اخبار علمی/زردچوبه برای درمان سوءهاضمه موثر است/زنان جوان ورزش را پس‌انداز کنند/ واکسن کووید به شکل قرص/کم تحرکی در زندگی باعث زوال عقل می‌شود

گزارش محققان تایلندی؛

زردچوبه برای درمان سوءهاضمه موثر است

زردچوبه برای درمان سوءهاضمه موثر است

یک مطالعه کوچک نشان داده است که زردچوبه به اندازه داروی “اُمپرازول” در درمان سوء هاضمه مؤثر است.

به گزارش هلث لاین، با توجه به نتایج یک مطالعه کوچک، زردچوبه ادویه آشپزی ممکن است به اندازه برخی از داروها برای درمان علائم سو هاضمه مؤثر باشد.

یافته محققان نشان می‌دهد شرکت کنندگان پس از مصرف مکمل‌های زردچوبه به مدت ۲۸ روز، کاهش قابل توجهی در شدت علائم را تجربه کردند.

کورکومین، ماده موجود در زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب می‌شود.

زردچوبه را می‌توان به چای، خورش، یا به صورت مکمل اضافه کرد.

تحقیقات جدید نشان داده است که کورکومین ممکن است به اندازه امپرازول- دارویی که برای مهار اسید معده اضافی استفاده می‌شود- در تسکین سوءهاضمه در افرادی که مبتلا به سوءهاضمه هستند مؤثر باشد.

در نهایت، محققان تاکید می‌کنند مردم نباید مصرف داروهای PPI مانند امپرازول را بدون مشورت با پزشک خود کنار بگذارند، به ویژه که ممکن است هنگام ترک این داروها، ریفلاکس اسید را تجربه کنند.

کم تحرکی در زندگی باعث زوال عقل می‌شود

دانشمندان دریافتند که بی تحرکی در زندگی خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد بالای ۶۰ سال افزایش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه آریزونا و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به این نتیجه رسیده اند که سبک زندگی کم تحرک در افراد مسن با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

در این مطالعه، نویسندگان بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند. تمام شرکت‌کنندگان بالای ۶۰ سال سن داشتند و در ابتدا زوال عقل تشخیص داده نشد. سپس داده‌ها به یک الگوریتم یادگیری ماشینی وارد شدند که اطلاعات را تجزیه و تحلیل و طبقه بندی می‌کرد. آن‌ها همچنین داده‌های بیمارستان‌ها را بررسی کردند تا تشخیص دهند چه کسانی دچار زوال عقل شده اند.

پس از تنظیم جمعیت و سبک زندگی، این تیم دریافتند که خطر ابتلا به زوال عقل در میان سالمندانی که بیش از ده ساعت در روز بی تحرک بودند، به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*