حوادث/دستبرد به خانه همسر سابق/پسر ۷ ساله یک روز کنار جسد مادر و خواهرش بود /مرگ پسر دانش آموز با ضربه‌های همکلاسی/ ماجرای حبس ساکنان یک خانه به خاطر دیوار کشی شهرداری/

دستبرد به خانه همسر سابق

مرد کینه‌جو که از منزل همسر سابقش ۲۰۰میلیون تومان سرقت کرده بود، با ردیابی‌های پلیسی دستگیر شد.

به گزارش ایران، مهر سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری بی‌سیم به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد و تیمی از مأموران این پایگاه مسئولیت رسیدگی به پرونده را برعهده گرفتند.

زن جوان پس از حضور در اداره پلیس گفت: عصر بیست‌ودوم مهر از خانه‌ام واقع در خیابان هفده شهریور خارج و حدود ساعت ۲۳:۳۰ به خانه برگشتم که متوجه به‌هم‌ریختگی اثاثیه منزل و سرقت اموال باارزش خانه به مبلغ حدود ۲۰۰میلیون تومان شدم.

سرهنگ سیدقاسم موسوی‌فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت در این باره گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده ،کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت را برای تحقیقات بیشتر به نشانی اعلامی اعزام و پس از بررسی صحنه جرم متوجه شدند که سرقت از سوی فردی آشنا صورت گرفته است.

سرهنگ موسوی‌فر افزود: پس از آن و با بررسی‌های به عمل آمده، مأموران دریافتند زن جوان مدتی قبل از همسرش جدا شده و اختلاف شدیدی با هم داشته‌اند بنابراین به همسر سابق وی ظنین شده و او را به‌عنوان اولین مظنون شناسایی و بازداشت کردند. مرد جوان پس از دستگیری در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت از خانه همسر سابقش اعتراف کرد.

بدین ترتیب متهم برای سیر مراحل قانونی دراختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

 

 

مرگ پسر دانش آموز با ضربه‌های همکلاسی

پسر دانش‌آموز وقتی می‌خواست فنون هنرهای رزمی را به دوستش نشان دهد با وارد آوردن ضربه‌های محکم به سینه پسر نوجوان باعث مرگ وی شد.

به گزارش ایران، روز دوشنبه خبر مرگ مشکوک پسری ۱۴ ساله در روستای زرتوجی از توابع دهستان کریان شهرستان میناب به پلیس اعلام شد.

با شروع تحقیقات و بررسی‌های میدانی مشخص شد این پسر دانش‌آموز که محمد امین بهادری نام داشته بر اثر ایست تنفسی و قلبی ناشی از شدت ضربه‌های همکلاسی اش در دم جان باخته است. به گفته شاهدان ماجرا دانش‌آموز مهاجم برای نشان دادن هنر رزمی خود به سینه این دانش‌آموز دوره متوسطه ضربه زده که همین مسأله عامل مرگ او شده است.

به گفته رسانه‌های محلی تدریس در مدرسه باقر العلوم روستای زرتوجی به علت تعمیرات متوقف و دانش‌آموزان در حسینیه حاشیه مدرسه تحصیل می‌کردند.

پس از انتشار این حادثه روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب مرگ این دانش‌آموز مینابی در داخل مدرسه اعلام کرد که گزارش میدانی کارشناسان ذیربط حاکیست این رخداد تلخ در مسیر مدرسه به خانه اتفاق افتاده که مراتب در دست بررسی و تحقیقات است و موضوع با حساسیت لازم از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 

 

ماجرای حبس ساکنان یک خانه به خاطر دیوار کشی شهرداری

شهرداری گلپایگان که با دیوار کشیدن مقابل یک خانه باعث حبس ساکنان آن شده بود مقصر این حادثه را اداره ثبت اسناد معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، به‌دلیل اختلاف بین صاحبان ۲ واحد مسکونی همجوار و مراجعه به مراجع قضایی، مأموران دستگاه قضایی با چندین مرتبه اخطار از ساکنان منزل متشاکی می‌خواهند که خانه را ترک کنند و قانون دیوارچینی صورت بگیرد اما ساکنان از منزل بیرون نمی‌روند و حکم در همان حالت اجرایی می‌شود و ساکنان این واحد مسکونی که حاضر به ترک خانه نبودند ۲۴ ساعت پشت دیوار حبس می‌شوند.
پیمان شکر‌زاده شهردار گلپایگان پس از انتشار فیلم این حادثه روز سه‌شنبه گفت که خطا از اداره ثبت اسناد است نه شهرداری؛ برای حل اختلاف بین ۲ شهروند گلپایگانی طرح تفصیلی را به شورا ارائه دادیم که ۴ متر زمین که محل اختلاف آنها است  خریداری و به شکل کوچه برای عبور و مرور درآوریم.
وی گفت: ماجرای پیش آمده اختلاف شخصی و ملکی است و این اختلاف در ۱۲ سال گذشته آنقدر بالا گرفته است که پای مرجع قضایی به میان کشیده شده و رأی به مسدود کردن تنها راه خروجی خانه صادر شد تا ساکنان نتوانند وارد زمین همسایه مجاور شوند.
شهردار گلپایگان با بیان اینکه متشاکی پروانه ساخت دارد اما شاکی که خانه‌اش قدمت ۶۰ ساله دارد اصلاً پروانه ساخت ندارد، بیان داشت: برای تصویب طرح تفصیلی و خرید این ملک مورد اختلاف نیازمند مصوبه شورا هستیم که هنوز شورا  اظهار نظری در این ارتباط نکرده است.
از سوی دیگر فردی که با حکم دادگستری مقابل منزلش دیوارکشی شده بود و ۲۴ ساعت با خانواده‌اش در منزل حبس بود با بیان اینکه مسئولان دادستانی بخشی از دیوار را تخریب کردند تا امکان خروج افراد از منزل فراهم شده باشد، گفت: از ۱۲سال گذشته این پرونده باز است در حالی که نظر دادستانی تخلف شهرداری و اداره کل ثبت اسناد است. تنها پاسخ شهرداری به ما این است که متراژ زمین محل اختلاف در قالب طرح تفصیلی شهر قابل حل است اما شورای شهر با اولویت ندانستن موضوع تاکنون زیر بار آن نرفته است.
وی گفت: با پیگیری صورت گرفته، شهرداری پیشنهاد داده است این اختلاف را باید از طریق ماده ۱۰۰ یا ماده ۸ حل کرد. عرض زمین ۱۰ متر است و ۴ متر آن باید کوچه شود که در دادگستری می‌گویند باید تعهد بدهید که این کوچه در تملک شما نیست تا شاکی رضایت بدهد، در حالی که من تنها یک مسیر برای خروج از منزل می‌خواهم.

پسر ۷ ساله یک روز کنار جسد مادر و خواهرش بود

  مرد میانسال که در اقدامی هولناک همسر و دخترش را خفه کرده بود مقابل چشمان پسر کوچکش خودزنی کرد اما با اعلام موضوع به پلیس راز این جنایت‌ها فاش شد.

به گزارش «ایران»، عصر دوشنبه ۲۹ فروردین پسر ۷ ساله‌ای در تماس با عمه‌اش در حالی که ترسیده بود و گریه می‌کرد، گفت: «عمه حال پدرم خوب نیست دست و پاهاش را بریده و داره خون میاد، مامانم هم خوابیده هر چی صداش می‌کنم بیدار نمیشه.»
هنوز دقایقی از این تماس نگذشته بود که دوباره زنگ تلفن همراه زن جوان به صدا درآمد. این‌بار برادرش بود که از او می‌خواست خودش را به خانه آنها برساند، مرد میانسال گفت: «حال خوبی ندارم. مدتی است که تحت فشار روانی هستم. به خانه ما بیا و پسرم را با خودت ببر.»
این دو تماس پی در پی باعث شد زن جوان وحشت‌زده و سراسیمه خود را به خانه برادرش در لویزان برساند اما وی هرگز تصور نمی‌کرد با صحنه ای چنین هولناک رو به رو شود.
دو جسد در پذیرایی
زن جوان چند بار زنگ خانه را به صدا درآورد، وقتی در باز شد و قدم در آپارتمان ۱۰۰ متری برادرش گذاشت، با جسد همسر برادرش و دختر ۱۵ ساله او در سالن پذیرایی مواجه شد. برادرش نیز کمی آن طرف‌تر در حالی که از ناحیه دست و پا زخمی شده روی زمین افتاده بود.
پسر کوچک با دیدن عمه‌اش سراسیمه به طرف او دوید و در حالی که گریه می‌کرد، گفت: صبح که به مدرسه رفتم مامانم و خواهرم خواب بودن وقتی برگشتم هم خواب بودن. نمی‌دونم چی شده؟
زن جوان با دیدن اجساد بلافاصله با پلیس تماس گرفت.
ساعت ۴ بامداد سه‌شنبه گزارش قتل زن و دختر ۱۵ ساله‌اش در شهرک لویزان به بازپرس محمد حسین زارعی اعلام شد. با گزارش این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل که طبقه اول ساختمان بود، شدند.با ورود به خانه، جسد زن ۴۷ ساله و دخترش داخل پذیرایی روی زمین بود. روی گردن مادر و دختر شیار‌هایی مشاهده و احتمال قتل بر اثر خفگی با طناب از سوی متخصصان پزشکی قانونی مطرح شد.همچنین متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که قربانیان حدود ۴۸ ساعت قبل و شامگاه یکشنبه ۲۸ فروردین به قتل رسیده‌اند.
در تحقیقات این احتمال مطرح شد که پسر ۷ ساله در زمان قتل‌ها، خواب بوده است. اجساد مادر و دختر به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ و زمان آن مشخص شود.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که عامل جنایت پدر ۵۷ ساله خانواده است که او حدود ۲۴ ساعت بعد از قتل‌ها به خاطر عذاب وجدان و ناراحتی اقدام به خودزنی با دستگاه فرز کرده اما زخم‌ها سطحی بوده و فقط خراش‌هایی روی دست و پای او به‌وجود آورده بود. مرد میانسال که از نظر روحی وضعیت بدی داشت فقط یک جمله در تحقیقات عنوان کرد: «همسر و دخترم برایم پاپوش درست کرده بودند و می‌خواستند آبرویم را ببرند.»
باتوجه به وضعیت جسمی و روحی نامناسب متهم و از آنجایی که قادر به سخن گفتن نبود، مرد میانسال به دستور بازپرس جنایی به بیمارستان منتقل شد.به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، تحقیقات برای رازگشایی این جنایت و برملایی زوایای پنهان آن، پس از بهبودی متهم ادامه دارد.

سارق زعفران دستگیر شد

مرد سابقه‌دار که با دستبرد به شرکت پخش زعفران بیش از یک و نیم میلیارد تومان زعفران دزدیده بود پس از چهار ماه دستگیر شد.
سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این خبر بیان داشت: آذر سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از شرکت پخش زعفران و ربوده شدن مقدار فراوانی زعفران و سیستم‌های رایانه به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در اختیار تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت. پس از تحقیقات میدانی و بررسی جغرافیای جرم، مشخص شد یکی از سارقان حرفه‌ای که بارها به جرم سرقت اماکن و خودرو روانه زندان شده عامل این سرقت است.
بدین ترتیب با شناسایی متهم و هماهنگی‌های قضایی سارق در یک عملیات ضربتی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه سوم این پلیس با وجود انکار جرم خود پس از مشاهده تصاویر خود هنگام سرقت به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد پس از سرقت، مقداری از زعفران‌ها را فروخته و مابقی را در انباری منزلش پنهان کرده است. این مقام انتظامی به کشف زعفران‌های به سرقت رفته به ارزش ۱۴ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با دستور قضایی زعفران‌های کشف شده در اختیار مالباخته قرار گرفت و متهم با دستور قرار مناسب روانه زندان شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*