گفته می شود

گفته می شود یزدی‌خواه نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه طرحی را در مجلس دنبال می‌کنیم تا برای دروغ‌پراکنی سلبریتی‌ها در فضای مجازی جرم و جریمه تعیین شود، گفت: حرف‌هایی که برخی سلبریتی‌ها می‌زنند، بازتاب‌های ملی و فراملی پیدا کرده و وجه جمهوری اسلامی را مخدوش می‌کند. او ادامه داد: سلبریتی‌ها حرف‌های ناروا و ناحقی می‌زنند و کسی هم با آن‌ها کاری ندارد. در همین روز‌های اخیر کسانی که در آمریکای شمالی یا در اروپا اظهارات غیرواقع مطرح کردند، چقدر جریمه می‌شوند. یزدی‌خواه تاکید کرد: به دنبال این هستیم با تنظیم یک ماده واحده، برای بحث فرافکنی، دروغگویی و انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی مصداق جرم و جریمه تعیین بکنیم.

 

 

گفته می شود خبرگزاری رسمی قوه قضاییه درباره ماجرای مرگ اسرا پناهی، دانش آموز اردبیلی نوشت: علی دایی حتی اظهارات خانواده دختر فوت شده را انکار می‌کند و مشخص نیست، چرا مدرکی دال بر ادعای خود ارائه نمی‌کند. انتظار می‌رود اگر علی دایی، مستنداتی در خصوص ادعای مطرح درباره مرگ دختر دانش آموز در اردبیل دارد، هرچه سریع‌تر آن را به مراجع ذیربط ارائه کرده و موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

 

 

گفته می شود روزنامه جمهوری اسلامی نوشته چند سالی است که اینجا و آنجا سخن از شبکه اطلاعات ملی یا اینترنت ملی (بخوانید اینترانت!) می‌رود و حالا نیز یکی از «حاشیه‌نشینان» سیاست و قدرت، «فتوا» داده که این کار «یک واجب شرعی است»! … آنچه در فکر و سخن این دست مسئولان، «اینترنت ملی» یا «طرح صیانت» خوانده می‌شود، در واقع «حصر عمومی» یک ملت است و «بانیان» و «حامیان» باید بدانند که نمی‌توان یک ملت را، آن هم به بزرگی و آزادی‌خواهی ملت شریف ایران، حتی با برچسب ناچسب «ملّی»، «محصور» ساخت.

 

 

گفته می شود مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرده حسین -ج جزو فوتی‌ها به دلیل استنشاق دود ناشی از اقدام محکومان سارق در آتش زدن کارگاه خیاطی زندان اوین است؛ اما ادعای صدای آمریکا کذب محض است و اصولا تاریخ بازداشت متوفی ۱۹ تیر ۱۴۰۱ است یعنی چند ماه قبل از اغتشاشات اخیر و از آن تاریخ تا روز آتش سوزی بدون مرخصی در زندان بوده است.

 

 

 

گفته می شود علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق درخصوص تاثیری که قطعی اینترنت بر کار تجار و فعالیت‌های تجاری گذاشته است، می‌گوید که ما که کارمان تجارت است و می‌خواهیم با مشتریان خارجی‌مان در ارتباط باشیم، با مشکل مواجه شده‌ایم چون به هر حال نمی‌توانیم به مشتریان‌مان بگوییم سروش نصب کنند. نرخ FDI یکی از شاخص‌های کشورهای در حال توسعه است. این عدد بسیار مهمی است که جذب سرمایه‌گذار خارجی را باید داشته باشیم تا محقق شود. یکی از پیش‌نیازها برای سنجش آن، سهولت کسب و کارهاست که متاسفانه ما روز به روز داریم از این کار فاصله می‌گیریم.

 

 

 

گفته می شود رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که تورم مواد غذایی در آمریکا رکورد چهار دهه اخیر را شکسته توضیح داد: با وجود آنکه ایالات متحده در ماه‌های گذشته چند بار نرخ بهره را افزایش داد اما باز هم شاهد آن هستیم که تورم در این کشور هنوز مهار نشده و این روند در بسیاری از دیگر کشورها نیز خود را نشان داده است. در اروپا نیز متوسط نرخ تورم نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش یافته و برای اولین بار از زمان تاسیس این اتحادیه نرخ تورم در تعدادی از کشورهای عضو آن دو رقمی شده است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*