 

 

 

دعوت علمای اهل سنت خراسان جنوبی از مردم برای حضور در انتخابات/۴-۵

 

دعوت علمای اهل سنت خراسان جنوبی از مردم برای حضور در انتخابات

علمای اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را ناامید می‌کند از مردم خواستند با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سوت آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد امروز به صدا درآمد و تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در خراسان جنوبی به طور رسمی آغاز شد و شهر بیش از پیش حال و هوای انتخاباتی به خود گرفت.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف”، “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه”، “قاینات و زیرکوه” و نهبندان و سربیشه” هر کدام یک نماینده دارند.

بالاخره پس از ۳ ماه بررسی و صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت نظارت و شورای نگهبان با اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت نظارت و شورای نگهبان همچنین تغییر حوزه انتخابیه و انصراف برخی داوطلبان در حال حاضر ۱۱۴ نامزد تایید صلاحیت شده در خراسان جنوبی با هم رقابت می‌کنند.

دغدغه‌های مردم این روز‌ها با توجه به شرایط موجود شاید پررنگ‌تر از ادوار گذشته انتخابات باشد و همین هم موجب شده مردم برای شرکت در انتخابات مصمم‌تر از همیشه باشند چرا که شرکت در این انتخابات و تعیین اعضای خانه ملت در رفع مشکلات امروز مردم بسیار حائز اهمیت است.

مردم به خوبی می‌دانند مشارکت آنان نقش تعیین کننده‌ای در آینده خود و فرزندانشان خواهد داشت و از هیچ تلاشی برای داغ کردن تنور انتخابات دریغ نمی‌کنند. اگرچه کاندیداهای خراسان جنوبی از مدت‌ها قبل با یارکشی‌ها و برگزاری نشست‌های شبانه زنگ تبلیغات زودهنگام را به صدا در آورده‌اند اما با اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده این افراد با خیال راحت بر تحرکات تبلیغاتی خود افزوده و هر روز سر از یک منطقه استان در می‌آورند، اما از آنجایی که درصد زیادی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند، همچنان حضور داوطلبان در این مناطق و دیدار چهره به چهره با اقوام متفاوت پررنگ‌تر است.

برخی از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با حضور در روستاها از رزومه سیاسی و تحصیلاتشان برای راهیابی به بهارستان بزرگنمایی می‌کنند و برخی حتی نمی‌دانند گرایش سیاسی چیست و تنها دوست دارند، مطرح شوند. برخی؛ از برنامه‌ها و اهداف خود برای توسعه حوزه انتخابیه می‌گویند و برخی دیگر انگار فقط برای کسب نام و محک زدن خود آمده‌اند.

حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می‌شود

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام را ناامید می‌کند و زمینه ساز اقتدار نظام است در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: همه ما به عنوان یک ایرانی تکلیف و وظیفه داریم که برای تصمیم‌گیری در سرنوشت خودمان در انتخابات شرکت کنیم.

مولوی سیدمحمد حسینی با تاکید بر اینکه حضور همه مردم در انتخابات در ایران اسلامی سرنوشت‌ساز است گفت: در کشور ما تمام مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می‌شوند، حتی رهبری هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رای غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ملی، شرعی و قانونی تک تک افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران است که در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و سرنوشت خودشان و کشورشان را به نحو احسن رقم بزنند بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات باعث قوت و دلگرمی نماینده منتخب می‌شود.

مولوی حسینی با بیان اینکه نماینده انتخاب شده با قدرت بیشتر می‌تواند مشکلات مردم را پیگیری کند و قانون‌گذاری انجام دهد و در مجموع حضور پرشور مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس قدرتمند می‌شود ادامه داد: مردم باید از بین تمام نامزدها فرد اصلح‌تر و کارآمد را انتخاب کنند تا بتوانند با تمام قدرتمند مشکلات مردم را پیگیری کند.

حضور در انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور است

امام جمعه اهل سنت زیرکوه نیز با بیان اینکه شرکت در انتخابات اهمیتش از جایی مشخص است که ما پایبند به اسلام و قرآن هستیم افزود: براساس وظیفه شرعی، اسلامی و ایمانی می‌طلبد که همه مردم در انتخابات پیش‌رو حضور حداکثری داشته باشند.

مولوی سیدمصطفی حسینی افزود: حضور در انتخابات تعیین کننده سرنوشت کشور و جامعه است و اگر به دنبال این هستیم که کشور ما به ترقی و پیشرفت برسد، باید با شرکت در انتخابات از انقلاب و نظام خود حمایت و پشتیبانی داشته باشیم.

مولوی حسینی با تاکید بر اینکه اگر اعتقاد داریم که باید کشورمان در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و تعالی برسد و دست اجانب از آن کوتاه شود باید تمام آحاد جامعه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند گفت: شرکت در انتخابات امری مقدس و سرنوشت‌ساز است انتظار این است که همه افراد جامعه با بصیرت و آگاهی در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کند

امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز در این باره گفت: شرکت در انتخابات مایه آبروی نظام است و همه مردم باید مشارکت حداکثری داشته باشند.

مولوی غلام‌حیدر فاروقی افزود: حضور پرشور در انتخابات حمایت از نظام و انقلاب است و وظیفه همه مردم است که در انتخابات شرکت کنند.

وی با اشاره به تاثیر رای مردم در عرصه داخلی و بین المللی گفت: تاثیر انتخابات در عرصه داخلی باعث اقتدار و پشتیبانی از نظام می‌شود و در عرصه‌های بین المللی هم دشمنان که تبلیغات سوء دارند و به دنبال توطئه و دشمنی بر علیه ما هستند، ناامید می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند عنوان کرد: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته و همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم به خصوص جامعه اهل سنت در انتخابات و دعوت از آنان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ ملی بوده که می‌طلبد مدنظر تمامی افراد جامعه قرار گیرد.

جشن ازدواج ۶۰ زوج دانشجو، ۷ اسفند در دانشگاه بیرجند/۲-۳

جشن ازدواج ۶۰ زوج دانشجوی دانشگاه بیرجند، ۷ اسفند در این دانشگاه برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: جشن ازدواج این زوج‌ها همزمان با ولادت امام زمان (عج) در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: ۱۰ نفر از این زوجها، دانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۲۵ نفر فعال فرهنگی، ۲۰ نفر نخبه علمی و معدل الف و ۵ زوج با مهریه ۱۴ سکه و کمتر از آن هستند.

وی گفت: ازدواج درون دانشگاهی به دلیل آگاهانه بودن انتخاب، درک طرفین و ساده بودن مراسم، ازدواجی پایدار است و بر اساس بررسی‌های انجام شده در کشور، ازدواج‌های دانشجویی که منجر به طلاق شده‌اند نسبت به سایر ازدواج‌ها درصد کمی را به خود اختصاص داده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: چندین سال است که جشن‌های ازدواج در دانشگاه‌ها تعطیل شده است، اما این برنامه در شکل و قالب دیگری با عناوینی مانند “همسفر در بهشت” و سفر سه روزه به مشهد و… برقرار است ولی بازتاب آن در دانشگاه‌ها نسبت به جشن‌های درون دانشگاه کمتر است، اما امسال این جشن ۷ اسفند در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

 

 

 

تخصیص۱۴۸۰ میلیارد برای تجهیز حوزهای آزمون نهایی کشور/۵-۷

رئیس مرکزارزشیابی وتضمین کیفیت نظام وزارت آموزش وپرورش،ازتخصیص ۱۴۸ میلیارد تومان برای تجهیز و ایمن سازی حوزه های آزمون نهایی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم کشور خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محسن زارعی، درنشست شورای معاونان اداره کل آموزش وپرورش بهارستان علم وادب،اظهارکرد:برای برگزاری موفق آزمون های امتحانات نهایی پایه های دهم،یازدهم ودوازدهم،بیش از۵هزارو۵۰۰حوزه درسطح کشور،پیش بینی،تجهیزوایمن سازی شده است.

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت آموزش و پرورش و کار معلمی در توسعه همه جانبه و تقویت زیر ساخت های کشور، گفت: دشمنان به خوبی به نقش تأثیر گذار فرایند تعلیم و تربیت در تمدن سازی نوین اسلامی و شتاب بخشی به تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی واقف هستند.

رئیس مرکزارزشیابی وتضمین کیفیت نظام وزارت آموزش­ و پرورش وزارت، با بیان این که دشمنان قسم خورده و مزدوران وابسته به آن ها برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی ملت ایران به دنبال تضعیف دو نهاد تربیتی، یعنی خانه و مدرسه هستند؛ عنوان کرد: هوشیاری مقام معظم رهبری، ایثارگری معلمان انقلاب اسلامی و بصیرت اولیا، مانع از تحقق توطئه های دشمن و بدخواهان ملت شده است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، بر تغییر نگرش ها در گفتمان تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین، تأکید کرد و با اشاره به معضل کمبود نیروی انسانی،ابراز داشت: برخی مواقع، تصمیمات غلط و بدون مطالعه خساراتی در پی دارد که جبرانش مستلزم پرداخت هزینه های کلان است.

وی،شیوع کرونا،غیر حضوری شدن مدارس،برنامه ریزی های کارشناسی نشده،عدم پیش بینی های لازم وعدم جانشین پروری، را ازدلایل به وجود آمدن معضل کمبودنیروی انسانی برشمردواضافه کرد: پیشکسوتان سرمایه های ارزشمند نیروی انسانی در بدنه نظام تعلیم و تربیت هستند و در استمرار آن ها باید تمیهداتی اندیشیده شود تا از لحاظ مالی و اجتماعی ضرر نکنند.

رئیس مرکزارزشیابی وتضمین کیفیت نظام وزارت آموزش­وپرورش،ازتشکیل اتاق نیروی انسانی دروزارت خبردادواذعان کرد:برای مرتفع شدن چالش کمبود نیروی انسانی، در کنار استمرار خدمت پیشکسوتان،پرداخت حق التدریس و جذب ماده بیست و هشتی ها بایدبه اعلام به موقع نیازهاوجلوآوری یک ماهه تقویم زمانی،نیزتوجه داشت؛تابین حجم وکیفیت،ارتباط معناداری برقرار شود.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، با بیان این که در میان نیروهای خریدخدمات،معلمان توانمندبسیاری حضور دارند، تنهاراه جذب این افردرا قبولی درآزمون استخدامی دانست وافزود:انعقادقراردادکارمعین،راهکار پیشنهادی دیگری برای آن دسته از نیروهای خرید خدمت دارای سابقه تدریسی است که در رقابت، موفق به کسب کف امتیازات آزمون استخدامی شده اند.

وی،ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و ارتقاء منزلت معلم در کنار بهبود معیشت را از جمله اهداف اجرای طرح رتبه بندی برشمرد و ادامه داد: ارتقای کیفیت مستلزم تغیر گفتمان آموزشی و تربیتی، کاهش خطاها،تعیین مسیر رشد معلمی با توانمندسازی معلمان و اجرای طرح های مکمل، نظیر اجرای دوره های ضمن خدمت عمومی و تخصصی است.

رئیس مرکزارزشیابی وتضمین کیفیت نظام وزارت آموزش­وپرورش،تأثیرسابقه تحصیلی رامقدمه وهدف گذاری اولیه برای دستیابی به سنجش وارزشیابی۶ساحتی،دانست ویادآورشد:تحقق کامل برنامه درسی،تعریف نمایه رشدی وتربیتی،باثبت عملکردهاوبررسی آثارتولیدی دانش آموزان وتعریف سنجش ملی،برای دوره­های مختلف تحصیلی و اجرای آن درپایان هردوره،راهکارهای مؤثر در دستیابی به ارزشیابی۶ساحتی، به شمار می ورند.

به گفته زارعی، منظور از آزمون تخصصی برای دانشگاه فرهنگیان، شناخت بن مایه و کشف مهارت های متقاضی برای هنر معلمی است.

برگزاری باشگاههای کتابخوانی در مراکز کانون خراسان جنوبی/۲-۷

برگزاری باشگاههای کتابخوانی در مراکز کانون خراسان جنوبی

معرفی خلاق و متنوع کتاب ها در باشگاه‌های کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی صورت گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ درآخرین ماه از آخرین فصل سال باشگاه‌های مختلفی با هدف یادگیری و کنشگری که کمک می کند تا اعضا به کتاب ها متعهد شده روابط خود را رشد دهند دوستان جدید و هم سو پیدا کنند و درباره ی مسائل خاص به بارش فکری بپردازند و راهکارهای عملی آن را تجربه کنند و کتابخوان‌های بهتری شوند در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

در مرکز سرایان باشگاه کتابخوانی بر بال اندیشه مجموعه عروسیه عروسی مجموعه ای از اشعار شاعران برجستۀ کودکان و نوجوانان که تلاش کرده اند تا در مجموعۀ دیگری از «مجموعۀ ترانه های خانه» از عروسی عروسک ها، کلاغ ها و شاپرک ها و از دیمبل دیمبل عروسی آدم ها برای بچه ها شعر بسرایند معرفی و روخوانی شد و اعضا با سازهای مختلف ضمن خواندن اشعار همراهی کردند، همچنین کتاب سنجاق ها که نمونه هایی از کاردستی های درست شده با سنجاق ها، طرحهای ارائه شده، علاوه بر ارضاء نیازهای روحی مخاطب، حس خود باوری و اعتماد نفس را در آنها افزایش می دهد معرفی گردید.

در مرکز فردوس باشگاه کتابخوانی کاوشگران، کتاب عمو میر که یکی از مجموعه داستان‌هایی از تاریخ معاصر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و بینش علمی کودکان و نوجوانان را رشد می‌دهد و دریچه تازه و شگفت‌انگیزی به تخیل و کنجکاوی آنان باز می‌کند تا بتوانند با خودباوری و خلاقیت، نقش‌آفرین فردایی بهتر باشند معرفی شد.

در مرکز قاین باشگاه با من بخوان کتاب بهترین نان برای مهربانترین حیوان، داستانی درباره‌ی مهربانی و بخشش است. و کتاب روز پیتزا از مجموعه ی آشپز کوچولو را با پختن پیتزا به صورت گروهی با اعضا معرفی کردند.

 

 

 

برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در خراسان جنوبی/۲-۷

آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در استان گفت: آزمون ورودی دکترای تخصصی سال ۱۴۰۳، صبح امروز در دو مرکز بیرجند و طبس برگزار شد که هزار و ۱۶۵ نفر متشکل از ۶۶۷ آقا و ۴۹۸ خانم در آن شرکت کردند.

حسینی واشان افزود: همچنین آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ با شرکت ۴ هزار و ۵۹۷ نفر متشکل از ۲ هزار و ۴۴۲ خانم و ۲ هزار و ۱۵۷ آقا در رشته‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد خراسان جنوبی در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشت.

 

 

 

 

 

افتتاح پنجمین مرکز مشاوره خانواده شاد در بیرجند/۲

پنجمین مرکز مشاوره خانواده شاد در بیرجند افتتاح شد.

 مدیر کل ورزش و جوانان استان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با رسالت آشنا کردن زوجین برای زندگی موفق و پایش قبل ازدواجافتتاح شده است تا جوانان بتوانند از این مراکز استفاده کنند.

ربیعی افزود:افرادی که قصد ازدواج دارند می توانند به تعداد ۳ جلسه و هرجلسه با تخفیف ۲۴۰ هزار تومان از خدمات این مراکز بهره مندشوند.

از ابتدای سال تا کنون در مراکز مشاوره و خانواده خراسان جنوبی  دوهزار و ۴۰۰‌مشاوره ازدواج و خانواده انجام شده است

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی

آمادگی ۴۵ گروه اجرایی برای حفظ پایداری شبکه برق در روز انتخابات

۴۵ گروه اجرایی از شرکت توزیع نیروی برق استان، برای حفظ پایداری شبکه برق خراسان جنوبی در روز انتخابات در آماده باش کامل هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: این گروه‌ها که متشکل از ۹۷ نفر از نیرو‌های متخصص و اجرایی شبکه برق هستند به همراه تجهیزات مورد نیاز و با کمک ۳۹ دستگاه خودرو سبک و سنگین و مولدین برق اضطراری آماده بکار، از اکنون تا روز بعد از انتخابات در آماده باش کامل هستند تا با تلاش و همت خود نسبت به تامین برق پایدار استان، اقدام کنند.

دادگر با اشاره به وضعیت مطلوب کنونی شبکه‌های برق استان افزود: هم اکنون تمامی شهرستان‌ها به دیزل ژنراتور به تعداد و ظرفیت مناسب مجهز هستند.

وی گفت: با توجه به اهمیت صنعت برق به عنوان صنعت زیربنایی در تمام شئون جامعه به ویژه انتخابات به لحاظ الکترونیکی بودن فرآیند رأی گیری، برای هماهنگی و کنترل هر چه بهتر پایداری شبکه، جلسات و هماهنگی‌های مرتبط صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از تمامی همکاران صنعت برق استان دعوت کرد ضمن آمادگی لازم، روز جمعه یازدهم اسفندماه با حضور ارزشمند خود و خانواده هایشان در انتخابات، بر شور و نشاط انتخابات بیفزایند.

 

 

پدر شهید حسن رحمانی به فرزند شهیدش پیوست/۲

حاج محمدرضا رحمانی پدر شهید حسن رحمانی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

حاج محمدرضا رحمانی پدر شهید حسن رحمانی به علت کهولت سن و بیماری در سن ۸۷ سالگی به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری این پدر شهید ساعت ۱۴:۳۰ امروز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ در جوار مزار فرزند شهیدش در روستای اکبریه برگزار می‌شود.

شهید حسن رحمانی در دی ماه ۱۳۶۵ در سن ۲۱ سالگی در پاسگاه زید (جزیره بوارین) به شهادت رسید.

 

 

 

 

فرماندار سرایان:

مدیران تصمیمات خلق‌الساعه و شگفتی ساز را از دستور کار خارج کنند/۳-۲

مدیران تصمیمات خلق‌الساعه و شگفتی ساز را از دستور کار خارج کنند

فرماندار سرایان مهمترین پروژه اولویت دار دستگاه های اجرایی را مسئله انتخابات و تلاش برای افزایش میزان مشارکت توصیف کرد و گفت: مدیران در ایام انتخابات تصمیمات خلق الساعه و شگفتی ساز را از دستور کار خارج کنند.

یاسر رضوی حیدری  در جلسه شورای اداری سرایان مشارکت را یکی از مولفه های امنیت ساز برای نظام برشمرد و اظهارکرد: کاهش مشارکت در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه مشارکت مردم در همه امور بنا شده است امنیت را دچار خلل می کند و این موضوع باید برای مردم بازگو شود.

فرماندار سرایان با توصیه به مدیران بیان کرد: توجه به دغدغه های مردم باید در اولویت فعالیت ها و حرکت در این مسیر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید براین نکته که در فضای تبلیغاتی و انتخاباتی از مسئولان انتظار مسئله شناسی می رود، اضافه کرد: زمانی که با مردم صحبت می کنید خیلی بهتر و راحت تر قضیه را درک و همراهی خواهند کرد و ما را در ارائه راه حل در رسیدن به هدف کمک خواهند کرد.

وی ورود مسئولانه مدیران را در جریانات و ریشه یابی مشکلات مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید براساس برنامه زمان بندی در ایام تبلیغات در روستاها مستقر و خدمات انجام شده را برای مردم تبیین کنند و اقدمات مورد نیاز روستا شناسایی کنند.

مقام عالی دولت در سرایان با تاکید بر این موضوع که مدیران در ایام انتخابات تصمیمات خلق الساعه و شگفتی ساز را از دستور کار بایدخارج کنند، افزود: برخی تصمیمات نیازمند اغناسازی و زمینه سازی است.

 

 

کاهش ۲۹ میلیون مترمکعبی آبگیری سازه‌های آبخیزداری/۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان حدود ۲۹ میلیون مترمکعبی کاهش یافته است.

نصرآبادی  گفت: در بارندگی‌هایی که در روز‌های اخیر در استان داشتیم ۴۰۰ هزار مترمکعب از بارش‌های شهرستان زیرکوه و ۵۰۰ هزار مترمکعب از بارش‌های قائنات به روان آب مبدل شد و در سایر شهرستان‌ها بارش‌ها به صورتی نبود که منجر به جاری شدن روان آب شود.

وی افزود: به طور کل از ابتدای سال آبی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره شده که امسال پایین‌ترین رقم در طول ۱۰ یا ۱۵ سال گذشته را شاهد بوده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در مدت مشابه پارسال ۳۰ میلیون مترمکعب آبگیری در سازه‌های آبخیزداری استان داشتیم که می‌توان گفت امسال حدود ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش آبگیری داشتیم و وضعیت آبی استان در حد مطلوبی نیست.

نصرآبادی افزود: امسال علی رغم پیش‌بینی‌هایی که شده بود میزان بارش‌ها به شدت کم بود و همین موضوع باعث شد تا میزان آبگیری در سازه‌های آبخیزداری استان تا این حد کاهش پیدا کند.

وی گفت: به طور کل در استان ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبی از انواع مختلف داریم و در سنوات گذشته تا ۸۷ میلیون مترمکعب آبگیری داشته ایم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*