اخبار خراسان جنوبی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی مطرح کرد:

انتقاد از تبلیغات محیطی شهر بیرجند

انتقاد از تبلیغات محیطی شهر بیرجند

حجت الاسلام رحیم آبادی با انتقاد از اینکه تبلیغات محیطی شهر بیرجند در شأن گفت: برنامه های شورای شهر و شهرداری بیرجند نیاز به پیوست فرهنگی و کارشناسی شفاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی امروز (۲۰ آذر) در جمع اعضای شورای شهر بیرجند اظهار داشت: با وجود انجام کار فرهنگی فراوان، بدنه فرهنگی کشور در انجام برنامه های فرهنگی ضعیف است.

وی به نگاه تسهیل گری اشاره کرد و افزود: پیاده سازی فرامین حداقل وظایفی است که باید انجام شود و هزینه کرد و برنامه ریزی بدون در نظر گرفتن اولویت ها مشکلاتی را به همراه دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه نظام اسلامی متکی به ارزش ها است، گفت: در برنامه های شورا و شهرداری نیاز به پیوست فرهنگی و کارشناسی شفاف است.

وی بر داشتن پیوست فرهنگی در همه اقدامات شورای شهر و شهرداری بیرجند تأکید کرد.

وی درخصوص فضاهایی که با مزایده در اختیار افراد قرار می گیرد، گفت: نباید تنها به گرفتن استعلام کفایت کرد و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی این مهم باید از دیگر زوایا نیز مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بر ضرورت احداث پارک بانوان تأکید کرد و گفت: باید بستر این مهم را حاکمیت فراهم کرده و در شمال و جنوب شهر مکانی را به این مهم اختصاص داده و سرپرستی پارک به افراد اهل واگذار شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی بر تشکیل هیأت اندیشه ورز قوی در شورا و شهرداری بیرجند تأکید کرد و گفت: باید در این راستا با اولویت اهل علم دبیر تمام وقت تعیین شود.

وی در خصوص تبلیغات محیطی شهرداری افزود: تبلیغات محیطی در شأن شورا نیست و خوراندن ذائقه سبک زندگی به مردم هوشمندی می طلبد.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد- رئیس شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدف تحقق ارزش های اسلامی به پیروزی رسید، گفت: در این راه شهدا و جوانان زیادی تقدیم نظام و انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تبلیغات سوء می پردازد، افزود: به عنوان متولیان فرهنگی و خادمان مردم گرد هم جمع شده تا مسایل و مشکلات بررسی و چاره اندیشی شود.

به گفته عبدالرزاق برخورد با ناهنجاری ها در مسائل فرهنگی نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی است و با تک محوری نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از موازی کاری، تداخل باید وظیفه هر دستگاه شفاف و مشخص شود و شهرداری و شورا به تنهایی نمی توانند برای پیشبرد اهداف فرهنگی ورود کنند.

سید علی زمزم معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامید خراسان جنوبی به وجود مشکلات و آسیب ها با شروع فصل بهار در پارک ها اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکلات نورپردازی غیر اصولی برخی پارک ها است.

وی این اقدام را در افزایش بزهکاری در این اماکن مؤثر دانست و خواستار تدبیر این مهم در پارک های توحید، صیاد شیرازی و… شد.

زمزم راه اندازی و تشکیل هیأت اندیشه ورز در زمینه بررسی آسیب ها و مشکلات را مؤثر دانست و بر تشکیل این مهم تأکید کرد و با بیان اینکه دادن مجوز برای برگزاری جشن در پارک ها پس از طی کردن مراحل سخت با اداره ارشاد است، یادآور شد: کنترل جمعیت با شهرداری و گیرنده مجوز است.

وی در زمینه همکاری بیشتر و دقت عمل در دادن مجوزها قول همکاری داد.

دکتر علیرضا محمودی راد یکی از اعضای شورای شهر بیرجند هم فضاسازی و تأمین فضای مناسب و مفرح در پارک ها را از وظایف شهرداری عنوان کرد و گفت: شورا و شهرداری در همه مناسبت های ملی و مذهبی حضور دارند.

او نیز بر تشکیل هیأت اندیشه ورز، تقویت برنامه ها و استفاده بهینه از ظرفیت ها تأکید کرد.

مرتضی یزدان شناس– یکی دیگر از اعضای شورای هر بیرجند هم گفت: وقتی بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح می شود مطالبه گر می شویم اما هیچ کس سهم خود را در نظر نمی گیرد.

وی با بیان اینکه باید فرایندها تعریف شده تا وظیفه هر دستگاه مشخص شود، گفت: باید بر عملکرد هر دستگاه متولی نیز نظارت صورت گیرد.

یزدان شناس به سند آمایش استان اشاره کرد و افزود: طرفیت های اقتصادی، تجاری و… مشخص شده اما سند فرهنگی استان و بیرجند تهیه نشده است و باید برای انجام کارها وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

وی با بیان اینکه هزینه فرهنگی شورا افزایش چشمگیری داشته است، بر تهیه سند فرهنگی بیرجند و تشکیل هیأت اندیشه ورز برای همه دستگاه های متولی فرهنگ تأکید کرد و گفت: باید امر به معروف تقویت شود چرا که انجام کار معروف از فساد جلوگیری می کند.

عباس سروری یکی دیگر از اعضای شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه درصدی از بودجه هر سازمان و دستگاه اجرایی باید در امور فرهنگی هزینه شود به بها دادن به قشر جوان و نوجوان تأکید کرد.

جواد بهدانی- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند هم به اجرای طرح فرهنگی تسنیم با محوریت اجرا در پارک ها اشاره کرد و گفت: برای احداث پارک بانوان تعدادی مکان پیشنهاد شده است.

وی درخصوص دکه ها و اماکن شهرداری و انجام استعلامات گفت: بر اساس قانون مناقصات، مزایده و…یاید در شرایط عدالت و آزاد شرایط برای حضور همه فراهم شود.

رضا حسنی صفت- دیگر عضو شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه باید اماکن شهرداری به افراد اهل واگذار شود، گفت: امربه معروف وقتی محقق می شود که از بالاترین مرجع هر دستگاه آغاز شود.

در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان شد

مصالح ساختمانی بومی در نهضت مسکن ملی استفاده شوند

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۷ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است که برای تکمیل آن‌ها باید از تولیدات استان استفاده شود تا زمینه رونق اقتصادی و توسعه استان محقق شود.

اشرفی در معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان بیرجند گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان استان به همت مجموعه عمرانی استان در حال برگزاری است که زمینه تعامل همه فعالان حوزه ساختمان و انبوه سازان را فراهم کرده است.

او از ساخت ۶ تا ۷ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و افزود: یکی از حلقه‌های پیوند بین انبوه سازان و صنایع وابسته که به صورت کاربردی در صنعت ساختمان هست، همین برگزاری نمایشگاه ساختمان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به تولیدات و تجهیزات صنعت ساختمان در استان اشاره کرد و گفت: استان در تولید محصول سرامیک، محصولات پلیمری، تأسیسات برق و اتصالات برق حرف برای گفتن دارد و این نمایشگاه می‌تواند بین انبوه سازان و تولید کنندگان صنایع وابسته صنعت ساختمان پیوند ایجاد کند.

اشرفی یکی از دغدغه‌های صنعت ساختمان را این دانست که با وجود اقدامات خوب، اما هنوز برخی اقدامات اقناع کننده نیست و پیوند بین تولید کننده گان تجهیزات ساختمانی و انبوه سازان نیاز به تقویت و ترمیم دارد.

او تصریح کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان، پاویونی برای برقراری پیوند و ارتباط بین انبوه سازان، پیمانکاران و تولیدکنندگان است تا از محصولات استان حداکثر استفاده را در ساخت مسکن بهره گیری شود و برخی دغدغه‌های استان رفع شود.

جایگزینی کمک به نیازمندان با مجازات حبس

جایگزینی کمک به نیازمندان با مجازات حبس

 صدور احکام جایگزین حبس توسط یک قاضی دادگستری خراسان جنوبی که امسال داوطلب نمونه جمعیت هلال احمر نیز شده برای محکومان به زندان و نیازمندان، نجات بخش بوده است.

به گزارش ایرنا، ماجرا از زمان زلزله بشرویه در سال گذشته شروع شد زمانی که مشغول رسیدگی به یکی از پرونده‌های قضایی بود به ذهنش رسید تا حکمی برای کمک به قشر آسیب پذیر صادر کند.

از همان جا داوطلبانه به عضویت جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی درآمد و اکنون به عنوان داوطلب نمونه در کشور از حیث اقدامی جدید در ارتقای بانک امانات هلال احمر معرفی شده است.

“احمد قاسمی” معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان خراسان جنوبی و رئیس دادگاه انقلاب بیرجند است که به عنوان یک قاضی اعتقاد دارد هدف دستگاه قضا علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم و مجازات کردن، اصلاح مجرمان و بازگردان آنها به جامعه است.

او با همین دیدگاه زمان بررسی پرونده تصمیم می‌گیرد تا رای را به نحوی صادر کند که از برچسب زنی به فردی بدون سابقه کیفری جلوگیری شود.

حکم جایگزین حبس راه میانبر برای اصلاح محکومان به شمار می‌رود به ویژه که جنبه نوعدوستی و یاری رساندن به نیازمند داشته باشد.

این قاضی در توضیحات بیشتر به خبرنگار ایرنا گفت: تعلیق مراقبتی اجرای مجازات می‌تواند یک راهبرد نظارتی و رافت نظام در عین حال نوعی کیفر باشد که در کاهش جرم اثرگذار است زیرا بزهکار را از حبس نجات می‌دهد و اثرات سوء حضور در زندان را هم از بین می‌برد.

جایگزینی کمک به نیازمندان با مجازات حبس

وی ادامه داد: اگر فرد بعد از چند سال مرتکب جرم نشود حکم حبس اجرا نخواهد شد ولی اگر جرم تکرار شود باید طبق قانون مجازات حبس را تحمل کند از همین رو به فرد مجرم پیشنهاد کمک برای امور عام المنفعه به جای حبس داده می‌شود.

کمک به زلزله زدگان بشرویه و خوی اولین حکم جایگزین حبس بود که این قاضی دادگاه به عنوان یک داوطلب جمعیت هلال احمر صادر کرد و اخیرا هم حکمی در رابطه با تامین مواد غذایی برای مردم غزه صادر کرده است.

قاسمی گفت: این اقدام موجب تقویت حس انسان‌دوستی حتی در مجرمان می‌شود چه بسا حکمی برای خرید ۱۰ ویلچر صادر کردیم اما فرد ۱۵ عدد را خرید و تحویل نهاد مربوطه داد.

وی اظهار داشت: از شهریور سال گذشته تاکنون ۶۳ رای تعلیق مراقبتی و جایگزین حبس صادر شده که ۱۶ مورد برای هلال احمر بوده است.

رئیس دادگاه انقلاب بیرجند گفت: همچنین برخی رای‌ها کمک به کمیته امداد، بهزیستی و دیگر حوزه‌های کاهش آسیب اجتماعی است.

وی عنوان کرد: رای‌هایی که از این طریق صادر شده حتی از تعطیلی مراکز خدماتی بهزیستی جلوگیری کرده و در ایجاد اشتغال برای اقشار آسیب پذیر اثرگذار بوده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی هم گفت: هر سال تعدادی از افراد به عنوان داوطلب نمونه تجلیل می‌شوند که در این بین واقف، خیر، حامی و مسئول خانه هلال برتر وجود دارند.

احمد بخشی افزود: از آنجایی که انتخاب داوطلب نمونه از بین ۳۱ استان و در زمینه‌های مختلف بوده، معمولا خراسان جنوبی در زمینه حمایت‌های مالی توان رقابت با استان‌های بزرگ را ندارد.

جایگزینی کمک به نیازمندان با مجازات حبس

وی گفت: اما امسال خراسان جنوبی تنها از این جهت توانست با دیگر استان‌ها رقابت کند که یک قاضی دادگستری به عنوان داوطلب جمعیت هلال احمر احکام جایگزین حبس صادر کرده که منجر به ارتقای بانک امانات هلال احمر استان شده و کار جدید بوده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی بیان کرد: حداقل در ۶ سال گذشته از خراسان جنوبی داوطلب برتر در عرصه کشوری نداشتیم لذا امسال به دنبال روش جدیدی برای معرفی داوطلب نمونه بودیم که احکام جایگزین حبس قابلیت عرضه در سطح کشور را داشت.

وی گفت: در یکی از حکم‌های اخیر قضات استان، متهمان برای محکومیت خود ۵۱ کالای پزشکی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری و به بانک امانات پزشکی هلال احمر اهدا کردند.

 

 

بخشی ادامه داد: این کالاها شامل تخت، واکر، ویلچر، دستگاه‌های اکسیژن ساز، اندازه گیری قند خون، فشارسنج دیجیتالی و تشک مواج بوده که در بین بانک امانات شعب شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۵ داوطلب جمعیت هلال احمر در استان خراسان جنوبی گفت: برخی از این افراد هنوز پرونده را تکمیل نکرده‌اند و هر سال در فراخوان‌های مختلف این آمار افزایش می‌یابد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: داوطلبان هلال احمر در چهار گروه حمایت، مهارت، هدایت و مشارکت سازماندهی شده‌اند و براساس نیازی که احساس شود جمعیت هلال احمر را در اقدامات بشردوستانه یاری می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند خبر داد؛

برپایی نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری دانشجویان با ۱۰۰ غرفه

برپایی نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری دانشجویان با ۱۰۰ غرفه

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری دانشجویان در بیرجند با ۱۰۰ غرفه فعالیت خود را آغاز کرد.

 حسین فرزانه پور در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه بیرجند اظهار کرد: یکی از برنامه‌های هفته فرهنگی که توسط دانشگاه بیرجند پیش بینی شده برپایی نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۴۰ برنامه در طی هفته فرهنگی در دانشگاه بیرجند یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ این برنامه‌ها دارای اهمیت بسیاری به ویژه در دانشگاه‌ها است.

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: اگر بخواهیم دانشجویان پا به عرصه کار و کارآفرینی نهند برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها لازمه کار است.

فرزانه پور ادامه داد: نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان بیرجند حدود ۱۰۰ غرفه داشته که ویژه نمایش و فروش محصولات سنگی، چوبی، فلزی، سفالی، گلیم، نقاشی و طراحی، گلدوزی، کیف و سایر تولیدات دانشجویان استان است.

وی با اشاره به دستگاه‌های دخیل در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: ادارات زیادی مانند فنی و حرفه‌ای، تعاون روستایی، دانشگاه‌های استان و دانشکده هنر و مدیر فرهنگی دانشگاه در این امر مشارکت داشته‌اند.

نمایشگاه صنعت ساختمان ارتباط حیاتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌‌کند

 

نمایشگاه صنعت ساختمان ارتباط حیاتی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد می‌‌کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته استان می‌تواند ارتباط حیاتی بین تولیدکننده و فعالان صنعت ساختمان برای مصرف ایجاد کند تا توان و ظرفیت‌های همدیگر را همپوشانی کنند.

علیرضا خامه‌زر در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته استان اظهار داشت: پاویون اتاق بازرگانی در نمایشگاه صنعت ساختمان  و صنایع استان به همت و محوریت کمیسیون عمران اتاق ایجاد شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از بخش خصوصی به ویژه فعالیت حوزه ساخت و ساز و صنایع وابسته استان است تا بین بخش‌های مختلف هم افزایی ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: توان و پتانسیل فعالان صنعت ساختمان در این نمایشگاه شناخته می‌شود و انبوه‌سازان، مسئولان متولی، پیمانکاران و تولیدکنندگان می‌توانند در صنعت ساختمان همدیگر را همپوشانی کنند.

خامه‌زر با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در صنعت ساختمان جزو استان‌های پیشرو است، ادامه داد: در حوزه مسکن مهر و طرح نهضت ملی تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام شده و در این زمینه جزو استان‌های شاخص هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه در استان برخی مصاح ساختمانی با کیفیت را تولید می‌کنیم، گفت: هدف ما از این نمایشگاه برقراری پیوند و ارتباط بین تولیدکنندگان استانی  و مصرف‌کنندگان مصالح ساختمانی است.

وی تصریح کرد: بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته استان می‌تواند ارتباط حیاتی بین تولیدکننده و فعالان صنعت ساختمان برای مصرف ایجاد کند تا توان و ظرفیت‌های همدیگر را همپوشانی کنند و علاوه بر حفظ اشتغال استان، ورود نقدینگی به استان بیشتر شود.

خامه زر ادامه داد: صنعت ساختمان یک صنعت مادر است و صنایع زیادی به آن وابسته است، به عبارتی ساختن هر متر ساختمان ممکن است مبالغ زیادی را بطلبد. بنابراین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان باید از ظرفیت نمایشگاه استفاده کنند و مصالح باکیفتی و با قیمت مناسب را تولید کنند که قابلیت استفاده در ساخت و ساز استان را داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*