گفته می شود

گفته می شود بخش فارسی صدای آمریکا در خبری اختصاصی نوشته که یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مورد هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی گفت که ایران می‌تواند از این مبالغ برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند. موضع ایالات متحده همزمان با حضور رئیس‌جمهوری کره جنوبی در کاخ سفید ابراز شده است.

 

 

گفته می شود عزت‌الله ضرغامی گفته با توجه به بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه‌های عمرانی و ارتباطات همچون راه‌آهن اردبیل در آینده نزدیک، آینده گردشگری استان اردبیل در کلیه حوزه‌ها بسیار روشن بوده و توسعه بسیار قابل‌توجهی خواهد داشت. وی بیان کرد: در هیئت دولت لغو روادید ۵۰ کشور با ایران در دستور کار است و در آینده نزدیک، این موضوع اجرایی خواهد شد.

 

 

 

گفته می شود حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور گفته در خصوص ادعای آقای بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، بلافاصله دستورات لازم به معاونت مربوطه در دادستانی کل کشور برای پیگیری موضوع داده شد تا از فردی که چنین ادعائی کرده است خواسته شود مدارکی بر اساس آن چه ادعا نموده‌اند را ارائه داده تا بررسی لازم صورت گیرد و اگر مدارکی وجود نداشته باشد به دلیل اینکه موضوع مهم و با حیثیت دولت و مجلس شورای اسلامی در ارتباط است، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و مراتب به دادستانی تهران ارجاع داده خواهد شد.

 

 

گفته می شود نماینده مردم تبریز با تأیید اظهاراتش درباره اهدای خودرو توسط وزیر صمت به برخی نمایندگان گفته «اکثریت مجلس مرتکب این مسئله نشده است و اکنون نوبت نمایندگان است که برائت خود را از این موضوع اعلام کنند و بگویند و بخواهند مشخص شود چه کسانی این خودرو‌ها را دریافت کرده‌اند تا کلیت مجلس زیر سؤال نرود.» احمد علیرضابیگی با تأیید اظهاراتش درباره اهدای خودرو به برخی نمایندگان گفت: «بدیهی‌ترین و روشن‌ترین موضوع این است که بین ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو بین کارکنان مجلس ونمایندگان تقسیم شده است.

 

 

 

گفته می شود تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار کمیسیون اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و فرانسه در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد قابل توجه ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۷ میلیون یورو رسیده است.

 

 

گفته می شود تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از جریان اسکناس و سکه‌های رایج نشان می‌دهد که تا پایان بهمن ماه سال گذشته، ۱۰۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در دست مردم است که نسبت به بهمن ماه ۱۴۰۰، رشد ۴۲.۹ درصدی دارد.

 

 

 

گفته می شود سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور، با اشاره به ادعای یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر دریافت ماشین شاسی‌بلند از سوی برخی نمایندگان مجلس در ازای رای‌ منفی به استیضاح وزیر صمت، تاکید کرد: چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست و از قوه قضاییه خواست اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

 

 

 

گفته می شود در پی لغو ممنوع الخروجی جعفر پناهی و تحویل گذرنامه به او پس از حدود ۱۴ سال و خروج او از کشور، شایعاتی مبنی بر مهاجرت وی از ایران منتشر شد. «صالح نیکبخت» وکیل جعفر پناهی در مورد این خبر گفت: «من نمی‌دانم این افراد، با چه اهدفی دروغ پراکنی می‌کنند‌؛ سفر، حق همه شهروندان است و این حق، علیرغم ده‌ها دعوت‌نامه کاری و هنری که هر کدام می‌توانست برگی از افتخارات جامعه هنری کشور باشد، از چهارده سال پیش از آقای پناهی و مهمتر از آن از ایران و هنر کشور دریغ شده بود. آقای پناهی همچنانکه از آثارش پیداست؛ عاشق و بلکه شیفته مردم و میهن خویش می‌باشد. آن‌چیزی که می‌توانم بگویم آن است که با آقای پناهی برای روز چهارشنبه هفته پیش‌رو، قرار ملاقات دارم و قرار است در دفتر کارم میزبان ایشان باشم.»

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*