گفته می شود

گفته می شود جانشین رئیس پلیس راهور از افزایش تا ۳۰۰ درصدی جرایم تخلفات رانندگی خبر داد و گفته جریمه عبور از چراغ به یک میلیون تومان خواهد رسید. سردار سیدتیمور حسینی ظهر سه شنبه در گفت و گویی اعلام کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به سمت چپ، حرکات مارپیچ و رانندگی در حالت مستی از تخلفات رانندگی حادثه ساز هستند که پیشنهاد افزایش این جرایم را از طریق وزارت دادگستری ارائه کرده‌ایم و این موضوع در هیأت دولت مطرح می‌شود. این مقام انتظامی بر لزوم افزایش جرایم رانندگی برای بازدارندگی تخلفات تاکید کرد و گفت: پلیس راهور پیشنهاد داده است جرایم رانندگی چند برابر شود و این افزایش بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

 

گفته می شود دستیار سیاسی رئیس مجلس گفته ما در حکمرانی فضای مجازی‌مان کلی دستگاه مرتبط با حوزه فضای مجازی داریم که دارند کار می‌کنند، ولی خروجی آن‌ها قبل فیلترینگ و بعد فیلترینگ هر دو ناکارآمد بوده است. یک زمانی می‌گفتند که به خاطر فیلترینگ مشکلات داریم فیلتر کردیم و چندین ماه هم الان فیلتر بود، فرقی کرد؟ همچنان نرخ ارز را دارند کانال‌های تلگرامی پر قدرت‌تر از قبل بالا پایین می‌کنند، چون ما واتساپ را بستیم و مردم کوچ کردند به تلگرام، برخی به نرم‌افزار‌های داخلی رفتند خداروشکر، اما بخشی هم به تلگرام رفتند و قدرت تلگرام بیشتر شده است. با این حال شما در صحبت‌های مسئولین می‌بینید که می‌گویند کانال‌های تلگرام دارند نرخ ارز تعیین می‌کنند.

 

 

 

گفته می شود بنا بر پیش‌بینی‌ها در سال جاری، میانگین مصرف بنزین به بیش از ۱۱۸ میلیون لیتر در روز خواهد رسید، در حالی که تولید بنزین طبق گزارش مرکز مطالعات زنجیره ارزش حدود ۱۰۵ میلیون لیتر در روز خواهد بود؛ این بدان معناست که در سال جاری دولت سیزدهم برای پاسخ به تقاضای داخلی مجبور به واردات روزانه حداقل ۱۰ میلیون لیتر است.

 

 

 

 

گفته می شود مدیرکل ثبت‌ احوال سیستان و بلوچستان گفته این استان از نظر نرخ ثبت ولادت با ۲۷.۹ در هزار، رتبه اول در کشور را دارد و از نظر تعداد ولادت ثبت شده پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

 

 

 

گفته می شود ابوذر ندیمی، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل اقتصادی گفته «افراد کابینه می‌توانند اثرگذار باشند و با تکیه بر برجستگی‌های علمی، مدیریتی و اخلاقی بر مجموعه خود اثر داشته باشند. افراد کنونی کابینه دارای ویژگی‌های کارزماتیک نیستند که بتوانند منشأ اثر باشند. آنها بیشتر مدیر هستند و از حوزه تعریف‌‌شده هم پایشان را فراتر نمی‌گذارند؛ یعنی خلاقیت خاصی ندارند. بعضی از آنها حتی سابقه اجرایی هم نداشتند». او ادامه داد: «یک پرسش مهم وجود دارد؛ اینکه مگر خود رئیس جمهور وزرایش را انتخاب نکرد؟ به نظر می‌رسد که واقعا خیلی از افرادی که می‌بینیم انتخاب شخص رئیس جمهور نبودند و به دلایل مختلف روی کار آمدند. به همین دلیل هم اکنون می‌بینیم که به خصوص تیم اقتصادی دارای هارمونی لازم نیست. اما این نکته را باید بگوییم به هر حال این وزرا حتی اگر انتخاب صددرصدی رئیس‌جمهور نبوده باشند، با تأیید او روی کار آمده‌اند و مردم با هر میزانی که به آقای رئیسی رأی داده‌اند، او را رئیس‌جمهور کشور کرده‌اند و آقای رئیسی مسئول تصمیمات مأخوذه است.»

 

 

 

گفته می شود رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت عاملان انتشار تصاویر خصوصی زنان در شبکه های اجتماعی خبر داد. سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به آغاز تحقیقات ماموران در این خصوص گفت: طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپ ها و… منبع انتشار این تصاویر است و مدیران این صفحات بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد و با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف آنها کرده‌اند. معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی افزود: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کرده بودند دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

گفته می شود ستار شیرعالی بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی، در نامه‌ای هشداری به مدیران عامل بانک‌ها و موسسه‌های مالی کشور، خواستار رفع مسدودی وجوه حساب‌های وکالتی متقاضیان طرح اولویت‌بندی خرید خودرو‌های وارداتی و تولید داخل شد. وی در این نامه بر این نکته تاکید کرد که به‌رغم انجام اولویت‌بندی متقاضیان طرح و ضرورت رفع مسدودی این حساب‌ها در صورت انصراف و درخواست متقاضیان که مورد پیگیری مکرر سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تأکید وزارت صمت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده، متأسفانه اقدام لازم از سوی شبکه بانکی برای رفع مسدودی وجوه حساب‌های مذکور انجام نشده و این موضوع موجب نارضایتی و طرح شکواییه‌های متعدد از سوی متقاضیان به سازمان بازرسی شده است.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه تورم کلیه سیاست‌گذاری‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است، گفته نمی‌توان انتظار داشت سیاست و برنامه‌های اقتصادی در شرایطی که با تورم بالای ۴۰ درصد مواجهیم به‌درستی اجرا و اعمال شوند؛ تورم فعلی به شدت قابلیت پرش به بالاتر از این را دارد. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی هیچ سقفی را نمی‌توان برای درآمد ثابت در نظر گرفت که زورش به تورم فعلی برسد.

 

 

 

گفته می شود رییس کل اسبق بانک مرکزی نوشته کسری تراز تجارت خارجی ۱۴۰۱معادل۶.۵ میلیارد دلار شد، که بیشترین کسری تجاری در سه سال اخیر است. تراز تجاری در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰به ترتیب منفی ۴ و منفی ۴.۵میلیارد دلار بوده است. براساس آمار منتشره توسط گمرک ایران رقم وزنی صادرات غیرنفتی در سال ۱۴۰۱ در حدود سال ۱۴۰۰ بود. این در حالی است که ادعا شده بود با تلاش های دولت جهش جدی در صادرات در سال گذشته انجام گرفته است. با بررسی گزارش های آماری مشخص می شود آنچه موجب رشد و رسیدن ارزش تجارت خارجی ایران به رقم ۱۱۳ میلیارد دلار شده، صرفاً افزایش قیمت های جهانی محصولات صادراتی و وارداتی ایران بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*