اخبار علمی/بادام یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است/مکمل‌های زنجبیل ممکن است در درمان بیماری‌های خودایمنی مفید باشند/پاییز فصل خوردن غذاهای گرم و تَر است

نتایج مطالعه نشان می دهد؛

بادام یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است

بادام یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است

تحقیقات جدید نشان می دهد که افزودن بادام به یک رژیم غذایی کم کالری می تواند به کاهش قند خون و فشار خون کمک کند و در عین حال در کاهش وزن نیز موثر باشد.

به گزارش هلث لاین، مردم اغلب از خوردن آجیل به دلیل کالری و چربی زیاد آن اجتناب می‌کنند.

با این حال، یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که بادام می‌خورند، به اندازه افرادی که بادام مصرف نمی‌کنند، وزن کم کردند.

کارشناسان تغذیه می‌گویند آجیل هایی مانند بادام سیر کننده و حاوی انواع مواد مغذی مورد نیاز هستند. از اینرو وقتی به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل خورده شوند، می‌توانند به مدیریت وزن کمک کنند.

این مطالعه نشان داد افرادی که بادام را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با کالری محدود می‌خوردند، حدود ۹.۳ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

آنها همچنین بهبودهایی را در معیارهای مختلف سلامت قلبی متابولیک مانند فشار خون، قند خون و چربی‌ها تجربه کردند.

پژوهشگر طب ایرانی عنوان کرد؛

پاییز فصل خوردن غذاهای گرم و تَر است

پاییز فصل خوردن غذاهای گرم و تَر است

پژوهشگر طب ایرانی، درباره تغذیه فصل پاییز با مزاج سرد و خشک، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی میرغضنفری، با اشاره به سرد و خشک بودن مزاج فصل پاییز، گفت: در این فصل به دلیل تغییر خصوصیات آب و هوایی و دمایی برخی از مشکلات و بیماری‌های جسمی و روحی مانند آلرژی‌ها، مشکلات گوارشی، مفصلی، تنفسی، افسردگی یا سرخوشی و…، بیشتر رخ می‌دهد که می‌توان با رعایت تدابیر فصل پاییز از برخی مشکلات جلوگیری کرد.

وی افزود: اشخاص سوداوی یا با غلبه سودا، باید در این فصل از غذاهای با طبع گرم و تر مانند آبگوشت، کباب، گوشت گوسفندی، گوشت شتر، کبک و بلدرچین، تخم‌مرغ آب پز و عسلی یا نیمرو، گندم و محصولات آن مانند نان، بلغور گندم، آش و حلیم، نخود و لوبیا و غذاهای حاوی آنها، نان سنگک با مختصری کره یا روغن حیوانی بیشتر استفاده کنند. همچنین خوردن مواد شیرین مانند شیره خرما و انگور، نبات، عسل، مرباهای خانگی، میوه‌های شیرین، کشمش، انگور، به، سیب، خربزه، انجیر تازه، توت تازه، توت خشک و سبزیجاتی مانند ریحان و ترخون، تنقلات مانند بادام و بادام زمینی، فندق، فرنی بادام، حریره بادام و افزودنی‌هایی مانند هل، دارچین و زنجبیل باعث می‌شود بدن این افراد گرم شود و رطوبت پیدا کند و سودای زیاد، کم‌کم دفع شود.

میرغضنفری با اشاره به اینکه در این فصل، بروز یبوست به معنی خشکی بدن و کلاً خشکی مزاج شامل خشکی پوست و مغز بیشتر می‌شود که از مصادیق شایع آن یبوست گوارشی است، گفت: یبوست با تجمع مواد زائد در بدن، زمینه عفونت‌های ویروسی و غیره از جمله سرماخوردگی را فراهم می‌کند و به همین دلیل در این فصل باید ملین‌های رو به گرم همچون انجیر، گلابی، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین و شکر سرخ در شیر داغ بیشتر مصرف شوند. همچنین روغن مالی روی شکم با روغن زیتون یا روغن بادام شیرین در جهت عقربه‌های ساعت نیز می‌تواند به رفع یبوست و خشکی کمک کند.

گزارش محققان؛

مکمل‌های زنجبیل ممکن است در درمان بیماری‌های خودایمنی مفید باشند

مکمل‌های زنجبیل ممکن است در درمان بیماری‌های خودایمنی مفید باشند

تحقیقات جدید نشان می دهد زنجبیل ممکن است به مدیریت التهاب در بیماری های خودایمنی کمک کند.

به گزارش مدیکال نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های زنجبیل ممکن است یک رویکرد امیدوارکننده برای مدیریت التهاب در افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی ارائه دهند.

این مطالعه بر توانایی زنجبیل برای تأثیرگذاری بر نوتروفیل ها تأکید می‌کند و آنها را کمتر مستعد ابتلاء به NETosis می‌داند؛ فرآیندی که با التهاب و بیماری‌های خودایمنی مختلف مرتبط است.

از آنجایی که بیماران بیشتر به داروهای طبیعی مانند زنجبیل برای کاهش علائم روی می‌آورند، محققان مشتاق هستند تا پتانسیل درمانی آن را بیشتر بررسی کنند، به ویژه برای بیماری‌هایی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و حتی کووید ۱۹.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*