گفته می شود

 

گفته می شود به تازگی اخباری مبنی بر فعال شدن نزدیک ۱۰۰ ماهواره استارلینک در ایران منتشر شده اما مسوولان حوزه ارتباطات کشور تأکید کرده‌اند ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای باید براساس ضوابط ایران باشد.

 

 

 

گفته می شود سایت خبری و تحلیلی المانیتور در گزارشی به بررسی دلایل سکوت این روز‌های محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. المانیتور در این خصوص نوشته است: سکوت رئیس‌جمهور سابق، محمود احمدی‌نژاد از آغاز اعتراضات داخلی در ایران ۱۶ سپتامبر بسیار جالب است. احمدی‌نژاد پس از کناره‌گیری از قدرت در سال ۲۰۱۳، با احتیاط جلو رفت تا تصویر عمومی جدیدی برای خود ایجاد کند؛ تصویری که مشخصه‌هایش نگرش‌های لیبرال، سیاست خارجی آشتی‌جویانه و دیدگاه‌های تساهل‌آمیز در مورد حقوق زنان است. در این هشت سال ریاست‌جمهوری او، ایران را در انزوای بی‌سابقه‌ای فرو برد و یک دوره طولانی رکود اجتماعی و فرهنگی را رقم زد. تحت نظارت احمدی‌نژاد بود که فیس‌بوک و توئیتر مسدود شدند. چندین خبرگزاری و رادیو و تلویزیون خارجی مانند رویترز، بی‌بی‌سی ورلد و العربیه دفاتر خود را در تهران تعطیل کردند. چهره‌های اصلی طرفدار اصلاحات و روزنامه‌نگاران پس از انتخاب مجدد او در سال ۲۰۰۹ در دادگاه‌ها محاکمه و به حبس‌های طولانی محکوم شدند.

 

 

گفته می شود مجید تفرشی، پژوهشگر در برنامه موازنه با بیان اینکه بسیاری از تحریم‌های غربی علیه ایران، تحریم‌های ثانویه است، اما در مورد روسیه این مساله به ندرت رخ داده است، گفت: وارد شدن ایران در حمایت نظامی به روسیه بیشتر از آنکه به روسیه صدمه زده باشد، به ایران صدمه زده است. این موضوع در رسانه‌های غربی بزرگنمایی و تلاش شده تا فشار بیشتری بر ایران وارد شود.

 

 

گفته می شود دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را ۷ میلیون تومان در نظر گرفته است، در حالی که در بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق کارمندان دولت حدود ۵ میلیون تومان بوده است. در سال ۱۴۰۱ ابتدا متوسط افزایش حقوق ۱۰ درصدی در بودجه گنجانده شد، اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش دوباره ۱۰ درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

 

 

گفته می شود رئیس سازمان توسعه و تجارت گفته بحث کوتاژ ارزی را با همکاری بانک مرکزی با هدف رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان دنبال می کنیم تا ارز صادرکنندگان به کشور بازگردد و با قیمت نزدیک به بازار واقعی به فروش برسد.

 

 

گفته می شود رئیس دانشگاه اصفهان، با اشاره به ضرورت مهارت محور شدن دروس دانشگاهی، درباره عمر برخی از رشته‌های تحصیلی توضیح داد: برخی از رشته‌های دانشگاهی برای ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته هستند و در گذر زمان هیچگاه به‌روزرسانی نشده‌اند. در این زمینه مطالعات بین‌رشته‌ای باید تقویت شود که برمبنای آن بتوان رشته‌های متناسب با نیاز روز تعریف کرد.

 

 

گفته می شود عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشته دشمن در فتنه اخیر قله نظام یعنی مقام معظم رهبری را مورد هدف قرار داد، زیرا آن‌ها می‌دانستند تنها ولایت است که می‌تواند این فتنه‌ها را جمع کند. به گفته حجت الاسلام احمد خاتمی در اغتشاشات برای اولین بار به ولایت توهین شد که در واقع انجام این کار، توهین به دین و جانشین امام زمان (عج) است.

 

 

گفته می شود رییس سازمان صداوسیما با یادآوری اینکه همواره سازمان صداوسیما با تحریم‌ها روبه‌رو بوده است، در عین حال می‌گوید: تحریم گسترده شبکه‌های برون مرزی و داخلی و حتی سه بار تحریم سازمان صداوسیما در عرض دو ماه در نوع خود شگفت‌انگیز است.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*