گفته می شود

گفته می شود مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران از تشکیل پرونده قضایی برای خانمها “کتایون ریاحی” و “پانته آ بهرام” به‌ علت جرمِ کشف حجاب در ملا عام و انتشار تصاویر در فضای مجازی خبر داده است.

 

 

 

گفته می شود عضو حزب کارگزاران سازندگی گفته مردم در انتخابات‌، افراد و ائتلاف‌های جدیدتری را می‌خواهند و از کسانی که امتحان پس دادند و موفق نبودند، از جمله از لیست روحانی، استقبال نخواهند کرد.

 

 

 

گفته می شود عطاءلله مهاجرانی نوشته در شب قدر، استاد شیخ حسین انصاریان واعظ صاحب سخن و صاحب سبک، از جمله درباره شیوه سخن گفتن با بانوان یا دخترانی که حجاب را مراعات نمی‌کنند و بی‌حجابند، مطالبی را گفت که با واکنش‌های گوناگونی روبه‌رو شد. این سخنان، تمامی مستند و متکی بر آیات قرآنی و روایات نبوی و علوی و سیره و منش پیامبر اسلام و امامان معصوم علیهم‌السلام است. در واقع این سخنان همان اسلامی است که کانون جاذبه، فرهنگ‌ساز و تمدن‌آفرین بوده است.

 

 

 

 

گفته می شود نتایج نظرسنجی سالانه از ۸۳ بانک مرکزی که مجموعا ۷تریلیون دلار از دارایی‌های ارزی جهان را مدیریت می‌کنند، نشان می‌دهد که بیش از دوسوم شرکت‌کنندگان معتقدند همتایان آن‌ها دارایی طلای خود را در ۲۰۲۳ افزایش خواهند داد.

 

 

 

گفته می شود سرنشین خودروی پژو پارس بعد از طی دو مرحله تذکر قانونی و توقیف سیستمی و ارسال پیامک با سرشماره “police” ضمن بی‌توجهی نسبت به قانون عفاف و حجاب برای بار سوم، به اقدامات غیر قانونی خود ادامه داده و خودروی نامبرده در پارکینگ منزل وی به وسیله قفل چرخ توقیف قانونی شده است.

 

 

گفته می شود دولت بهار، رسانه منتسب به محمود احمدی نژاد در خبری با تیتر «سنگ‌ صبور مردم»، تصاویری از «دیدار مردمی» وی نیز که اعلام شده، مربوط به روز چهارم اردیبهشت ماه است، منتشر کرد. این رسانه نوشت: احمدی نژاد طی ده سال اخیر مستمر و هر روزه، پیش از عزیمت به محل کار یا دانشگاه، با مردمی که از نقاط مختلف کشور به میدان ۷۲ نارمک مراجعه می کنند، دیدار کرده و ضمن توجه به سخنان، خواسته ها و مسائل آنها، در حد توان اهتمام خود را مصروف حل مشکلات مردم می نماید.

 

 

گفته می شود فرزند حجت الاسلام مهدی کروبی، ادعای رفع حصر پدرش را تکذیب کرد. حسین کروبی، فرزند حجت الاسلام مهدی کروبی درباره آخرین وضعیت پدر خود گفت: در مورد موضوعی که عنوان شده محدودیت حصر ایشان برداشته شده است، باید بگویم چنین خبری صحت ندارد و حصر همچنان به قوت خود باقی است و چیزی تغییر نکرده است. نکته دیگر درباره آلزایمر ایشان مطرح شده که طبیعتا با بالا رفتن سن، حافظه هر کسی آسیب می‌بیند؛ اما آقای کروبی آلزایمر هم نگرفتند و حالشان خیلی خوب است و حواس ایشان هم سر جایش است.

 

 

گفته می شود به گزارش وال استریت ژورنال، مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) در گزارشی اعلام کرد، ارتش روسیه از پهپادهای شاهد ساخت ایران و “سایر سامانه‌ها با دقت پایین‌تر” همچنان در حملات خود علیه اوکراین استفاده می‌کند. در این گزارش به اظهارات یوری اینات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین، اشاره شده که گفته تحویل محموله اخیر پهپادها از ایران به روسیه در حالی انجام شده که روسیه از سپتامبر سال گذشته تقریبا تمامی ذخایر موشک‌های استراتژیک خود را مصرف کرده است. این مقام ارتش اوکراین اضافه کرده نیروهای اوکراینی ۷۵۰ فروند از ۸۵۰ موشکی را که روسیه در این مدت به سمت اوکراین پرتاب نموده است، سرنگون کرده‌اند. به گفته او نیروهای روسیه در این بین به استفاده از سامانه‌های موشکی ارزان‌تر و با برد کوتاه‌تر روی آورده‌اند.

 

 

گفته می شود عبدالله گنجی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: برخی گمان می‌کنند رفراندوم در اصل ۵۹ قانون اساسی برای تغییر نظام سیاسی است و می‌پندارند روشی بدون خشونت برای گذار از جمهوری اسلامی است. برخی نیز تصور می‌کنند رفراندوم می‌تواند اسلامیت نظام را تعطیل کند و درعین حال جمهوری اسلامی اسمی همچنان باقی بماند! روحانی فکر می‌کند طرح این موضوع رأی‌ساز است و می‌توان در هر شرایط معیشتی نیز این موضوع را طرح کرد و رأی آورد. به همین دلیل وارد مصداق گزاره دقیق رفراندوم نمی‌شود. خود وی نیز می‌داند که طرح این موضوع نوعی جنگ روانی، پوشاندن کچلی‌های خود و نوعی بی‌اخلاقی سیاسی است؛ چرا؟ چون رفراندوم یک سازوکار حقوقی روشن است. چرا هیچ گامی به سوی این فرایند برداشته نشد و نمی‌شود اما در رسانه شعار آن داده می‌شود؟! هیچ‌کس نباید با اصل رفراندوم مخالف باشد، زیرا جزو اصول قانون اساسی است. اما با اخلاق سیاسی و به دور از حقه‌بازی سیاسی باید به آن نگریست. آیا بن‌بست سیاسی این است که سکولار‌ها نمی‌توانند حاکم شوند؟ با رفراندوم دنبال حاکمیت سکولار‌ها هستید؟

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*