گفته می شود

 

گفته می شود اطهاری کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به تبعات اجتماعی معضل اجاره نشینی در کلانشهرها گفت: تبعات اجتماعی به وجود آمده از افزایش نرخ اجاره امروز به عیان در جامعه دیده می‌شود و خشنوت در حال گسترش است و کشوری که وارد اقتصاد دانش بنیان نشود، حذف تمدنی در آن شکل می‌گیرد. این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: امروز دیگر مسئولان نمی‌توانند پشت‌بام خوابی را تکذیب کنند چراکه این سبک زندگی را در کشورمان می‌بینیم.

 

 

گفته می شود لطفی عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک بازار اجاره را جذاب‌تر از سپرده بانکی دانست و گفته نرخ سود بانکی ۱۸ درصد است، در حالی سال‌هاست نسبت نرخ رهن با اجاره ماهیانه ۳۰ درصد محاسبه می‌شود؛ بنابراین، موجران ترجیح می‌دهند به جای پول پیش، اجاره‌ی بیشتری بگیرند. این می‌تواند فشار به اقشار اجاره‌نشین را افزایش دهد.

 

 

گفته می شود سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد، ایران را از نظر شاخص امنیت غذایی در رتبه ۷۶ جهان قرار داد و اعلام کرد ۱۱۹ کشور جهان امنیت غذایی کمتری در مقایسه با ایران دارند.

 

 

 

گفته می شود المیرا شریفی‌مقدم که از دو ماه پیش شایعه ممنوع التصویری‌اش رسانه‌ای شده بود، روی آنتن تلویزیون است. مجری شبکه خبر پس از انتشار شایعه ممنوع‌التصویری‌اش اعلام کرده بود برای شرکت در آزمون جامع دکتری مرخصی گرفته است.

 

 

گفته می شود رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام اینکه نرخ باروری برخی مناطق کشور به شش دهم درصد کاهش یافته است گفته یک‌سوم بانوان ایرانی یا ازدواج نکرده‌اند یا فرزند ندارند یا دارای یک فرزند هستند.

 

 

گفته می شود رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، با تاکید بر اینکه متاسفانه نظام اداری ما در حال تهی شدن از وجود نخبگان است، گفته در حال حاضر، باید به سمت جذب نخبگان در نظام اداری حرکت کنیم.

 

 

گفته می شود محسن رضایی با بیان اینکه در چند سال اخیر، تورم ۴۰ درصدی را تجربه کردیم، اظهار داشته در پنجاه سال اخیر، فروش دلار‌های نفتی به بانک مرکزی مشکلات زیادی برای اقتصاد کشور ایجاد کرد، ولی دولت جلوی این اقدام را گرفت و تصمیم گرفته شده این دلار‌ها به تمامی بانک‌ها فروخته شود.

 

 

گفته می شود نماینده ایرانشهر گفته به قدری وضع مردم خراب است که با واریز یارانه در لحظه برای خرید مایحتاج خود به بازار آمده بودند

 

 

گفته می شود سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره تایوان گفته موضوع تایوان و اوکراین کاملاً متفاوت و مقایسه آنها پوچ است. وی گفت: تایوان بخشی از خاک چین است و ما به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ما را نمی دهیم. این مقام چینی در ادامه عنوان داشت: ما از ایالات متحده می‌خواهیم هنگام صحبت در مورد موضوع تایوان مراقب باشد.

 

 

 

گفته می شود نائب رئیس مجلس دهم گفته در شرایط موجود، دولت برای تهیه کالاهای اساسی مردم مجبور بوده که این راه را آغاز کند و انتقادها به دولت وارد نیست.«علی مطهری» نایب رییس مجلس دهم در گفت‌وگو با برنا، در رابطه با ارز‌ ترجیحی و فایده‌ حذف آن گفت: احساس می‌کنم بهتر بود که این طرح در شرایط ثبات اقتصاد کشور انجام می‌شد. لذا به طور طبیعی باید بعد از رفع تحریم‌ها آغاز می‌شد. شاید چون افق روشنی برای توافق و احیای برجام وجود نداشته است، مجلس و دولت این کار را به عنوان یک اصلاح ضروری اقتصادی آغاز کردند. البته دلایل دیگری هم وجود داشته که دولت مجبور شده در وضعیتی که ثبات اقتصادی نداریم کار را شروع کند.

 

 

 

گفته می شود اخیرا پیامک‌هایی از طرف برخی افراد سودجو به متقاضیان نهضت ملی مسکن غالبا با محوریت پرداخت آورده ارسال می‌شود که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص به متقاضیان هشدار داد، از باز کردن هر گونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی خودداری کنند. در این اطلاعیه، معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی از هموطنان خواسته با توجه به اینکه در برخی استان‌های کشور پیامک واریز وجه از شماره‌های ناشناس به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ارسال شده که محتمل بر کلاهبرداری از متقاضیان و بروز نارضایتی و عدم اطمینان مردم به دستگاه اجرایی است، مراقب این پیام‌ها باشند.

 

 

 

گفته می شود رییس سازمان هواپیمایی  با بیان اینکه برای خرید هواپیما نیز منتظر مذاکره رفع تحریم‌ها نیستیم و امکان خرید هواپیما وجود دارد، گفت: افزایش ناوگان درخواست به حق مردم است و تقریباً ۱۰۰ فروند هواپیمای زمین‌گیر داریم که باید به چرخه پرواز برگردانیم، البته خرید هواپیما نیز در دستور کار است که می‌تواند به پوشش تقاضا کمک کند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*