گفته می شود

گفته می شود محمدجواد ظریف به برخی حملات و ادعای تحسین ترکمنچای توسط او، واکنش نشان داد. وزیر خارجه سابق ایران نوشت: «نوشته کوتاه چند روز پیش بنده به بحث و نقدهای فراوانی انجامیده، که امری مبارک است. اما دیدنی است که چگونه کلمات “نکوهش” ترکمانچای و “جلوگیری” از ترکمانچای ها به”توجیه”، “تحسین” و حتی “تقدیس” برگردانده شده‌اند. امان از سلطه سیاسی کاری حتی بر واژگان فارسی!»

 

 

گفته می شود علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ گفته در خصوص آثار سوء اقدامات شورای نگهبان با آیت‌الله جنتی صحبت کرده‌ام، نه ایشان می‌تواند مرا قانع کند و نه من، ایشان را؛ چون بالاخره ما از دو نسل هستیم. ولی واقعاً دل ایشان و امثال ایشان برای انقلاب می‌تپد و برای حفظ انقلاب دارند این کارها را انجام می‌دهند. می‌گویند ما نباید بگذاریم افراد غیرخودی وارد مجلس شوند و باید مجلسی داشته باشیم که همه کسانی که ملتزم به اسلام هستند، بیایند. این ۱۲ نفر شورای نگهبان که ما می‌شناسیم، نشسته‌اند یک پرونده را می‌آورند و می‌بینند مجموعه اتهاماتی به یک فردی وارد شده. خودشان هم که نمی‌توانند بروند دنبال کنند. این آشی است که جای دیگری پخته شده و در اختیار شورای نگهبان گذاشته‌اند. شورای نگهبان هم می‌گوید با این اتهامات باید حتماً رد صلاحیت شود.

 

 

گفته می شود رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته نحوه دستگیری دو مدیر سازمان محیط‌زیست در ماه‌های گذشته درست نبود و متاسفانه حرمت افراد حفظ نشد؛ کسانی که دستگیر شده بودند، در حال حاضر آزاد و در شغل خود مشغول هستند. دستگاه‌های مسئول باید توضیحات کامل دهند که چه اتفاقی افتاده و در این‌باره از دستگاه‌ها گله کردیم که آنها نیز با نظر ما موافق بودند.

 

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده  مجلس گفته در یکی از مراکز همسریابی که زیر نظرم تشکیل شده بود، نزدیک به ۵۰۰ ازدواج صورت گرفت که تنها یکی از این ازدواج‌ها منجر به طلاق شد.

 

 

گفته می شود در پی سفر سلطان عمان به ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده ایسنا به زودی مبلغی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و از طریق منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین‌المللی پول وارد ایران خواهد شد.

 

 

 

گفته می شوداحسان خاندوزی گفته موفق شده‌ایم رشد سرمایه گذاری منفی ۵ درصد سال ۱۴۰۰ را به رشد سرمایه گذاری حدودا ۷ درصدی برسانیم؛ بنابراین، از سیاه چاله رشد منفی سرمایه گذاری خارج شدیم. اگر بناست رشد تولید صورت بگیرد نمی توانیم بخش مالی را در اختیار سفته‌بازان قرار دهیم.

 

 

گفته می شود ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ادعای فایننشال تایمز مبنی بر دیدار رابرت مالی با سفیر ایران در سازمان ملل درباره تبادل زندانیان آمریکایی نیز گفته چیزی برای گفتن در این زمینه ندارد. وی افزود: ما دارای ابزارهای لازم برای ارسال پیام به ایران در مواردی که در راستای منافع آمریکا باشد، هستیم. ما در خصوص محتوای این پیام ها یا چگونگی ارسال آنها توضیح نمی دهیم

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*