گفته می شود

 

گفته می شود لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا برای اولین بار در ۸۰ سال اخیر همزمان با تداوم تنش‌های فزاینده بین روسیه و ائتلاف نظامی ناتو در اروپا مستقر شده است. به گزارش پایگاه شبکه خبری سی.بی.اس نیوز، این واحد پیاده‌نظام ارتش آمریکا مشهور به واحد “عقاب‌های غرّان” برای استقرار در ضمن داشتن آمادگی رزمی در هر میدان جنگی در جهان در عرض چند ساعت، تمرین کرد. شبکه خبری سی.بی.اس نیوز آمریکا در گزارشی نوشت این لشگر ارتش آمریکا در فاصله چند مایلی از مرز اوکراین مشغول اجرای مانورهای تمرینی برای جنگ با روسیه است.

 

 

گفته می شود سردار اشتری گفته ما در کشور ۳۰ میلیون دانش‌آموز داریم و طبق آمار تنها یک درصد از این دانش‌آموزان اقدام به اعتراض کردند، ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که تنها در ۵۰ مدرسه اعتراضاتی روی داد و در مجموع کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد و نهایتا ده‌ها هزار تن به خیابان‌ها ریختند و این‌ها در برابر جمعیت مردم ایران و جمعیتی که روز سوم مهر در سراسر کشور به خیابان آمدند قابل مقایسه نیستند

 

 

گفته می شود نبود سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته و تحریم جدی حوزه صنعت نفت و نبود منابع مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی منجر شده است که کشور با شرایط ناترازی روبه‌رو شود، اگر مجلس در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ و پس از آن فکر جدی نکند با بحران‌هایی بیش از پیش روبه‌رو خواهیم شد. یکی از آثار موضوع ناترازی مستقیم در حوزه نیروگاه‌های برقی است، نیروگاه‌های برقی چه در تابستان و چه در زمستان با کاهش تأمین سوخت روبه‌رو هستند. در زمستان پارسال حدود ۱۹۰ میلیون مترمکعب کاهش و ناترازی گاز داشتیم. پیش‌بینی ما افزایش هشت درصدی این آمار در زمستان است که معادل بیش از ۲۳۰ میلیون مترمکعب کاهش گاز خواهد بود.

 

 

گفته می شود روزنامه واشنگتن پست با استناد به مصاحبه‌ها و اسنادی که به دست آورده است گزارش داد، اگر ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، مالک توییتر شود شود، ممکن است سه چهارم نیروی کار این شرکت آمریکایی را تعدیل کند.

 

 

گفته می شود مانده کارت‌های بانکی صادر شده بانک‌ها تا پایان شهریور امسال حاکی از آن است که در حال حاضر معادل ۴۱۹ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۷ عدد کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک در کشور وجود دارد. در این زمینه، بررسی آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بانک ملی با صدور انواع کارت بانکی در رده نخست صدور انواع کارت بانکی قرار دارد.

 

 

گفته می شود یک روزنامه آمریکایی گزارش داده برخی از اسناد محرمانه‌ای که اف‌بی‌آی در عمارت دونالد ترامپ در «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا کشف کرد شامل برخی اطلاعات حساس درباره ایران و چین بود. روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است: «این اطلاعات چنانچه در اختیار دیگران قرار گرفته باشد می‌تواند روش‌های گردآوری اطلاعات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی را که ایالات متحده تمایل به مخفی نگاه داشتن آن دارد، به مخاطره بیندازد.»

 

 

گفته می شود «گروه ویژه اقدام مالی» ایران را در فهرست سیاه خود نگه داشت. گروه ویژه اقدام مالی(FATF) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورها وظیفه دارند تدابیر ویژه‌ای برای ایمن نگه داشتن سیستم‌ بانکی خود از مشارکت احتمالی در پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم از طریق نقل و انتقالات و نظام بانکی کشورهایی که در فهرست سیاه قرار دارند، انجام دهند. در ادامه آمده است که ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی خواهد ماند.

 

 

گفته می شود انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ ایران، از سازمان ملل خواسته‌اند درباره اینکه آیا این مساله نقض قطعنامه شورای امنیت به شمار می‌رود یا خیر تحقیق کند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*